AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #1 Del Skrevet 27. juli 2023 En i nabolaget har en gressklipper som bråker verre enn verst. Jeg har bodd i nærheten av en flyplass tidligere, så jeg vet en ting eller to om støy. Men denne gressklipperen er det verste jeg har opplevd. Det går greit om vinteren. Men om sommeren klipper han gresset to ganger i uka. Er det virkelig nødvendig? Vokser gresset så fort? Anonymkode: 51905...d5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #2 Del Skrevet 27. juli 2023 Mann over 40? Noen av de utvikler det som en hobby, å klippe gresset. Vær glad det bare er 2 ganger i uken. Det kunne vært verre. Anonymkode: 06d95...505 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #3 Del Skrevet 27. juli 2023 Holder med 1 gang i uka. Anonymkode: 9e792...4ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #4 Del Skrevet 27. juli 2023 Jeg har en nabo som vasker campingbilen sin. Hver eneste dag. Nå bråker ille høyttrykkspyleren så veldig, men er en konstant bakgrunnsstøy. 😂 Anonymkode: 20ee6...ad6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ishavsrøya Skrevet 27. juli 2023 #5 Del Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mann over 40? Noen av de utvikler det som en hobby, å klippe gresset. Vær glad det bare er 2 ganger i uken. Det kunne vært verre. Anonymkode: 06d95...505 😂😂😂nå gikk det opp et lys for meg. Det som er problemet med naboen min.Bare så synd min hage alltid ser jævlig ut, ved siden av hans striggla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #6 Del Skrevet 27. juli 2023 Finnes det fortsatt noen som ikke har anskaffet seg robotklipper? Det ble levelig å sitte ute etter at den oppfinnelsen ankom nabolaget. Anonymkode: 15b1f...e41 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #7 Del Skrevet 27. juli 2023 Mann over førti, klipper selvfølgelig gresset to ganger i uken og kantklipper 1 gang juni og juli. Fra august holder det å klippe en gang i uken. Kom hjem fra en ukes ferie på tirsdag kveld. Våknet onsdag morgen kl 0645, var tortur å måtte vente helt til 8 før jeg startet gressklipperen.. Startet selvfølgelig å klippe gresset utenfor soveromsvinduet slik at samboer fikk en irriterende start på dagen.. Anonymkode: 9bdc5...6f3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #8 Del Skrevet 27. juli 2023 Hvis HAN syns det er nødvendig så er det vel det da. Selv klipper jeg to ganger i mnd og er tilfreds med det. Men det er uansett ingenting å få gjort med det så lenge han klipper på dagtid. Anonymkode: d6164...faa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 27. juli 2023 #9 Del Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det går greit om vinteren. Men om sommeren klipper han gresset to ganger i uka. Forstår jeg det slik at han klipper gresset på vinteren også? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #10 Del Skrevet 27. juli 2023 Man må ikke klippe gresset så ofte, nei. Vi har ikke klippet gresset i det hele tatt i år. Det har blomstret flere ganger, og det står igjen noen tørre strå, men ellers er det relativt kort og fint å leke på for ungene. Veldig svalt å gå på, og det tåler tørke som en helt. Vi hadde den grønneste hagen i hele nabolaget tidligere i sommer, alle de kortklipte plenene var helt gule. Anonymkode: 7d30f...f17 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #11 Del Skrevet 27. juli 2023 Vi klipper ikke når det er tørke. Og litt oftere når da regnet har kommet. Slik som nå da det regner hele tiden blir det tatt når det ikke regner lengre. For det gror mye åå bare et par dager med regnvær. Så etter behov. Anonymkode: 6ca1c...918 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #12 Del Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Finnes det fortsatt noen som ikke har anskaffet seg robotklipper? Det ble levelig å sitte ute etter at den oppfinnelsen ankom nabolaget. Anonymkode: 15b1f...e41 For deg kanskje, men ikke for piggsvinfamilien Anonymkode: 7081b...f4c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #13 Del Skrevet 27. juli 2023 Nei. Det