AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #1 Skrevet 27. juli 2023 Hei! Vi skal feire 35-årsdag og har for lenge siden invitert til hagefest. Vi bor i en tomannsbolig og deler hage med den andre enheten. Den andre enheten har lenge stått tom fordi eierne har jobbet utenlands. Nå har de leid den ut til en familie med to barn på 3 og 1 år. Samme alder som våre barn, og vi går skikkelig godt overens. Full klaff. Men vi er litt bekymret for denne hagefesten... Det er ikke noe problem å benytte seg av hagen, men er lyd/støy/gjester jeg er bekymret for. Vi er selvfølgelig stille til 23, og den andre familiens barns soverom er ikke vendt ut mot hagen. Hvordan går vi frem? Vi har jo ikke lyst å avlyse hagefesten, men kjenner jo også at det sitter litt langt inne å kjøre party når det plutselig også bor noen andre hagebrukere der. Anonymkode: 25866...a3a
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #2 Skrevet 27. juli 2023 Snakk med naboen og evt inviter dem med på festen? Anonymkode: 00884...ddc 8 5
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #3 Skrevet 27. juli 2023 Vet ikke om jeg har forstått problemstillingen? Naboene er vel invitert på festen? Anonymkode: 46e67...8d6 2 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #4 Skrevet 27. juli 2023 Informer dem i god tid så går det bra. Det er lov å ha en fest😁 men dere er jo skikkelig voksne nå så det er vel ikke akkurat rølpefest dere skal ha? Anonymkode: 39607...38f 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #5 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vet ikke om jeg har forstått problemstillingen? Naboene er vel invitert på festen? Anonymkode: 46e67...8d6 I utgangspunktet ikke, men vi inviterer de gjerne. Problemet er at jeg vegrer meg for å si til de at vi har tenkt å bruke hagen til det formålet, siden det naturligvis kan bli litt støy etter leggetid for barna deres...... Er både redd for at de skal sette foten ned og si nei, eller at det skal ødelegge relasjonen Anonymkode: 25866...a3a
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #6 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet ikke om jeg har forstått problemstillingen? Naboene er vel invitert på festen? Anonymkode: 46e67...8d6 Hvorfor er det en selvfølge? Hagefest betyr nødvendigvis ikke at hele nabolaget kommer Anonymkode: d84ea...eb0 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #7 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Informer dem i god tid så går det bra. Det er lov å ha en fest😁 men dere er jo skikkelig voksne nå så det er vel ikke akkurat rølpefest dere skal ha? Anonymkode: 39607...38f Rølpefest blir det ikke nei. Vi tenker langbord med middag, men det blir jo litt latter, alkohol og gjerne litt musikk i bakgrunnen Anonymkode: 25866...a3a 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #8 Skrevet 27. juli 2023 Si fra at dere skal ha fest etter avtale med de som bodde der før. Og at de nye naboene selvsagt er invitert Anonymkode: 46e67...8d6 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #9 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor er det en selvfølge? Hagefest betyr nødvendigvis ikke at hele nabolaget kommer Anonymkode: d84ea...eb0 Vi kjente de ikke da vi inviterte, de har jo nettopp flyttet inn. Vi visste egentlig ikke at det kom til å bo noen der, så denne problemstillingen har først dukket opp nå. Men når vi forteller at det skjer så kommer vi nok til å invitere de med ja Anonymkode: 25866...a3a
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #10 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Si fra at dere skal ha fest etter avtale med de som bodde der før. Og at de nye naboene selvsagt er invitert Anonymkode: 46e67...8d6 Men vi har ikke avtalt med de som bodde der før 😳 Tenkte ikke det var nødvendig siden de bodde/bor utenlands og huset stod tomt. Ideen om å leie ut boligen kom veldig plutselig Anonymkode: 25866...a3a
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #11 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Snakk med naboen og evt inviter dem med på festen? Anonymkode: 00884...ddc Men hvordan fronter jeg det? Hvordan spør jeg for å beholde relasjonen og forhåpentligvis sørge for at de ikke sier nei ? Anonymkode: 25866...a3a
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #12 Skrevet 27. juli 2023 Jeg tenker du sender nabovarsel, og gi dem beskjed om at dere skal sitte ute og tenker runde av innen 23 ute. Tipper de overlever en hagefest. Naboen har hatt fest, både vi og de har barn. Null problem. Anonymkode: 23917...68e
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #13 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvordan fronter jeg det? Hvordan spør jeg for å beholde relasjonen og forhåpentligvis sørge for at de ikke sier nei ? Anonymkode: 25866...a3a De kan ikke si nei til at du skal ha mennesker på besøk i hagen din. Anonymkode: 23917...68e 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #14 Skrevet 27. juli 2023 Si det som det er? Dere inviterte til fest før dere visste det skulle bo noen der, og at dere håper det er ok for de? Og at dere blir veldig glade om de vil bli med på festen? Anonymkode: 25bb6...fd6 5 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #15 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Si det som det er? Dere inviterte til fest før dere visste det skulle bo noen der, og at dere håper det er ok for de? Og at dere blir veldig glade om de vil bli med på festen? Anonymkode: 25bb6...fd6 Så enkelt kan det gjøres, TS. Anonymkode: b21a2...077
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #16 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men hvordan fronter jeg det? Hvordan spør jeg for å beholde relasjonen og forhåpentligvis sørge for at de ikke sier nei ? Anonymkode: 25866...a3a Du eier din del? Da hsr du fest. Gi de en lyd på forhånd du. De leier (eier ikke), så tviler på at de kommer til å si så mye som leietakere som nettopp er flyttet inn. Anonymkode: f93b5...ede 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #17 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men hvordan fronter jeg det? Hvordan spør jeg for å beholde relasjonen og forhåpentligvis sørge for at de ikke sier nei ? Anonymkode: 25866...a3a Jeg tror du overtenker det her veldig. Si at dere planla hagefest lenge før det flyttet noen inn, og vil gjerne invitere dem med. Hvis de takker nei, si ifra til dem at dere skal være rolig etter et vist klokkeslett og be dem si ifra til dere om dere plaget dem og må dempe dere? Anonymkode: 00884...ddc 1 1
Aureka Skrevet 27. juli 2023 #18 Skrevet 27. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): I utgangspunktet ikke, men vi inviterer de gjerne. Problemet er at jeg vegrer meg for å si til de at vi har tenkt å bruke hagen til det formålet, siden det naturligvis kan bli litt støy etter leggetid for barna deres...... Er både redd for at de skal sette foten ned og si nei, eller at det skal ødelegge relasjonen Anonymkode: 25866...a3a Her tror jeg du overtenker. Dere bare sier det som det er; at dere inviterte til fest før de flyttet inn og håper at de vil ha tålmodighet med dere denne kvelden, Og så sir du samtidig at dette ikke er noe som skjer ofte. Tipper denne familien synes dette er helt innafor, det betyr at de også kan bruke hagen til arrangementer. Dette går helt sikkert bra, men ikke drøy lengre med å fortelle om hagefesten. Endret 27. juli 2023 av Aureka 1 1
Rufs Skrevet 27. juli 2023 #19 Skrevet 27. juli 2023 Fortell det asap, så har de mulighet til å legge andre planer hvis det passer dem bedre. Eller få barnevakt til barna så de kan være med. Bare si at dere inviterte til fest når huset stod tomt, men at dere håper de vil være med. Sier de nei sier du at det vil være stille til 23, og at det ikke er fest hver helg. ☺️ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå