Gå til innhold

Produkter for fint/tynt nordisk hår

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har tynt nordisk hår og har til gode å finne de optimale hårproduktene. 

Hver gang jeg er hos frisøren får jeg anbefalt ulike produkter, men synes aldri de fungerer helt perfekt og jeg vet at frisørene pusher sine produkter og dermed ikke nødvendigvis vil anbefale det som passer meg best.

Synes ofte håret mitt ser flatt og livløst ut så jeg trenger tips til shampoo/balsam, tørrshampoo og stylingprodukter.

Når jeg har lett litt på nett (youtube, tiktok ++) kommer det opp videoer med folk som bruker risvann og diverse greier som tar mye tid og energi, men det har ikke jeg tid til.

Så, mine kjære medsøstre med tynt nordisk hår, hva er deres hårhacks?

Anonymkode: 7ecc8...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du testet Maria Nila. Et svensk merke jeg har vært veldig fornøyd med. Har også flere veninner med klassisk nordisk hår som er fornøyde med den. Jeg har brukt den oransje, husker ikke hva den heter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ellie87 skrev (På 30.7.2023 den 22.35):

Har du testet Maria Nila. Et svensk merke jeg har vært veldig fornøyd med. Har også flere veninner med klassisk nordisk hår som er fornøyde med den. Jeg har brukt den oransje, husker ikke hva den heter. 

Nei, det har jeg ikke. Takk for tips. Skal sjekke ut :)

Andre som har tips?:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Miriam quevedo sine produkter redder mitt nordiske, paddeflate hår👍🏼 selges på salong og koster skjorta…..men varer lenge💜 ellers er jeg avhengig av å ha hårskum nær hodebunn for å få litt luftig hår😄 

Anonymkode: 385cb...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mitt tips er å bytte bort fra sjampo i det hele tatt og kun bruke naturlige ingredienser. Jeg har alltid hatt flatt, livløst hår som er både tørt og fort blir fettete, dermed flatt., 

Nå er håret mitt vakkert, sun, skinnende og med masse volum! Har tatt seks måneder, men nå kan jeg gå en uke uten å vaske det uten at volumet forsvinner. Det ser mye fyldigere ut også. Går aldri tilbake til normale produkter med ingredienser vi knapt kan uttale...

Anonymkode: 829bc...e3a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mitt tips er å bytte bort fra sjampo i det hele tatt og kun bruke naturlige ingredienser. Jeg har alltid hatt flatt, livløst hår som er både tørt og fort blir fettete, dermed flatt., 

Nå er håret mitt vakkert, sun, skinnende og med masse volum! Har tatt seks måneder, men nå kan jeg gå en uke uten å vaske det uten at volumet forsvinner. Det ser mye fyldigere ut også. Går aldri tilbake til normale produkter med ingredienser vi knapt kan uttale...

Hva bruker du?

Anonymkode: 40104...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hva bruker du?

Før du spør meg om det, må jeg gjøre deg klar over at det er en kjip overgangsfase. For meg varte den omtrent fem uker, for andre alt mellom 1-3 måneder. Er du klar for det? Håret vokser raskere i den perioden også, men fram til hodebunnen blir vant til den nye rutinen uten kjemikalier, så er det fettete og kjipt. Jeg la om i vinterhalvåret, for da kunne jeg går med lue konstant 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Før du spør meg om det, må jeg gjøre deg klar over at det er en kjip overgangsfase. For meg varte den omtrent fem uker, for andre alt mellom 1-3 måneder. Er du klar for det? Håret vokser raskere i den perioden også, men fram til hodebunnen blir vant til den nye rutinen uten kjemikalier, så er det fettete og kjipt. Jeg la om i vinterhalvåret, for da kunne jeg går med lue konstant 😂

Ja, ikke sant. Prøvde det for noen år siden, men jeg kan jo ikke det når jeg skal på jobb! 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Maroccan Oil volum-shampo til fint hår! ☺️👏🏻 Den er mild mot hodebunnen og gjør håret mitt mykt og luftig. 

Anonymkode: 6ac61...2e0

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.7.2023 den 13.16):

Jeg har tynt nordisk hår og har til gode å finne de optimale hårproduktene. 

Hver gang jeg er hos frisøren får jeg anbefalt ulike produkter, men synes aldri de fungerer helt perfekt og jeg vet at frisørene pusher sine produkter og dermed ikke nødvendigvis vil anbefale det som passer meg best.

