AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #1 Skrevet 27. juli 2023 Er det vanlig å kjenne på ulvehunger i starten av livsstilsendring? Anonymkode: fbaec...94b
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #3 Skrevet 27. juli 2023 Når går denne følelsen isåfall over? Anonymkode: fbaec...94b
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #4 Skrevet 27. juli 2023 Ja. Husk at sultfølelsen er som bølger, den kommer og går. Holder du ut de timene som er verst, så vil det gå over. I tillegg kan det være lurt å være litt ekstra aktiv,slik at du får tankene over på noe annet. Gå tur, rydd i hagen, ommøbler i huset osv. Husk nok proteiner så vil sultfølelsen være mindre hissig... Anonymkode: 03335...80d 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #5 Skrevet 27. juli 2023 Etter 4 dager var den over hos meg. Anonymkode: aaea0...4fc
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #6 Skrevet 27. juli 2023 Hvis du er så sulten at du opplever det som ulvehunger driver du ikke med livsstilsendring. Du driver med sulte-diett. Anonymkode: dea09...7c4 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #7 Skrevet 28. juli 2023 Nja, jeg opplever ikke det, men jeg har gjort en gradvis endring. Anonymkode: c9d0d...ee2
c_buk Skrevet 28. juli 2023 #8 Skrevet 28. juli 2023 Nå er det lenge siden jeg gikk ned i vekt, så husker ikke alle detaljer. Men sultfølelsen bedret seg underveis ja. For meg var nok mye av sulten psykisk og det jeg idag opplever som normal sult (men jeg kan fint fortsatt vente 1-2 til neste måltid) ville jeg på daværende tidspunkt omtalt som ulvehunger. Som overvektig så var all sultfølelse for meg en negativ følelse som jeg måtte rette opp i så fort som mulig.
Amatariel Skrevet 29. juli 2023 #9 Skrevet 29. juli 2023 Ja, det er veldig vanlig. Husker jeg gruet meg sånn til det, for jeg hater å være sulten. Men visste at jeg ikke kunne spise den mengde mat som jeg gjorde i svangerskap og permisjon. Men sultfølelsen og suget etter mat/sukker gikk bort etter en liten uke hos meg. Det er så deilig når man kommer dit! Spis balansert og sunn mat, så vil du være normalt sulten på de "de rette tidspunktene". En huskeliste som har hjulpet meg: Husk - Det er ikke farlig å være sulten - Spis sakte og oppmerksomt - Sug går bort, jeg er ikke nødt til å gi etter for suget - Det er greit å si nei til folk som tilbyr meg mat - Hvis jeg har en liten sprekk er det bare en liten en. Jeg er ikke håpløs eller dårlig, jeg trenger ikke gjøre sprekken større ved å fortsette. - Svar den lille stemmen i hodet som sier bare spis det, det gjør ingenting med jo det gjør noe, jeg vil være slank. - Jeg vil mye heller gå ned i vekt enn å ha noen sekunders nytelse - Ingenting smaker så godt som slank føles! 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #10 Skrevet 30. juli 2023 Sukkerfri tyggegummi. For meg funker lakristyggis mot matsug. Anonymkode: 3e36e...16b
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #11 Skrevet 30. juli 2023 Planlegging er mitt råd. Jeg planlegger morgendagens matinntak i appen Lifesum. Da vet jeg også at det blir nok mat i løpet av dagen, det er ikke sånn at jeg sulter meg lengst mulig for så å sprekke. Mye lettere å følge en plan enn å hele tiden stå i små valg. Der ser jeg også at det blir nok proteiner, som hvertfall øker metthet noe. Og feks jeg har bestemt meg for å ikke ta kake eller snacks som står framme på jobb. Det er en helt fast regel for meg, så jeg trenger ikke vurdere om akkurat denne kaken så ekstra god ut, eller dagens spesifikke søtsug. Jeg har ubegrenset tilgang på lettbrus og farris. Uten kalorier, gir meg nok kose-følelse og et sted jeg ikke har restriksjoner. Passer på å få inn 5 om dagen. Det i seg selv gir en del metthet og snackse-følelse. Knaskerøtter, cherrytomater og eplebiter er fast. Gjerne appelsin. Må legge til at jeg aldri har vært overvektig, men det er slik jeg holder vekten. Hvis jeg spiser fritt så øker vekten sakte men sikkert. Anonymkode: f94b9...7d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå