Gå til innhold

Hvorfor tror kvinner det værste om menn hele tiden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv kvinne i 30-årene og har vært i forhold før. Nå har jeg vært singel i 4 år. 
Opplever derimot at andre kvinner tenker alltid det værste om menn. 
Som for eksempel:  jeg skulle på en date og fyren avlyste fordi han fikk kalde føtter. Da mener en venninne av meg at han garantert avlyste fordi han heller dro på date med en annen. 
Eller en annen som sier at typen til en vi kjenner garantert er utro siden han jobber borte i 4 uker og 2 uker hjemme. 
En annen som mener at alle menn er utro osv… 

Altså jeg har selv vært utsatt for utroskap, altså x-en min var utro mot meg. Men jeg går ikke rundt å tenker at alle menn er utro. Eller at hvis kjæresten min er borte i noen uker så kommer han til å ligge med en annen. Sorry jenter, er det jeg som er naiv eller hva ? 😅😂 haha 

Nekter å tro at alle menn er drittsekker. 🙈😅

Anonymkode: 2db27...e96

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Glemte også å nevne at en jeg datet fortalte at han hadde gjort det slutt med dama og ikke datet eller hatt sex på nesten ett år fordi han fokuserte på jobb og sønnen sin og ikke er en sånn som ligger rundt. Da sa kollegaen min at beinet trodde hun ikke noe på. 😂 er jeg dum ? 

ts 

Gjest Sprite
Skrevet

Du får være glad du ikke har vært borti det verste av menn da! 

AnonymBruker
Skrevet
Sprite skrev (Akkurat nå):

Du får være glad du ikke har vært borti det verste av menn da! 

Jeg har vært borti det værste av det værste. Blitt utsatt for fysisk, psykisk, økonomisk vold + utroskap. 

ts 

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke samme oppfattelse som deg der.

Anonymkode: 0f97c...536

AnonymBruker
Skrevet

Spiller ingen rolle for meg hvorfor en mann uteblir fra en date, er vanskelig å få tak i osv.  Resultatet er akkurat det samme: vedkommende har ikke kapasitet til å date meg pr i dag. Og da trekker jeg meg. Jeg skylder ikke en fremmed tålmodighet. 

Anonymkode: 7e12c...9dd

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har vært utsatt for overgrep, og eksen flytta rett fra meg til ny dame. Jeg tror fortsatt de aller fleste menn er hyggelige menn med gode hensikter og folkeskikk. Litt på samme måte som jeg tror de fleste kvinner ikke setter alle menn i bås, selv om noen gjør det...

Anonymkode: 91fd4...368

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mange har nok opplevd mye fælt. Det finnes fæle menn og fæle kvinnfolk. 

Men, jeg tror heller ikke de fleste er slik verken menn eller kvinner. 

Man bør ikke være blåøyd, mrn gi folk en sjanse. 

Anonymkode: 47aab...235

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tro på mennesker, både menn og kvinner. Jeg mener alle fortjener at jeg møter dem med et åpent sinn og tolker ting i god mening, men samtidig prøver jeg å være logisk og ikke for naiv.

Anonymkode: 2f0a1...bac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mange har nok opplevd mye fælt. Det finnes fæle menn og fæle kvinnfolk. 

Men, jeg tror heller ikke de fleste er slik verken menn eller kvinner. 

Man bør ikke være blåøyd, mrn gi folk en sjanse. 

Anonymkode: 47aab...235

Jeg gir alle folk en sjanse. Hvis folk bare ikke dukker opp på date, er den sjansen passert.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg gjør ikke det, liker å være godtroende. 

kvinne40

Anonymkode: e607e...074

AnonymBruker
Skrevet

De kvinner (og menn) som er sånn, sliter med traumaer de ikke har bearbeidet. Gjerne noe som skjedde da de var babyer. Slike mennesker må i terapi før de etablerer kjærlighetsforhold for hvis de ikke gjør det kommer de til å ødelegge livet til vedkommande med all den drama de medbringer. 

Anonymkode: 0f27c...0bf

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke alle menn er dårlige menn, men jeg tror det er litt naivt å gå ut i fra at en villt fremmed mann har gode kvaliteter og gode intensjoner om man er kvinne, men relativt trygt å tenke det om andre kvinner. Dette fordi at på gruppenivå er det menn som står for kriminalitet, aggressiv adferd og risikoadferd, selv om mange menn aldri kunne bidratt til den statistikken.

Anonymkode: e5103...c0b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette innlegget er seriøst så burde du revurdere venninnene dine. De fleste kvinner tenker ikke det verste om menn. 

(jeg får pickme-vibber av hele innlegget..)

Anonymkode: bea74...869

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De kvinner (og menn) som er sånn, sliter med traumaer de ikke har bearbeidet. Gjerne noe som skjedde da de var babyer. Slike mennesker må i terapi før de etablerer kjærlighetsforhold for hvis de ikke gjør det kommer de til å ødelegge livet til vedkommande med all den drama de medbringer. 

Anonymkode: 0f27c...0bf

Det er jo virkelig en god egenskap å dømme folk som har traumer.  De fleste bærer med seg små eller store ting, jo eldre man bli jo mer putter man i sekken av erfaringer. De fleste med slike erfaringer du sikter til er vell allerede i behandling.  Noen har kommet lengre enn andre, og noen er fortsatt veldig sårbare i relasjoner. 

Anonymkode: 9dffb...1c0

AnonymBruker
Skrevet

Fordi de er dumme? 🤷‍♂️ Det er helt vanlig blant mindre intelligent mennesker å generalisere på bakgrunn av egne erfaringer og være uvillig til å se andre verden ikke er svart/hvit. 

Anonymkode: 3f89f...e0a

• Nyttig 1
Gjest Elooon
Skrevet (endret)

Langt i fra alle gjør det, men noen er bare sånn. Kanskje for de har opplevd en fyr med dårlig oppførsel og blir da sint og bitter på alle menn. Ikke vet jeg. I alle fall veldig unødvendig for de egens skyld å tro alle menn er like og tro det verste om alle. Det går ikke utover menn det. Kun de selv. Det kan ikke være lett. 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nekter å tro at alle menn er drittsekker. 🙈😅

Det har du helt rett i også. Ikke bry deg om de som sier alle menn er drittsekker. De får bare være sint på alle hvis de tror det hjelper dem. Noe det ikke gjør. 

Endret av Elooon
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er jo virkelig en god egenskap å dømme folk som har traumer.  De fleste bærer med seg små eller store ting, jo eldre man bli jo mer putter man i sekken av erfaringer. De fleste med slike erfaringer du sikter til er vell allerede i behandling.  Noen har kommet lengre enn andre, og noen er fortsatt veldig sårbare i relasjoner. 

Det er naivt å tro at de fleste med traumereaksjoner får behandling for det. Det handlet vel ikke om å "dømme" folk med vanskelige erfaringer men å si noe om måten folk er på, er forenelig med et forhold. 

Han jeg er sammen med har sitt i sekken, men han har som regel ikke noen kaotisk måte å opptre på. Derfor er det mulig for meg å tenke framtid om et forhold til ham. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det er naivt å tro at de fleste med traumereaksjoner får behandling for det. Det handlet vel ikke om å "dømme" folk med vanskelige erfaringer men å si noe om måten folk er på, er forenelig med et forhold. 

Han jeg er sammen med har sitt i sekken, men han har som regel ikke noen kaotisk måte å opptre på. Derfor er det mulig for meg å tenke framtid om et forhold til ham. 

Det vil jo si uansett oppvekstvilkår eller miljø påvirker grunnverdiene til ett menneske som igjen påvirker måten folk er i relasjoner(forhold)  i denne sammenhengen.  Kaotisk opptreden består jo av flere elementer. Så bra han har funnet en måte å balansere ting på som fungerer for dere to.  

AnonymBruker
Skrevet

Erfaring.

Anonymkode: 7c288...760

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...