Synes ofte håret mitt ser flatt og livløst ut så jeg trenger tips til shampoo/balsam, tørrshampoo og stylingprodukter.

Når jeg har lett litt på nett (youtube, tiktok ++) kommer det opp videoer med folk som bruker risvann og diverse greier som tar mye tid og energi, men det har ikke jeg tid til.

Så, mine kjære medsøstre med tynt nordisk hår, hva er deres hårhacks?

Samme problem som deg, prøvd alt og brukt tusenvis av kroner på sjampooer, hårstylingprodukter, volumprodukter osv 😮‍💨 prøvd både billig og dyrt. det blir bare fett eller klapper sammen etter 5 min...

Anonymkode: 6773d...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.8.2023 den 10.34):

Miriam quevedo sine produkter redder mitt nordiske, paddeflate hår👍🏼 selges på salong og koster skjorta…..men varer lenge💜 ellers er jeg avhengig av å ha hårskum nær hodebunn for å få litt luftig hår😄 

Anonymkode: 385cb...db3

Takk for tips. Har du en spesifikk shampoo eller noe annet fra det merket du sverger til? Og hvilken hårskum bruker du?

AnonymBruker skrev (På 1.8.2023 den 10.40):

Når du sier naturlige ingredienser, hva mener du da? Hvordan så det ut de seks månedene? Jeg føler ikke jeg kan møte opp på jobb med skittent hår i et halvt år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.8.2023 den 11.41):

Samme problem som deg, prøvd alt og brukt tusenvis av kroner på sjampooer, hårstylingprodukter, volumprodukter osv 😮‍💨 prøvd både billig og dyrt. det blir bare fett eller klapper sammen etter 5 min...

Det er dessverre min opplevelse også.. OG så er jeg generelt ikke noe flink til å style håret mitt, så jeg ser aldri bra ut på håret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (På 4.8.2023 den 17.25):

Det er dessverre min opplevelse også.. OG så er jeg generelt ikke noe flink til å style håret mitt, så jeg ser aldri bra ut på håret.

Jeg tror at når man har en spesiell vanskelig hårtype, blir det dessverre og vanskelig å style den 😔 jeg har hår ned til under skuldrene nå, og det bare henger som noen gardiner. Når jeg hadde det kort og oppklippa, fikk jeg litt volum ved å bruke voks i håret. Men da så jeg ikke så feminin ut som jeg ville og trives best med langt hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 4.8.2023 den 17.25):

Jeg tenker det ikke er fordi du ikke er flink til å style det, det handler om at håret aggressivt motarbeider et hvert forsøk du gjør. Kanskje det grusomme nordiske håret er en straff vi har fått for vikingtiden? 🙈 

Jeg håper vi alle finner produkter som passer håret snart 🤞

Anonymkode: 087aa...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 9.9.2023 den 23.37):

Jeg tenker det ikke er fordi du ikke er flink til å style det, det handler om at håret aggressivt motarbeider et hvert forsøk du gjør. Kanskje det grusomme nordiske håret er en straff vi har fått for vikingtiden? 🙈 

Jeg håper vi alle finner produkter som passer håret snart 🤞

Anonymkode: 087aa...c97

Haha, kanskje det 😅

Ja, det hadde vært fint å finne noen passende produkter snart!

Rop ut om du finner noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tips til dere som vil prøve å drøye hårvask; Amalie Snøløs deler jevnlig hva hun gjør for å drøye hårvask. Personlig setter jeg håret opp i hestehale eller flette når det er noen dager siden hårvask. Bruker også et slags pudder fra Maria Nila, men må bruke det nærmere hårvask siden jeg har mørkt hår og det ser fort ut som flass hvis man bruker det litt for mye i mørkt hår🙈

Anonymkode: 5f10e...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med Waterclouds sin repair shampo! Jeg har crappy, tynt og glatt hår som ikke holder på styling i mer enn ett kvarter, og ser matt og fett ut etter en halv dag, men med den kunne jeg plutselig gå ned til 2-3 vask i uka uten å bruke  tørrshampo (hvor jeg heller ikke har funnet en jeg liker) . Den anbefales å prøve :)

Anonymkode: 9e914...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt sjampoen til Vossabia i et halvt års tid, og er helfrelst. Kun sjampo, ikke balsam.

Ellers var jeg mye misfornøyd med håret til jeg hadde bikket 40, så valgte jeg å slutte med det. Det ser gjerne tynnere og kjedeligere ut, men jeg har det bedre!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...