AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #1 Skrevet 27. juli 2023 Så hvis jeg er innom for å kjøpe noe spesielt, men så viser det seg at de ikke har det. Så tar jeg alltid med meg noe unødvendig til kasse. For jeg synes det er så ubehagelig å gå ut av butikken uten å kjøpe noe. Ikke sikker på hva det kommer av, men jeg føler de ansatte tror jeg har stjålet noe. Går du ut av matbutikken uten å kjøpe noe? Anonymkode: d7d43...a5e
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #2 Skrevet 27. juli 2023 Jeg går ut uten å kjøpe noe ja . Anonymkode: 90740...964 12
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #3 Skrevet 27. juli 2023 Har de ikke det jeg skal ha går jeg selvfølgelig ut uten å kjøpe noe. Det gjør jeg uansett hva slags butikk det er. Anonymkode: 67278...487 12
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #4 Skrevet 27. juli 2023 Jeg gjør faktisk det samme som deg, av samme grunn. Vil allikevel ikke si kjøpet er helt unødvendig, for da kjøper jeg noen jeg for bruk for senere, f.eks et brød jeg fryser ned. Anonymkode: fb7b5...e7b 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #5 Skrevet 27. juli 2023 Går ut uten å kjøpe, men gjorde det ikke før, synes enda det er vemmelig. Anonymkode: ef6c1...827
Miaiai Skrevet 27. juli 2023 #6 Skrevet 27. juli 2023 Ja jeg går ut om jeg ikke finner den tingen jeg leter etter, om det er kun det jeg skal ha. Veldig uøkonomisk og ta med noe bare for og ikke virke rar. Så gå ut neste gang. 2
asterix Skrevet 27. juli 2023 #7 Skrevet 27. juli 2023 Har de ikke det jeg skal ha så går jeg uten å kjøpe noe ja. 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #8 Skrevet 27. juli 2023 Ja, det gjør jeg ofte. Spesielt når de har reklamert for en tilbudsvare og de ikke har den. Hvis det var den eneste grunnen til at jeg gikk dit, går jeg igjen. Heldigvis har flere butikker nå gjort det sånn at man kommer seg ut igjen uten å måtte skvise seg forbi de betalende i kassa. Anonymkode: 194f3...058 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #9 Skrevet 27. juli 2023 Selvfølgelig. Dumt å kjøpe ting bare sånn at ingen skal tenke noe Anonymkode: 52cfb...ea8 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #10 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Så hvis jeg er innom for å kjøpe noe spesielt, men så viser det seg at de ikke har det. Så tar jeg alltid med meg noe unødvendig til kasse. For jeg synes det er så ubehagelig å gå ut av butikken uten å kjøpe noe. Ikke sikker på hva det kommer av, men jeg føler de ansatte tror jeg har stjålet noe. Går du ut av matbutikken uten å kjøpe noe? Anonymkode: d7d43...a5e Bare når jeg moxer. Anonymkode: 6ddf4...3a5 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #11 Skrevet 27. juli 2023 Har de ikke det produktet jeg kom for, så drar jeg ja. Kjøper ikke noe anna. De får ta konsekvensene av at de ikke har det jeg skal ha. Anonymkode: 26bc6...20b 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #12 Skrevet 27. juli 2023 Selvfølgelig går jeg ut igjen uten å kjøpe noe om de ikke har det jeg er på utkikk etter. Anonymkode: 7355c...8b3 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #13 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har de ikke det produktet jeg kom for, så drar jeg ja. Kjøper ikke noe anna. De får ta konsekvensene av at de ikke har det jeg skal ha. Anonymkode: 26bc6...20b Hvilke konsekvenser er det? Anonymkode: b6361...18f
Million Skrevet 27. juli 2023 #14 Skrevet 27. juli 2023 Jeg går ut uten å kjøpe noe, ja, hvis de ikke har det jeg skal ha. Da går jeg videre. En Kiwi-butikk i mitt distrikt har tapt seg voldsomt det siste året eller så, etter at både butikksjefen og assisterende butikksjefen sluttet. Nå er det ingen styring på noe lenger, vet ikke om de har butikksjef en gang nå. De har ofte tomme hyller der hvor den ene varen etter den andre skulle stått. Det er jo helt idiotisk drevet. Så når jeg kommer til punkt 3 eller 4 på handlelisten min som de ikke har fordi jeg bare blir møtt av tomme hyller, så går jeg ut derifra uten å kjøpe NOE. Jeg har prøvd å snakke med dem i kassen om det, spørre om de har leveringsproblemer eller noe, og da sier de bare "ja" og ser dumme ut. Problemet er jo sikkert at de enten ikke fyller på de varene de får fort nok, eller de bestiller ikke riktig mengde. Det var aldri noen "leveringsproblemer" med de to gamle sjefene. Så ja, da har jeg gått ut av den butikken uten å kjøpe noenting, og gått videre til neste Kiwi butikk som ligger litt lenger unna. Der har de velfylte hyller til alle tidspunkter i åpningstiden (7-23). Merkelig at ikke den Kiwi butikken har "leveringsproblemer"...? Har helt sluttet å gå til den butikken som ikke klarer å holde hyllene velfylte. 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #15 Skrevet 27. juli 2023 I min lokale dagligvarebutikk er layouten sånn at det er veldig kleint å gå ut uten å kjøpe noe. Inngangen er sperret med porter slik at man kun kan gå inn, men ikke ut. Og så har de avsatt et stort området til selvbetjening. Der kommer man seg ikke ut uten å kjøpe noe. Så eneste mulighet er den eneste manuelt bemannede kassa, som er veldig trang, så man kommer ikke forbi når det er folk i køen. Så man må pent stille seg i samme kø som de som skal handle. Og når det er din tur så bare gur du bare rett forbi. Det er skikkelig kleint. Anonymkode: 1dcb0...e1e 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #16 Skrevet 27. juli 2023 Dersom jeg vil ha en vare jeg ikke finner pris på så går jeg utav butikken. Det er en greie jeg har fått i voksen alder- blir faktisk skikkelig provosert om varene ikke har pris😆 En gang sa jeg i fra, da sa den ansatte at sjefen hadde bestemt at denne varen ikke skulle prises for å forsøke å skjule hvor dyr den var🤯 Anonymkode: 4fc6f...966
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #17 Skrevet 27. juli 2023 Dette er sånt enkelte finner skikkelig ubehagelig og som enkelte andre ikke på noe som helst nivå kan forestille seg at noen kan finne ubehagelig. Jeg gjorde som deg før, TS, men har etter hvert begynt (klart?) å gå tomhendt ut igjen hvis de ikke har det jeg skulle ha. Det er tross alt ingen som egentlig reagerer. Anonymkode: 784bc...82e 2
Rotemor Skrevet 27. juli 2023 #18 Skrevet 27. juli 2023 Jeg går bare ut, ja. Men det skal veldig mye til for at jeg går inn i en matbutikk med plan om å kjøpe en enkel ting.
Frk Midnattsol Skrevet 27. juli 2023 #19 Skrevet 27. juli 2023 Hehe, jeg kan helt fint gå ut av en butikk uten å kjøpe noe, men det er verre hvis jeg benytter toalettet på en bensinstasjon. DA føler jeg at jeg liksom må kjøpe noe 😄 1
The Kavorka Skrevet 27. juli 2023 #20 Skrevet 27. juli 2023 Ja, det hender. Om det f.eks. er utsolgt for det jeg skal ha, jeg har glemt lommeboka eller at de rett og slett ikke fører det produktet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå