Gå til innhold

Nektet å ta russisk motstander i hånden – ble diskvalifisert

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usportslig. Hun brøt reglene, slikt får konsekvenser. Greit nok at psykoen der borte startet det hele, men man vet ikke hva slags holdninger den russiske utøveren har.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Gjest Refreng
Skrevet

Helt i orden å diske folk som forskjellsbehandler basert på etnisitet. Drittlei av ukrainsk sutring over slike ting som har 0 effekt på krigen uansett

• 5 uker senere...
Skrevet

Hun som ble disket fikk tilbake VM-plassen. Reglene er ikke like for alle, tydeligvis. 

Skrevet

Jeg synes hun burde tatt henne i hånda. Trenger ikke takke eller si noe, bare ta i hånda fordi det er slik reglene er og det er høflig. Hun vet ikke om russeren er for eller mot krigen. Så ja, hun ble disket med rette.

• Liker 1
Skrevet
Drizzt skrev (1 minutt siden):

Jeg synes hun burde tatt henne i hånda. Trenger ikke takke eller si noe, bare ta i hånda fordi det er slik reglene er og det er høflig. Hun vet ikke om russeren er for eller mot krigen. Så ja, hun ble disket med rette.

Synes heller at man bør la være å ta en eneste russer i hånda og på den måten vise at det er helt uakseptabelt å la dem delta.

Skrevet
norw skrev (7 minutter siden):

Synes heller at man bør la være å ta en eneste russer i hånda og på den måten vise at det er helt uakseptabelt å la dem delta.

Flott, men da må man akseptere også å bli disket. 

Skrevet
Drizzt skrev (3 minutter siden):

Flott, men da må man akseptere også å bli disket. 

Det er en konsekvens man må være villig til å ta, men det blir jo feil å diske. Man må vise skjønn, endre reglene.

Skrevet
norw skrev (31 minutter siden):

Det er en konsekvens man må være villig til å ta, men det blir jo feil å diske. Man må vise skjønn, endre reglene.

Jeg er uenig at det blir feil å diske.

Åpner man for at man kan velge bort hvem man vil håndhilse, kan det dukke opp en del andre grunner også. 

Skrevet

Norge spiller fotball mot land som har dårlige regimer. 

Skrevet
norw skrev (17 timer siden):

Åja, men da får man slutte å ta en kineser i hånda også da, kanskje egentlig alle som fra andre autoritære nasjoner. Ihvertfall slutte å håndhilse på Iranere, Israelitter, kanskje også de fra Libanon siden vi kan jo ikke vite hvem som støtter Hizbollah.

Greit å tenke en tanke helt ut, eller kanskje tenke seg om i det hele tatt. 

Skrevet

Tydeligvis mange her som ikke evner å forstå hvordan det er å være i regelrett krig med et annet land som har invadert dem, drept titusenvis og lemlestet enda flere, og så skulle bli tvunget til å håndhilse på de som representerer det landet ute i verden.

Skrevet

Det er helt bak mål å gjøre slikt mot russiske utøvere.

Noe av det teiteste jeg ser er når de i OL og andre steder må stille som ROC eller lignende. Det er symbolpolitikk av verste sort.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Stonegiant said:

Det er helt bak mål å gjøre slikt mot russiske utøvere.

Noe av det teiteste jeg ser er når de i OL og andre steder må stille som ROC eller lignende. Det er symbolpolitikk av verste sort.

Det kan sikkert virke slik for de som overhodet ikke forstår hvor mye prestisje og penger Russland legger i sport og sportsvasking, eller bare er russiske troll.

Skrevet
10 minutter siden, Enda said:

Tydeligvis mange her som ikke evner å forstå hvordan det er å være i regelrett krig med et annet land som har invadert dem, drept titusenvis og lemlestet enda flere, og så skulle bli tvunget til å håndhilse på de som representerer det landet ute i verden.

Det er også fult mulig å forstå at ikke alt trenger å være politisk.

Skrevet
Just now, umAxa said:

Det er også fult mulig å forstå at ikke alt trenger å være politisk.

Alle som vet noe om hva sport betyr i Russland vet at det er to sider av samme sak.

Skrevet
1 minutt siden, Enda said:

Alle som vet noe om hva sport betyr i Russland vet at det er to sider av samme sak.

Godt mulig, begge bakgrunner kan eksistere på samme tid - derimot sier noe meg at denne ukrainske fekteren trasset en helt normal og respektfull gest innenfor idrett pga av politiske årsaker. 

Skrevet
5 hours ago, umAxa said:

Godt mulig, begge bakgrunner kan eksistere på samme tid - derimot sier noe meg at denne ukrainske fekteren trasset en helt normal og respektfull gest innenfor idrett pga av politiske årsaker. 

Ja, hvis krig bare er politikk for deg så kan man vel si det. Du er dessverre langt fra den eneste nordmannen som ikke har nok empatiske evner til å sette deg inn i hva det betyr å være i krig. Det har vært fred og velstand i Norge så lenge nå at det virker som mange lever i ei rosa boble der man mener at det må jo gå an å være venner selv om man er i krig. Det nærmeste vi kommer i Norge er nok å kreve at de som var på Utøya skal hilse pent på Anders Behring Breivik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...