AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #1 Skrevet 27. juli 2023 Har kun en stekepanne på 28 cm og har alltid et problem når jeg skal lage ulike middager med kjøtt til flere enn 4 personer. Feks spaghetti bolognesesaus eller kina mat. Så tenkte vi skulle kjøpe en større stekepanne eller en stor Wok panne. Har faktisk aldri hatt en wok panne før og vet ikke hvordan de fungerer. Hva er best til flest typer middager for mange? Kan wok feks brukes til å lage gryteretter ol feks? Bruker jo store gryter til gryteretter, men der blir omkretsen på bunnen ofte for liten for kjøttstekingen. Feks mer enn 600 g kyllingkjøtt. Anonymkode: c772d...3e8
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #2 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har kun en stekepanne på 28 cm og har alltid et problem når jeg skal lage ulike middager med kjøtt til flere enn 4 personer. Feks spaghetti bolognesesaus eller kina mat. Så tenkte vi skulle kjøpe en større stekepanne eller en stor Wok panne. Har faktisk aldri hatt en wok panne før og vet ikke hvordan de fungerer. Hva er best til flest typer middager for mange? Kan wok feks brukes til å lage gryteretter ol feks? Bruker jo store gryter til gryteretter, men der blir omkretsen på bunnen ofte for liten for kjøttstekingen. Feks mer enn 600 g kyllingkjøtt. Anonymkode: c772d...3e8 Ser jeg formulerte meg litt klønete, men håper dere skjønte hva jeg mente😆 Anonymkode: c772d...3e8
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #3 Skrevet 27. juli 2023 Til gryteretter så steker jeg alltid kjøtt i stekepannen og har over i gryte etterpå. Det er det som også gjøres på storkjøkken. Steke i panne, ha over i gryte. Lager eventuelt pastasaus eller andre retter med saus til 2 porsjoner i enten wokpanne eller dyp stekpanne. Wokpanner har vanligvis enda mindre stekeflate, min har vel rundt 14cm. Wokpanner er ment for rask steking på veldig høy varme, og ikke til store mengder slik du tenker på. En wokpanne på 30 cm er passe størrelse for en wok til 2-3 porsjoner. Anonymkode: 329c6...de4 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #4 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Til gryteretter så steker jeg alltid kjøtt i stekepannen og har over i gryte etterpå. Det er det som også gjøres på storkjøkken. Steke i panne, ha over i gryte. Lager eventuelt pastasaus eller andre retter med saus til 2 porsjoner i enten wokpanne eller dyp stekpanne. Wokpanner har vanligvis enda mindre stekeflate, min har vel rundt 14cm. Wokpanner er ment for rask steking på veldig høy varme, og ikke til store mengder slik du tenker på. En wokpanne på 30 cm er passe størrelse for en wok til 2-3 porsjoner. Anonymkode: 329c6...de4 Takk da tror jeg det må bli stor stekepanne på 32 cm! Anonymkode: c772d...3e8
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #5 Skrevet 28. juli 2023 Du får stekepanner med høyere og rettere kanter enn de vanlige. Jeg kjøpte en på Jernia av merket Woll som jeg synes er veldig praktisk om jeg skal lage store porsjoner av ting og alt skal blandes. Den har også avtagbart håndtak, så om man skal lage en grateng eller lignende, kan man først tilberede på komfyren, ha over ost og sette pannen inn i stekeovnen uten håndtaket. Jeg bruker den også til mindre mengder, da jeg synes at det blir mindre gris og fettsprut med høy kant. Etter jeg fikk den, bruker jeg kun de med lav kant om det er viktig å komme under med stekespade slik som speilegg, pannekaker, røsti osv. https://www.jernia.no/kjøkkenutstyr/stekepanner/sautepanne/woll-traktørpanne-28cm/p/00490206?queryID=4adba253ffc0643ab53ca07774a65de2 Ellers så er det gryter med teflonbelegg hvor det er mulig å steke ting forsiktig i starten, og så tilsette ekstra ingredienser. Anonymkode: 5572e...b29 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå