Gå til innhold

Spurte en tyv om hun hadde mistet penger jeg fant.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg står i kø og ser en 200-lapp mellom meg og damen foran meg. Jeg plukker opp pengene og sier "unnskyld" for å få damen sin oppmerksomhet før jeg spør om hun kanskje hadde mistet pengene. Jeg holder pengene litt spørrende ut til henne og hun tar de uten å i det hele tatt sjekke om hun faktisk hadde mistet dem. Hun sa bare "yes maybe" gjentatte ganger etter å ha tatt lappen ut av hånden min mens hun legger pengene i passet sitt... Hun sa ikke takk engang...

Damen var åpenbart fra utlandet men jeg vet hun skjønte hva jeg sa og hun hadde norske papirer i hendene. Det var heller ikke en situasjon der det hadde vært naturlig for meg å bare gi henne penger akkurat.

Nå er det ikke sånn at det er et stort problem for meg at hun tok pengene, men fy fader så frekt? Hva hadde du gjort?

Jeg lagde ikke en scene og lot henne bare ta dem... 

Anonymkode: ca16e...005

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vel, du ga henne pengene... hadde tatt de jeg også. Chill n litt a, Karen.

Anonymkode: c9819...dfe

• Liker 1
Skrevet

Du ga jo dem til henne?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

BobbySocks skrev (21 minutter siden):

Du ga jo dem til henne?

Hvordan kan det være å gi de bort når jeg spør om hun har mistet dem??? 

AnonymBruker
Skrevet

Altså, pengene var jo åpenbart ikke dine, for du hadde vel selv visst om du hadde mistet de, så du har jo ikke tapt noe her. Hva hadde alternativet ditt vært om hun hadde sagt nei?

Og - og dette sier jeg helt uten fordommer - det er vel ikke utenkelig at det var hennes penger, det er vel fåtallet av etniske nordmenn som går rundt med kontanter?

Anonymkode: 73ed1...3fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva baserer du det på at du trur hun løy?

Jeg trur hun snakket sant. Som du sier så sto hun jo bokstaveligtalt med kontanter i hendene fra før. Tipper ingen andre som stod og betalte brukte kontanter. Slik jeg ser det er det svært liten sjanse for at det ikke var hennes penger.

Anonymkode: 0c663...3af

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvordan kan det være å gi de bort når jeg spør om hun har mistet dem??? 

Sorry, skal omformulere meg. Du ga dem tilbake til henne.

Det samme skjedde med en dame som hadde mistet nøklene rett foran meg. Hun tok de med en gang hun så jeg holdt de ut. Da jeg sa "mistet nøklene?" Var det mer retorisk. Man forventer ikke begrunnelse.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Nei. Ikke bruk 'Karen'. Det er så teit. For noen år siden synes noen det var stas å bruke det siden det kom fra USA, men nå er det bare dumt. Så slutt med det. Flott! :)

Anonymkode: 7fa7c...5dd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Altså, pengene var jo åpenbart ikke dine, for du hadde vel selv visst om du hadde mistet de, så du har jo ikke tapt noe her. Hva hadde alternativet ditt vært om hun hadde sagt nei?

Og - og dette sier jeg helt uten fordommer - det er vel ikke utenkelig at det var hennes penger, det er vel fåtallet av etniske nordmenn som går rundt med kontanter?

Anonymkode: 73ed1...3fb

Har ikke sagt jeg har tapt noe, jeg reagerer på hennes oppførsel.

Hun hadde ingen andre kontanter som jeg så, som sagt la hun pengene i passet sitt, ikke i en lommebok.

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hva baserer du det på at du trur hun løy?

Jeg trur hun snakket sant. Som du sier så sto hun jo bokstaveligtalt med kontanter i hendene fra før. Tipper ingen andre som stod og betalte brukte kontanter. Slik jeg ser det er det svært liten sjanse for at det ikke var hennes penger.

Anonymkode: 0c663...3af

Hun sto ikke med kontanter? Hun sto med norske papirer.

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Sorry, skal omformulere meg. Du ga dem tilbake til henne.

Det samme skjedde med en dame som hadde mistet nøklene rett foran meg. Hun tok de med en gang hun så jeg holdt de ut. Da jeg sa "mistet nøklene?" Var det mer retorisk. Man forventer ikke begrunnelse.

Man gjenkjenner jo nøklene sine rimelig fort da, ingen trenger vel tenketid på det, så det blir ikke det samme.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Nei. Ikke bruk 'Karen'. Det er så teit. For noen år siden synes noen det var stas å bruke det siden det kom fra USA, men nå er det bare dumt. Så slutt med det. Flott! :)

Anonymkode: 7fa7c...5dd

Det finnes ikke noe dekkende begrep på norsk.

Anonymkode: 7d9ad...e7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...