Gå til innhold

Sykmelding med fulltidsjobb og deltidsstudier

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har full jobb og studerer deltid på nett men har sykdom som gjør at dagsformen varierer veldig. Noen dager klarer jeg alt, andre dager er utrolig tunge og vonde. Legen har foreslått gradert sykmelding eller en periode helt sykmeldt for å hente meg inn. 

Er det noen som har fått sykepenger som normalt når du studerer deltid? Studiet er på nett og fleksibelt, og eksamen er eneste jeg må gjøre en satt dato. 

Eller må jeg slutte på studier for å få sykepenger med gradert sykmelding? Jeg har ikke råd til lavere utbetalinger. 

Eller er det mulig å være sykmeldt fra studier også?

Anonymkode: f03f4...406

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg studerte deltid gjennom hele min sykemelding. 

Anonymkode: 5343a...157

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ja, jeg studerte deltid gjennom hele min sykemelding. 

Så fint at du fikk fortsette studiene dine! Kan du si noe mer om hvordan situasjonen din var og hvor lenge?

Skrevet

Hei! Opplevde noe lignende bare at det var midlertidig sykdom som varte i arbeidsgiverperioden, så ingen problem. Men hvis det skulle vart lengre så skulle man ta kontakt med Nav og snakke med dem. Hvis jeg ikke tar feil da! 

Skrevet

Det var null problem for meg, fikk sykepenger som normalt.

Forhørte meg med NAV på forhånd, men de kunne ikke gi meg noe svar, da de sa det ikke var noen garanti for at jeg fikk sykepenger og de vurderte det fra sak til sak. Så jeg var litt nervøs for at jeg plutselig skulle stå uten sykepenger... 
Da jeg søkte om sykepenger etter endt periode meldte jeg inn at jeg var registrert student og studerte deltid, og håpet det beste. Og det gikk helt fint. Var delvis sykemeldt et par perioder mens jeg studerte (kronisk sykdom), og fikk sykepenger som normalt hver gang. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg studerte ved siden av da jeg ble sykmeldt, og det var greit for NAV. Var halvveis i emnet jeg tok da jeg møtte den berømmelige veggen på jobb. Studiet var nettbasert, og det eneste jeg måtte gjøre var en hjemmeeksamen.

Anonymkode: af142...7fb

AnonymBruker
Skrevet

I utgangspunktet blir du sykmeldt fra jobb fordi du ikke kan utføre denne pga sykdom. Du kan fortsatt studere, formen begrenser kanskje hvor mye du får gjort. Du må ha en egen legeattest dersom det er obligatoriske aktiviteter eller innleveringer i studiet du ikke får gjort.

Anonymkode: b0287...3bc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Så fint at du fikk fortsette studiene dine! Kan du si noe mer om hvordan situasjonen din var og hvor lenge?

Jeg var sykemeldt i 12 mnd. Gikk deltid over 2 år.  Spurte aldri nav om det. Bare krysset av som deltidsstudent. Studenter i jobb hat samme krav på sykepenger. 

Hadde ikke klart å fullføre hadde det ikke vært at dette var midt i korona og all undervisning var over teams.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg studerte fulltid ved siden av full jobb og var 100 % sykmeldt en periode. Ved utfylling av skjema til NAV sendte jeg hver gang et skriv om at jeg studerte deltid og hadde planer om å gjenoppta studier etter endt sykemelding. Det gikk helt fint for meg og anbefaler å være ærlig☺️

Anonymkode: 7252c...6de

AnonymBruker
Skrevet

Fikk vite at så lenge jeg var student før jeg ble sykemeldt, så skulle det gå fint. Er per nå 100% sykemeldt fra jobb, og er deltidsstudent. Ikke vært noen problere med det her.

Anonymkode: e1287...007

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg studerte fulltid ved siden av full jobb og var 100 % sykmeldt en periode. Ved utfylling av skjema til NAV sendte jeg hver gang et skriv om at jeg studerte deltid og hadde planer om å gjenoppta studier etter endt sykemelding. Det gikk helt fint for meg og anbefaler å være ærlig☺️

Du studerte fulltid, men oppgav at du studerte deltid? 

Anonymkode: a512a...11e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.7.2023 den 23.05):

Du studerte fulltid, men oppgav at du studerte deltid? 

Anonymkode: a512a...11e

Studerte deltid skulle det stå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...