er Harry å klippe gresser så ofte. Mye koseligere og finere med litt villniss i hagen. Anonymkode: 6449d...be0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #14 Del Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei. Det er Harry å klippe gresser så ofte. Mye koseligere og finere med litt villniss i hagen. Anonymkode: 6449d...be0 Personlig er jeg helt enig i det, men for folk som ønsker en tradisjonell plen som er fin og grønn og fri for mose så er det faktisk nødvendig å klippe to ganger per uke i sesongen. Minst. Det ideelle er hver dag. Anonymkode: 27cc0...d03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #15 Del Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Personlig er jeg helt enig i det, men for folk som ønsker en tradisjonell plen som er fin og grønn og fri for mose så er det faktisk nødvendig å klippe to ganger per uke i sesongen. Minst. Det ideelle er hver dag. Anonymkode: 27cc0...d03 Det er helt feil. Mosen har kjempegode vekstforhold om du klipper den hele tiden. Det beste for å beholde en mosefri plen er å la plenen gro. Vi har ingenting mose i vår plen, og naboen som klipper sin minst en gang i uken har masse mose. Anonymkode: 7d30f...f17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #16 Del Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Finnes det fortsatt noen som ikke har anskaffet seg robotklipper? Det ble levelig å sitte ute etter at den oppfinnelsen ankom nabolaget. Anonymkode: 15b1f...e41 Ja, vi som har en utforming på hagen som overhodet ikke forenelig med en Som hage i mange nivåer, med trapper mellom, bratte skråninger, ikke en eneste rett kant på plenen, osv. Vi har FIRE soner med plen, og hadde måttet bære en robot rundt omkring og alle veier, og hatt kilometervis med kabel for å avgrense den. Anonymkode: f9442...177 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #17 Del Skrevet 28. juli 2023 Ja, for noen kan det være nødvendig å klippe plenen så ofte, spesielt om man bruker typ Flymo eller andre ting som baserer seg på at det man klipper skal legge seg nedi gresset. Har man en god plen, kan den helt fint vokse så fort at klipp er nødvendig 2 ganger i uken med en sånn klipper. Det er en av grunnene til at vi ikke har valgt en sånn Anonymkode: f9442...177 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #18 Del Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): For deg kanskje, men ikke for piggsvinfamilien Anonymkode: 7081b...f4c Dem er sjeldent ute på dagtid. Min robotklipper går ikke etter kl 16.00 og har fri hver søndag og helligdag. Anonymkode: 7399e...a9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #19 Del Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er helt feil. Mosen har kjempegode vekstforhold om du klipper den hele tiden. Det beste for å beholde en mosefri plen er å la plenen gro. Vi har ingenting mose i vår plen, og naboen som klipper sin minst en gang i uken har masse mose. Anonymkode: 7d30f...f17 Nei, vet du hva, det jeg sa er virkelig ikke «helt feil». Det er i tråd med fagfolks anbefalinger, og da jeg var på besøk på Flor og Fjære, som har noen helt eventyrlig flotte plener, så anbefalte de at man klipper hver dag. Jeg skal ikke sitte her og påstå at din måte er «helt feil», men at det er bra å klippe plenen ofte, og la det avklipte bli liggende, er IKKE feil. Anonymkode: 27cc0...d03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #20 Del Skrevet 28. juli 2023 22 hours ago, AnonymBruker said: Mann over førti, klipper selvfølgelig gresset to ganger i uken og kantklipper 1 gang juni og juli. Fra august holder det å klippe en gang i uken. Kom hjem fra en ukes ferie på tirsdag kveld. Våknet onsdag morgen kl 0645, var tortur å måtte vente helt til 8 før jeg startet gressklipperen.. Startet selvfølgelig å klippe gresset utenfor soveromsvinduet slik at samboer fikk en irriterende start på dagen.. Anonymkode: 9bdc5...6f3 Kantklipper bare to ganger? Skaff deg en batteridrevet så kan du gå over med kantklipperen hver uke Anonymkode: 5cfaf...1f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå