Gå til innhold

Forbrukslån, betalingsanmerkning, ikke pant i bolig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Trenger ingen bedreviter svar. Vet alt det der fra før. 

Er det noen som har fått lån til tross for betalingsanmerkning og ikke tatt det med sikkerhet i bolig? 

Anonymkode: 2818c...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, kun ved hjelp av kausjonist eller sikkerhet i bolig.

Jeg har vært akk i det samme, betalingsanmerkning på 100k men selv med 34k utbetalt i måneden og utgifter på 24k ble det nei.

Fikk hjelp av onkel, det var det eneste muligheten.

Endret av svartpingvin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trenger ingen bedreviter svar. Vet alt det der fra før. 

Er det noen som har fått lån til tross for betalingsanmerkning og ikke tatt det med sikkerhet i bolig? 

Ingen, og jeg mener INGEN, ønsker å låne penger til noen med betalingsanmerkning. 

Ingen, og jeg mener INGEN, bør ta opp mer i lån hvis man har en betalingsanmerkning. 

Anonymkode: 598ed...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingen, og jeg mener INGEN, ønsker å låne penger til noen med betalingsanmerkning. 

Ingen, og jeg mener INGEN, bør ta opp mer i lån hvis man har en betalingsanmerkning. 

I mitt tilfelle så hadde jeg litt små lån her og der, så satt å betalte 6500kr i mnd, 3700kr mnd, 5500kr mnd og 500kr i mnd..

fikk betanmerkning på det lånet med 6500kr i måneden pga nedbemanning i jobben og fått meg 100% fast jobb nå med ca 34k i måneden. da jeg fikk betanmerkningen så prøvde jeg da å refinansiere dette over 3 år og heller betale 6200kr i mnd enn å betale nesten 17k i måneden.. fikk blankt nei over alt. 

Så tja, man bør ikke ta opp mer lån hvis man har betanmerkning men noen ganger så lønner det seg egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du får lån med betalingsanmerkning, det kommer nok veldig an på lånet, og hvem som er långiver og hvor nøye de er på det. Et lite lån, eller et kredittkort er nok sikkert mulig enkelte steder, men tror det er veldig vanskelig med større lån.

Men det er jo bare å prøve, og se. Det beste er nok å vente med å låne til du har fått slettet betalingsanmerkningen, hvis du har mulighet til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk huslån med betalingsanmerkning. Hadde 1 anmerkning og 3500,- igjen på gjelda

Anonymkode: fca12...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du klarte ikke å la være nei... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har betalingsanmerkning allerede og vil ta opp FORBRUKSLÅN...? 😂😂😂

Nei, det kan jeg heldigvis love deg at du ikke får.

Altså enkelte burde virkelig vernes fra seg selv.

Anonymkode: 139c0...976

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
svartpingvin skrev (5 timer siden):

Jeg har vært akk i det samme, betalingsanmerkning på 100k men selv med 34k utbetalt i måneden og utgifter på 24k ble det nei.

Nei, man får ikke forbrukslån med kausjonist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
svartpingvin skrev (5 timer siden):

Fra bankens ståsted kunne du bare ventet 10 mnd og blitt kvitt den dårlige gjelden🤷‍♀️

Anonymkode: ee363...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fra bankens ståsted kunne du bare ventet 10 mnd og blitt kvitt den dårlige gjelden🤷‍♀️

Anonymkode: ee363...c94

Tatt ca  2 år og nå tar det 3 år og jeg har en mye romsligere økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du har betalingsanmerkning allerede og vil ta opp FORBRUKSLÅN...? 😂😂😂

Nei, det kan jeg heldigvis love deg at du ikke får.

Altså enkelte burde virkelig vernes fra seg selv.

Uansett hvor blåst du synes TS er, så kan du holde deg for god for hele tre stk "😂".

Dette er nok sårt og kjipt for ts, og vedkommende vet nok utmerket godt hvor dumt det hele er.

Anonymkode: d71a5...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste du kan gjøre er å få hjelp av famile/de nærmeste. Jeg har endelig tatt det store steget og spurt familie om hjelp og nå slipper jeg lønnstrekk, betalingsanmerkning og mye styr med forsikringer/klarna etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Uansett hvor blåst du synes TS er, så kan du holde deg for god for hele tre stk "😂".

Dette er nok sårt og kjipt for ts, og vedkommende vet nok utmerket godt hvor dumt det hele er.

Anonymkode: d71a5...cc2

Sårt og kjipt for TS å ta opp forbrukslån når hn allerede har betalingsanmerkning? Ja, det burde være sårt og kjipt. Bra hn får kjenne litt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...