Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir 38 i år og har tre barn fra et tidligere forhold. Har nå vært sammen med en fantastisk mann i tre år og han har to barn fra et tidligere forhold. Vi bor ikke sammen fordi barna er for små til å bytte skolekrets og pga eksene våre osv.

Vi har snakket mye frem og tilbake om det å få barn sammen eller ikke, og er omtrent 50/50 i tankegang for og imot. Det som veier imot er fortrinnsvis bosituasjonen, at vi får mindre «frihet» og at vi har fem barn tilsammen, hvorav tre av de bor hos oss annenhver uke (altså to hos den ene og én hos den andre). Kronglete forklart.

Det som veier for er at vi er veldig glade i hverandre og ser på hverandre som verdens beste foreldre. Vi er begge utrolig glad i barn og det hadde vært koselig med noe mer felles, noe som knytter oss mer sammen. Vi er begge i siste halvdel av 30-årene og bør bestemme oss raskt hvis vi lander på å prøve, og selv om andres meninger ikke betyr noe så er jeg nysgjerrig på hvilke tanker andre gjør seg.

Hans foreldre er veldig gira på å få flere barnebarn og mine synes nok også det hadde vært kos. Alle foreldrene våre er snart pensjonister.

Anonymkode: a07c0...5ed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Skrev feil. Vi har vært sammen i snart fire år.

AnonymBruker
Skrevet

Min umiddelbare tanke er at jeg ville ikke ha gått for ett barn til. 

Dere bor ikke sammen og dere har flere, små barn hver for dere som ikke kan flyttes på (hvis jeg forstod riktig?). Tviler ikke på at dere er gode foreldre og har en godt forhold, men som du skriver så har dere 5 barn tilsammen å ta vare på. Jeg tenker også at det ville blitt superstress i fremtiden hvis forholdet deres slår sprekker og du må drive logistikk med 4 unger og 2 fedre. 

Nyt tiden dere har sammen, la barna bli større og flytt sammen etterhvert (hvis det skulle passe seg) så vil du nok føle at dere knyttes mer sammen etterhvert som en familie. 

Men dette er bare min anbefaling 😊

Anonymkode: ad248...bb5

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei!

Anonymkode: e99d8...4bf

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge dere ikke kan bo sammen så nei.

Anonymkode: 6fc7c...035

AnonymBruker
Skrevet

Ts igjen.

For å presisere så er det ikke små barn vi har fra før. Alle er i skolealder, mens mine eldste nærmer seg voksne. Og om jeg uplanlagt hadde blitt gravid nå så ville vi måttet flytte sammen. Men det skjer ikke uplanlagt pga sikker prevensjon. Vi bor i hver vår kommune, men det går kollektivtransport mellom oss og skoler osv. Så akkurat det ville nok løst seg. 

Som sagt er det mer en koselig og romantisk tanke enn en plan. Og vi føler oss som en familie når vi samles med barna. Vi setter også stor pris på å være bare oss to.

AnonymBruker
Skrevet

Så blir du gravid så kan barna skifte skolekrets? Eller går da graviditeten foran barna som er?

Anonymkode: 6fc7c...035

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det/de ville blitt skysset til samme skole som nå. Det er ikke så lange avstander.

Skrevet

Det at et barn knytter to voksne mer sammen og er et romantisk prosjekt bør ikke være argumenter for å få et barn. Det er lett for at barnet blir triangulert og brukes som et felles prosjekt. Hvorfor ikke nyte den muligheten dere har nå til å skape et voksent forhold? Dere har mange å ta vare på og ta hensyn til. 

Det høres veldig komplisert ut å organisere dette slik at alle sine behov blir tatt hensyn til. 

Skrevet

Jeg synes det er en dårlig ide. Spesielt når man har store barn. Blir veldig ofte ikke skikkelig søskenforhold.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville flyttet sammen minst et halvt år før jeg forsøkte å få barn, uansett. Man ser andre sider av hverandre når man bor sammen, som likner litt på de man ser når man er foreldre sammen. Nå ser jo dere hverandre rundt barna, det hjelper, men det er jo annerledes å bo tett på hverandre hele tida. Kjenner mange der forholdet har raknet etter kort tid som samboere, selv etter mer enn 4 år som kjærester. Mens for andre blir forholdet bare bedre, men det er lurt å teste!

Anonymkode: 7ffbd...413

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke fått et barn med ham uten å ha bodd sammen i flere måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...