villemo69 Skrevet 16. januar 2006 #1 Skrevet 16. januar 2006 Hva mener dere om dette? Jeg syns det er helt greit, men jeg håper virkelig de har litt slingringsmonn her. Hva om du drar på hytta ei helg, poden skal være hjemme hos venn/venninne. Du har snakket med foreldrene til vennen/venninna og alt er greit. Så viser det seg at de lurer seg til ditt hjem likevel og har fest der.......hva da??
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2006 #2 Skrevet 16. januar 2006 Det burde da fremdeles ikke være min jobb som forsikringskunde å betale for hva ditt barn gjør Alternativet er å trekke poden for ukelønn i x antall mnd og år, og be noen av de andre foreldrene til å bidra kollektivt de også. uansett så skulle det bare mangle at ikke dette er noe forsikringsselskaper plikter å dekke.
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2006 #3 Skrevet 16. januar 2006 Synes det er helt flott jeg! Hvis ungen din skal sove over hos en venn hadde jeg nok forsikret meg om at foreldrene til denne vennen var oppegående nok til at noe sånt ikke skjedde. Stoler du fremdeles ikke på at noe sånn kan skje tar du med deg ungen!
Shea Skrevet 16. januar 2006 #4 Skrevet 16. januar 2006 Da har jeg gjort en dårlig jobb med barneoppdragelsen og foreldrene til vennen har dårlig kontroll. Synes det er litt dumt at det ikke blir forsikringsutbetaling men så er det jo uansvarlig også da å la ungene være hjemme uten at noen har overordnet kontroll i tilfelle det skulle skje noe når barna er så unge. Det er vell ikke til å stikke under en stol at det å være 15 i dag er tøffere enn når jeg var 15. Ansvar har fått en ny betydning og fristelsene på mange områder er blitt flere og lettere å få tak i.
villemo69 Skrevet 16. januar 2006 Forfatter #5 Skrevet 16. januar 2006 Det burde da fremdeles ikke være min jobb som forsikringskunde å betale for hva ditt barn gjør Jeg går da ut i fra at i og med du har forsikring, så har man vel selv betalt inn en god del i forsikringspremie selv da! Hva da med en slik opplevelse som dette: Jeg var barnevakt for lillesøstra mi og hadde ei venninne sammen med meg. Vi hadde ikke annonnsert at vi var alene hjemme, men plutselig kom det en gjeng på 10-15 stykker og bare banet seg vei inn til oss. De ødela en god del planter, skar opp sofa'n, sølte øl utover teppegulvet, knuste speil osv. Jeg ringte etter min onkel og når han kom forsvant de. Dette ordnet seg greit siden vi visste hvem disse folkene var, men med min erfaring med forsikringsselskaper, så kan jo dette bli et tvilstilfelle.
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2006 #6 Skrevet 16. januar 2006 da ville jeg ringt politet elelr som du gjorde en voksen person. Hadde gått på foreldrene til ungene som kom også. Hadde mitt barn vært med på herverk så hadde jammen jeg vært real nok til å betale for hans del av kaka. Synes det er en selvfølge at man trer kollektivt til i en sånn sak.
punkyB Skrevet 16. januar 2006 #7 Skrevet 16. januar 2006 Synes det er helt greit at man ikke får dekket dette på vanlig forsikring. Da bør man ha et dekning i tillegg som man betaler ekstra for.
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2006 #9 Skrevet 16. januar 2006 Hva mener dere om dette? Jeg syns det er helt greit, men jeg håper virkelig de har litt slingringsmonn her. Hva om du drar på hytta ei helg, poden skal være hjemme hos venn/venninne. Du har snakket med foreldrene til vennen/venninna og alt er greit. Så viser det seg at de lurer seg til ditt hjem likevel og har fest der.......hva da?? ← har du en pode i rette alder, så vet du at de vil gjøre alt for å lure deg . de vil ha en fest. ofte går det ut av kontroll. Man reiser ikke fra STORE barn
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2006 #10 Skrevet 16. januar 2006 Da har jeg gjort en dårlig jobb med barneoppdragelsen og foreldrene til vennen har dårlig kontroll. Synes det er litt dumt at det ikke blir forsikringsutbetaling men så er det jo uansvarlig også da å la ungene være hjemme uten at noen har overordnet kontroll i tilfelle det skulle skje noe når barna er så unge. Det er vell ikke til å stikke under en stol at det å være 15 i dag er tøffere enn når jeg var 15. Ansvar har fått en ny betydning og fristelsene på mange områder er blitt flere og lettere å få tak i. ← hehe, gud så naiv. De som er super på oppdragelse, oppdager at da poden er gammel nok, så blir de lurt uansett
Gjest lilletroll Skrevet 18. januar 2006 #11 Skrevet 18. januar 2006 Synes det er helt greit. Tror dette kan hjelpe til at foreldre er enda mer påpasselige, og det er absolutt på sin plass!
Gjest TomKrus Skrevet 19. januar 2006 #12 Skrevet 19. januar 2006 (endret) Da har jeg gjort en dårlig jobb med barneoppdragelsen og foreldrene til vennen har dårlig kontroll. ← Synes nå dette utsagnet er ganske drøyt. Det at 100 andre ungdommer for snusen i at sønnen er alene hjemme, vitner ikke nødvendigvis om dårlig oppdragelse fra din side. Endret 19. januar 2006 av TomKrus
Gjest Miloine Skrevet 19. januar 2006 #13 Skrevet 19. januar 2006 Dette er jo situasjonsbetinget. Var det slik at huset ble rasert av uinnbydne gjester, eller hadde din pode og venn bedt inn disse folka for å holde fest? Dersom det er det første mener jeg dette bør gå på innboforsikringen, men vet ikke om det lar seg gjøre. Mener at det bør være rom for skjønn i en sånn sak. Dette er jo da uvedkommende som har "brutt seg inn" og ødelagt innboet. Dersom forsikringsselskapet ikke dekker dette, mener jeg foreldrene til disse ”gjestene” bør bidra kollektivt til å dekke skadene gullungene dems har påført. Forøvrig er jeg enig med Tom Cruise at dette er strengt tatt ikke noe tegn på dårlig oppdragelse uansett hva som skjedde. De fleste foreldre lærer barna sine hva som er rett og galt, men at enkelte ungdom i den alderen lurer dere foreldre trill rundt til å tro at de spiller med rene uskyldige kort hele veien, det er ikke til å stikke inn under en stol. Det går ann å sette seg inn i den tiden man selv var på den alderen, god oppdragelse fra foreldrene sin side, men så fort du fikk tjangsen til en hjemme alene fest, grep du den.(så sant du ikke var av den typen som satt med nesa i en bok hele ungdomstiden) Jepp, jeg har selv en ungdom i huset som fyller 15 år i april.
Gjest tennåringsmor Skrevet 19. januar 2006 #14 Skrevet 19. januar 2006 Da har jeg gjort en dårlig jobb med barneoppdragelsen og foreldrene til vennen har dårlig kontroll. ← ............. noe så naivt. Forøvrig er jeg enig med Tom Cruise at dette er strengt tatt ikke noe tegn på dårlig oppdragelse uansett hva som skjedde. De fleste foreldre lærer barna sine hva som er rett og galt, men at enkelte ungdom i den alderen lurer dere foreldre trill rundt til å tro at de spiller med rene uskyldige kort hele veien, det er ikke til å stikke inn under en stol. Det går ann å sette seg inn i den tiden man selv var på den alderen, god oppdragelse fra foreldrene sin side, men så fort du fikk tjangsen til en hjemme alene fest, grep du den.(så sant du ikke var av den typen som satt med nesa i en bok hele ungdomstiden) ← Støtter denne jeg Fra tennåringsmor med erfaring som ikke er naiv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå