Gå til innhold

Føler ingen foreldre holder sammen lenge etter barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i barnehage, og på min barnehage er det mange par i tidlig 20 årene som har barn, men også eldre par. kanskje en upopulær mening men jeg ser det at nesten ingen par holder ut lenge etter de har fått barn. på min avdeling er 3/4 foreldre separert, og alle de er i 20-åra og opp til 40 åra. har ikke barn selv, men har samboer. Vil jo gjerne ha barn en gang, men for meg er det nesten uaktuelt å separere seg, med tanke på barnet, men Det kommer jo selfølgelig ann såklart.. 

flere som føler det samme? mange barn nå som har skilte foreldre, men trenger ikke å være en dårlig ting det altså!! 

Anonymkode: 7e932...f9a

• Liker 2
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det må jo være stedet du bor? 
Barnet mitt går på avdeling med 18 store barn og bare 1 av foreldrene er skilte.

Anonymkode: 7b61b...f75

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk heller ut statistikken isteden for å gå rundt å føle. 

Det å få barn kan være krevende og få frem sider i den andre eller en selv som ikke var der før. 

Uansett bedre for barnet med skilte foreldre enn et konfliktfylt hjem.

De fleste med barn skiller seg riktig nok ikke. En barnehage er ikke et representativt utvalg. 

Anonymkode: d4a51...dff

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

I min vennekrets er dette tilfellet, de aller fleste går fra hverandre før barnet fyller to. Kommer i farten bare på et par som fortsatt er sammen hvor barnet nærmer seg skolealder.

Anonymkode: 256ef...6c1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvem som er sammen eller ikke av foreldrene i barnehagen aner jeg ikke, vet om 1. man har jo ingen garanti lengre om man vil ha et langvarig forhold eller ikke, og selv om man selv ønsker er det jo ikke sikkert den andre vil mere, og da sitter man der da. Man skal ihvertfall ikke bare holde ut for barnets skyld. Men når du finner en og få barn med, så bruk litt tid. Mange overser røde flagg pga forelskelsen. Tror nok dem fleste går inn i et forhold med den tanken at det skal vare, ellers er det veldig dumt og planlegge et barn med noen man ikke ser for seg nettopp det. 

Anonymkode: 93427...1b8

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

I min vennekrets er dette tilfellet, de aller fleste går fra hverandre før barnet fyller to. Kommer i farten bare på et par som fortsatt er sammen hvor barnet nærmer seg skolealder.

Anonymkode: 256ef...6c1

Sant! Dette jeg å mener. Mener ikke bare i barnehagen, men har venner selv også og vet av folk på min alder som har fått barn. Kun få er faktisk sammen. Ei god veninne av meg var i forhold i 7 år, så fikk de barn. Flyttet fra hverandre 3 mnd etter barnet var født 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler motsatt. Få foreldre i barnehagen er skilt  de fleste er sammen og har vært samme lenge. Samme i vennegjengen våre samt våre søsken barn på begge sider... alle har barn dra 3 - 16 og er sammen

Anonymkode: 3db07...324

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Min er faring som lærer på ungdomsskolen, i en av de største byene i Norge, er at godt over halvparten ikke bor sammen med begge foreldrene sine. I tillegg er min erfaring at de som gjør det oftest har eldre foreldre (Gen X), og er attpå-klatter.

Barn fra minoritetshjem bor i veldig stor grad med begge foreldrene.

Anonymkode: fb245...811

Skrevet

Det er nok ikke representativt. 

Det er akkurat som at i noen familier er "alle" skilt og det er mye infløkte familieforhold og i andre familier  er skilsmisse sjeldent.

I mitt barns klasse er det 11 jenter, og det er der jeg har oversikten. Det er kun to av de som ikke har foreldre som bor ilag. De er 11 år.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Derfor fikk jeg barn sent i livet. Vi hadde levd livet, og var klar for alt det med barn innebærer. Hadde jeg fått barn i 20 årene hadde jeg endt opp som skilt jeg og. Er det ikke ca 50% som går fra hverandre? Det å få barn er uansett en prøvelse for alle forhold. En går fra å være kjærester til å være foreldre. Det er helt andre roller, og ulikheter vil komme frem. 

