Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Syns det er irriterende å forholde seg til min samboer som hele tiden går med AirPods på øret og hører på podcast eller musikk. Slitsom å prøve å få kontakt hele tiden eller måtte si ting dobbelt opp fordi hun ikke hører. Har sagt at det er irriterende men virker ikke som hun bryr seg og kommer bare med unnskyldninger som at vi ikke har noe å snakke om. Hvorfor er hun sammen med meg da?

Anonymkode: 3963d...ce3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spør henne hvorfor hun MÅ ha lyd på hele tiden. Det er jo ikke normalt.

Anonymkode: 32eb4...29e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I hvilke situasjoner er dette?

Jeg har de selv i øra "døgnet rundt". Men aldri om jeg og mannen lager mat, spiser, holder på med prosjekter sammen, eller småsnakker.

Jeg holder da på med mitt selv om vi bor sammen, og gidder ikke være fininnstilt på hans behov hele tiden. 

Vil han noe gir an bare et signal, så pauser jeg de. 

Anonymkode: 06b17...54d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun sier at dere ikke har noe å snakke om og går rundt med iPods så tenker jeg at det bare er å slå opp.

Anonymkode: 72a48...09e

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det virker som noe er galt med henne. 

Anonymkode: 49734...e97

AnonymBruker
Skrevet

Det der hadde ikke jeg giddet.

Anonymkode: e6249...289

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Syns det er irriterende å forholde seg til min samboer som hele tiden går med AirPods på øret og hører på podcast eller musikk. Slitsom å prøve å få kontakt hele tiden eller måtte si ting dobbelt opp fordi hun ikke hører. Har sagt at det er irriterende men virker ikke som hun bryr seg og kommer bare med unnskyldninger som at vi ikke har noe å snakke om. Hvorfor er hun sammen med meg da?

Anonymkode: 3963d...ce3

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

I hvilke situasjoner er dette?

Jeg har de selv i øra "døgnet rundt". Men aldri om jeg og mannen lager mat, spiser, holder på med prosjekter sammen, eller småsnakker.

Jeg holder da på med mitt selv om vi bor sammen, og gidder ikke være fininnstilt på hans behov hele tiden. 

Vil han noe gir an bare et signal, så pauser jeg de. 

Jøss, en av de få trådene hvor begge partene i en konflikt deltar i samme tråd på KG 😅

Anonymkode: b9f26...f3e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mine tenåringer gjør det samme og det tenker jeg er normalt. Et voksent menneske? Nei, det tenker jeg ikke er normalt eller vanlig å hele tiden melde seg ut på den måten 

Anonymkode: 7e24c...3cb

• Liker 4
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Hva skjer med verden... menneskelig kontakt er tydeligvis ut. Så trist 😕 

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt at du reagerer. Er samboeren din "bare" dårlig oppdratt, eller har hen en grunn? Kjenner en voksen autist som holder på slik hjemme,  musikk kan også brukes til å drukne stemme i hodet eller tinnitus. 

Anonymkode: 93152...7a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jøss, en av de få trådene hvor begge partene i en konflikt deltar i samme tråd på KG 😅

Anonymkode: b9f26...f3e

Mannen har styrt på i hage og med maling i hele dag - med pluggene i. 

Så er neppe oss. 

AnonymBruker
Skrevet
Mysticgirl skrev (3 minutter siden):

Hva skjer med verden... menneskelig kontakt er tydeligvis ut. Så trist 😕 

Er du hele tiden oppmerksom på den du bor sammen med?

Vi ligger lenge og prater om morgenen, spiser frokost sammen, tar en kaffe i morgensolen. 

Så pusler vi på med vårt, hører podcast, litt musikk. 

Så litt felles matlaging, felles middag.

Så ofte litt egentid igjen med noe på øret., eller vi snakker, eller ser noe felles. 

Alle dere som svarer her sitter jo tydeligvis foran en skjerm, i stedet for å ha menneskelig kontakt i dette øyeblikket? 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke orket en partner som gikk med propper i ørene hele tiden.. For meg er det et signal om manglende interesse for tosomheten. Da er jeg heller singel.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Veldig viktig at det er podcast. Radio er liksom ut.

Anonymkode: 80b98...112

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Lacy skrev (27 minutter siden):

Jeg hadde ikke orket en partner som gikk med propper i ørene hele tiden.. For meg er det et signal om manglende interesse for tosomheten. Da er jeg heller singel.

Ødelegger ikke det å sitte her inne foran en skjerm for tosomheten på samme måte? 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ødelegger ikke det å sitte her inne foran en skjerm for tosomheten på samme måte? 

Du kan ikke anta at vedkommende sitter foran skjermen hele tiden.

Air pods i HI er på konstant.

Det er forskjell.

Anonymkode: aa12d...46f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jo, men med propper i ørene vil jeg si man har tatt det et skritt lenger. Det er viktig at man matcher på disse områdene, for det er veldig ødeleggende for forholdet dersom man har ulike behov for å melde seg ut/gjøre seg utilgjengelig for partner. Det gjelder jo egentlig uansett hva det er. Venner,hobbyer, SoMe, spill, musikk, podcast..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Lacy skrev (36 minutter siden):

Jo, men med propper i ørene vil jeg si man har tatt det et skritt lenger. Det er viktig at man matcher på disse områdene, for det er veldig ødeleggende for forholdet dersom man har ulike behov for å melde seg ut/gjøre seg utilgjengelig for partner. Det gjelder jo egentlig uansett hva det er. Venner,hobbyer, SoMe, spill, musikk, podcast..

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Du kan ikke anta at vedkommende sitter foran skjermen hele tiden.

Air pods i HI er på konstant.

Det er forskjell.

Anonymkode: aa12d...46f

Jeg zoomer mer inn foran en skjerm. Da er også blikk og fokus et bestemt sted, og mannen må bevege seg rundt for å få kontakt med meg.  (Kroken min er i et hjørne av stua) 

Hører jeg på pod hører jeg gjerne at han sier noe (som han riktignok må gjenta). Eller ser at han søker kontakt. 

Med Pod trener jeg, lager mat, baker, fikser i hagen, rydder, gjør husarbeid, med mer. 

Hvordan lever dere i denne oppmerksomme tosomheten? Sitter rolig i stua med hver deres bok, oppmerksom på at den andre søker kontakt? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker det ikke hele tiden, men når jeg gjør husarbeid eller lager mat alene. Eksen min syntes det var irriterende. Jeg syntes det var irriterende at jeg måtte gjøre alt husarbeid alene, så jeg tenkte jeg fortjente å få ha noe underholdning mens jeg holdt på.

Anonymkode: 0b848...6e2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg bruker det ikke hele tiden, men når jeg gjør husarbeid eller lager mat alene. Eksen min syntes det var irriterende. Jeg syntes det var irriterende at jeg måtte gjøre alt husarbeid alene, så jeg tenkte jeg fortjente å få ha noe underholdning mens jeg holdt på.

Anonymkode: 0b848...6e2

Det er akkurat det.

Man gjør jo noe når man hører på Podcast eller musikk. Man sitter ikke rett ned i sofaen og hører på, eller under en felles middag, med øynene lukket. 

Slike menn som TS er kontrollerende om de forventer at de skal ha fullt fokus på han under husarbeid, trening, matlaging, med mer. 

Det utrolige er likevel at kvinnene her inne tydeligvis hiver seg på og mener at noe er galt med henne, at det bare er å slå opp, at det ikke er normalt, at hun ikke forstår menneskelig kontakt.

Samtidig som de tydeligvis bruker den viktige tosomheten foran en skjerm, uten fokus på partneren. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...