Gå til innhold

Noen som har gått til naprapat pga migrene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som tittelen sier over så lurer jeg på om noen har gjort det. 
Sliter veldig med migrene om dagene, og var første gang hos naprapat i dag. Hjalp veldig der og da, men har et nytt migreneanfall igjen. Vet at første gangen ikke kurer alt.. 

Noen som har opplevd at de ble bedre? :) 

Anonymkode: b79d1...de0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var en gang til naprapat pga migrenen. Var migrenefri  6 uker etterpå, men tenker det var en kombinasjon av naprapat og at jeg er nesten migrenefri på sommeren. Jeg dro fordi jeg hadde en lang periode med mange anfall, og jeg merket at det hjalp godt med å løsne opp spenningene i nakke og rygg. Så det kurerer ikke, men det hjalp. 

Anonymkode: 6c794...5f6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke kronisk migrene, men jeg kan godt tenke meg at behandling hos naprapat vil være veldig bra. Løsne opp spenninger/knekke opp, få øvelser for å styrke muskulatur (jeg tror dette er veldig viktig), og ha flere behandlinger over tid. Jeg hører også at flere har god erfaring med tilskudd av magnesium, så en kombinasjon av dette ville jeg selv prøvd hvis jeg sleit mye med migrene. 

Anonymkode: cb546...02f

AnonymBruker
Skrevet

Har god erfaring med naprapat generelt, men kommer ikke til å bruke det ifbm migrene med mindre man vet mye spenningshodepine sitter i nakke/skuldre.

Hadde heller brukt pengene på for eksempel Botox for klassisk migrene om man har det ofte. 

Anonymkode: f31c6...0a2

AnonymBruker
Skrevet

Ble kvitt migrenen etter at jeg begynte å gå til kiropraktor. 

Anonymkode: 2728d...d9f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk til naprapat på forhånd, men etter jeg begynte få migrene så har han jobbet litt anderledes, for han legger inn en del forebyggende behandling for migrenen nå, ikke bare behandle de vonde områdene i ryggen. 
Og har fått opplæring og satt på venteliste for tens-apparat hos han. 

Anonymkode: 2e4f8...b49

Skrevet

Migrene er en nevrologisk sykdom i hjernen. 

Manuelle behandlinger som Naprapat og fysioterapi kan lindre og være til hjelp, men det er ingen kur. 

De fleste som lever med mye migrene trenger en kombinasjon av målrettet medikamentell behandling og ikke-medisinsk behandling.

Har du medisiner du kan ta for å stanse/lindre anfallene dine? 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...