Gå til innhold

Hvilken telefon har ditt barn/ ungdom?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er den store diskusjonen her i huset om dagen. 

15- åringen vil ha IPhone 14 pro. Jeg mener det er usannsynlig mye penger å bruke på en telefon. Ca 14 000kr. 

Hun sier selvsagt at «alle» har det. Så; har alle det? Hva har deres barn/ ungdom? 

Anonymkode: d1966...4e4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen ungdom i hus, men jeg skal love deg at ungdommen IKKE ville fått en iphone 14 pro hos meg. Da får h*n jobbe, spare penger, og kjøpe selv. 

Anonymkode: f09e5...585

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ingen ungdom i hus, men jeg skal love deg at ungdommen IKKE ville fått en iphone 14 pro hos meg. Da får h*n jobbe, spare penger, og kjøpe selv. 

Hvilken telefon ville evt vært aktuelt? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

🙄huk spør om ungdom 

Anonymkode: 0b475...142

AnonymBruker
Skrevet

iPhone 13

AnonymBruker
Skrevet

Mine barn (13 og 11) har iPhone X. Fordi det er det vi har funnet brukt til en god pris. 

Anonymkode: d8c12...3c5

AnonymBruker
Skrevet

En eldre iPhone , har en 10 åring . iPhone 8 tror jeg det er . Ville ihvertfall kjøpt en som er ett par hakk under nyeste modell . 

Anonymkode: 8c3e2...f92

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte iPhone 13 mini til vår 13 i fjor. 
Vår tenåring har vist at han er fornuftig med bruken av tlf, ingen skader på et år. Han blåser heller ikke penger på tulleting som godteri, monster og brus. 
Vi synes da at han fortjente den telefonen :-)

Anonymkode: 656cb...c30

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Min 15 åring har i phone 11. Ønsker seg selvfølgelig en nyere, men det skjer ikke 

Anonymkode: 7cb63...a79

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte iPhone 13 mini til vår 13 i fjor. 
Vår tenåring har vist at han er fornuftig med bruken av tlf, ingen skader på et år. Han blåser heller ikke penger på tulleting som godteri, monster og brus. 
Vi synes da at han fortjente den telefonen 🙂

Anonymkode: 656cb...c30

Jeg har foreslått IPhone 11 og 13, men det er visst helt uinteressant. 
Jeg gir meg ikke på IPhone 14, altså. Men skikkelig rota til dårlig stemning dette her! 😳

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min 17-åring har en iPhone 12 som hun har hatt I 2 år

Anonymkode: 16bbd...e7b

• Liker 1
Skrevet

En Samsung til rundt 2000 kroner. Hadde aldri kjøpt noe dyrere. Den er til å ringe og sende sms med. 

• Liker 3
Skrevet

10 åring og har fått iPhone 11

AnonymBruker
Skrevet

Mine er 16 og 17 og har iphone 11 og iphone 11 pro max. Begge arvet fra sine besteforeldre - og da arvet jeg 17-åringens iphone X.

De er veldig fornøyde, men de har alltid vært lite kravstore. 16-åringen hadde tross alt en iphone 6S helt til byttet nå nylig. De har vokst opp med at vi har lite penger (alenemamma i lavtlønnsyrke), så de har fått greie seg med det vi har. Men vi har både ipad-er, nintendo switcher og gaming pc-er her i huset. De har måttet spare, arve, kjøpe brukt, bygge selv/bytte ut komponenter underveis. 

Anonymkode: 4acab...fda

AnonymBruker
Skrevet

Uaktuelt. En ungdom trenger ikke en slik telefon. Her går det i Samsung eller Moto til maks 3000. En telefon til 14k måtte han ha betalt for selv. Jeg kunne ha spyttet i det samme som vi ville ha brukt på en "vanlig" telefon.

Anonymkode: 3ed0a...c67

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

11-åringen og 7-åringen har hver sin Nokia 3310. De har et gammelt nettbrett som de bruker til å se film i bilen på lange turer. 

Jeg er ikke interessert i skjermavhengige unger, her leser de bøker, tegner, spiller brettspill, driver med håndarbeid, klatrer i klatrestativet på kjellerstua, leker rolleleker, danser, synger, sykler, skater, hopper tau og strikk, går på rulleskøyter, bader, osv osv. 

Vi ser en film sammen et par ganger i mnd, og de bruker telefonen kun til å ringe eller melde med oss foreldrene hvis feks bussen er forsinket. 

Anonymkode: a2d97...c9d

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

11-åringen og 7-åringen har hver sin Nokia 3310. De har et gammelt nettbrett som de bruker til å se film i bilen på lange turer. 

Jeg er ikke interessert i skjermavhengige unger, her leser de bøker, tegner, spiller brettspill, driver med håndarbeid, klatrer i klatrestativet på kjellerstua, leker rolleleker, danser, synger, sykler, skater, hopper tau og strikk, går på rulleskøyter, bader, osv osv. 

Vi ser en film sammen et par ganger i mnd, og de bruker telefonen kun til å ringe eller melde med oss foreldrene hvis feks bussen er forsinket. 

Du har heller ikke ungdommer

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

12 åringen har Iphone 11 og 16 åringen har Iphone 14. 

Anonymkode: 7d16a...11f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du har heller ikke ungdommer

De kommer ikke til å få smarttelefoner når de blir ungdommer heller. 🤷

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

De kommer ikke til å få smarttelefoner når de blir ungdommer heller. 🤷

Det kan du ikke vite

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...