Anonymkode: 061f0...9c3

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Skilt mor her 👋 på min yngstes avdeling er det 26 barn, hitill har vi vært de eneste skilte foreldreparet, nå hørte jeg akkurat om et par til som går fra hverandre. I sønnen min sin klasse kjenner jeg ikke til noen som er skilt faktisk, i parallellklassen kjenner jeg til 1 barn med skilte foreldre. 

Av mine venninner er vi tre som er skilt/samlivsbrudd etter barn, og ganske mange som har holdt sammen, selv etter 4 tette barn. 

Anonymkode: ec864...d72

AnonymBruker
Skrevet

Her er det kun ett skilsmissebarn, av en 5-klasse på 20. Nordvestlandet.

Anonymkode: 1df63...d75

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ingen som setter barn til verden med en fremtidig plan om å skille seg??? Livet kommer, og det blir sjelden som forventet. Naivt å tro at man skal klare alt mye bedre enn alle andre. 

Anonymkode: e30b8...dd6

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

I min vennekrets er det ingen som har gått fra hverandre. De fleste fant partnere i slutten av 20-årene og fikk barn i begynnelsen av 30-årene. 

Anonymkode: 48f8e...0b7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det må jo være stedet du bor? 
Barnet mitt går på avdeling med 18 store barn og bare 1 av foreldrene er skilte.

Anonymkode: 7b61b...f75

Av de 15 barna i klassen til ungen min (5. klasse) er det 8 som har foreldre som fortsatt er sammen.

Anonymkode: bd6f4...c54

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Derfor fikk jeg barn sent i livet. Vi hadde levd livet, og var klar for alt det med barn innebærer. Hadde jeg fått barn i 20 årene hadde jeg endt opp som skilt jeg og. Er det ikke ca 50% som går fra hverandre? Det å få barn er uansett en prøvelse for alle forhold. En går fra å være kjærester til å være foreldre. Det er helt andre roller, og ulikheter vil komme frem. 

Anonymkode: 061f0...9c3

Jeg fikk våre når jeg var 20 og 22, vi er fortsatt gift etter 30 år. Den gangen våre gikk i barnehagen var det faktisk ingen skilte av foreldrene.

Anonymkode: 7b2ca...106

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg jobber i barnehage, og på min barnehage er det mange par i tidlig 20 årene som har barn, men også eldre par. kanskje en upopulær mening men jeg ser det at nesten ingen par holder ut lenge etter de har fått barn. på min avdeling er 3/4 foreldre separert, og alle de er i 20-åra og opp til 40 åra. har ikke barn selv, men har samboer. Vil jo gjerne ha barn en gang, men for meg er det nesten uaktuelt å separere seg, med tanke på barnet, men Det kommer jo selfølgelig ann såklart.. 

flere som føler det samme? mange barn nå som har skilte foreldre, men trenger ikke å være en dårlig ting det altså!! 

24 barn i bhg til sønnen min, 5 sett foreldre har skilt seg.

Anonymkode: aeb7e...067

Skrevet

Jeg tror dette kan komme av så mye... utroskap..og om du leser om mannfolk her inne på kg mens de er gravide og etter barn.. skjønner jeg at mange skiller seg. De mister interessen for hverandre... krangler...de er mer venner en kone og mann. Sosial media kan ta knekken på forholdet...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I vår barnehage på 31 barn er ingen skilt. 

Anonymkode: 99774...593

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tja, tenker det handler litt om grupperinger jeg.. 

På trinnet til min 6.klassing har 3 av 45 barn skilte foreldre. Ikke spesielt mange synes jeg.
Vår yngste er 6 år, og ingen av de 12 barna på på hans gruppe i barnehagen hadde skilte foreldre. 

Men jeg har også en god barndomsvenninne som er alenemor for to barn med forskjellige fedre. Når jeg møter hennes vennekrets på fester og slikt, er alle sammen alenemødre eller er på kull nummer 2 eller 3 med nye fedre. 
Så jeg tenker det har litt med personlighet, lokasjon og kultur og gjøre.

Anonymkode: 417d1...bd7

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...