Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mamma til en gutt i ungdomsalder som er homofil. Han sliter med å finne andre homofile å bli kjent med, aldri hatt en ordentlig kjæreste.. Ikke uvanlig dette her såklart, men det jo vanskeligere når man er skeiv, spesielt i den alderen. Er det noen andre skeive her som kan fortelle litt om hvordan ungdomstiden var for dere? Evt hvor/hvordan man kan bli kjent med andre skeive? Prøver å ikke blande meg for mye, men får vondt av å se hvor ensom han er 😔

Anonymkode: e282b...d40

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke noe som heter FRI han kan kontakte? 

Anonymkode: c03fd...e88

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes organisasjoner som skeiv ungdom blant annet og jeg tror de har arrangementer som man kan melde seg på? Har han noe han liker holde på med? Kreative miljøer som teater osv er ofte mer åpne for skeive enn for eksempel fotball.

Anonymkode: b8a7e...e25

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det ikke noe som heter FRI han kan kontakte? 

Det er en forening er det ikke? Det vet jeg dessverre ingenting om, men skal sjekke det ut. Takk for tips 😊 ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det finnes organisasjoner som skeiv ungdom blant annet og jeg tror de har arrangementer som man kan melde seg på? Har han noe han liker holde på med? Kreative miljøer som teater osv er ofte mer åpne for skeive enn for eksempel fotball.

Anonymkode: b8a7e...e25

Problemet er bare at han ikke tør å dra aleine. Og han kjenner ingen andre skeive her vi bor, bare internasjonalt. Han holdt på med teater tidligere, men nå er han i den "alt er flaut" fasen og liker egentlig best å være hjemme, game litt osv. Ønsker å begynne på en sport, men tør som sagt ikke å starte på noe aleine. Så litt tungvint.. ts

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han ikke er ferdig med vidergående anbefaler jeg en litt stor skole.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg er mamma til en gutt i ungdomsalder som er homofil. Han sliter med å finne andre homofile å bli kjent med, aldri hatt en ordentlig kjæreste.. Ikke uvanlig dette her såklart, men det jo vanskeligere når man er skeiv, spesielt i den alderen. Er det noen andre skeive her som kan fortelle litt om hvordan ungdomstiden var for dere? Evt hvor/hvordan man kan bli kjent med andre skeive? Prøver å ikke blande meg for mye, men får vondt av å se hvor ensom han er 😔

Han er ungdom og kjæreste er enda ikke nødvendighet. Han må fokusere på venner og skole.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk ut Skriv ungdom! Dersom de ikke har et tilbud i nærheten av hvor dere bor, hør med dem om de har tips. Ellers, kan du forsøke å oppmuntre ham til å delta på andre typer aktiviteter, typ fotball, klatring, ridning, roing, crosfit osv. (nå bare kastet jeg ut noen eksempler fordi jeg ikke vet hvor gammel han er og hva slags interesser han har).

Anonymkode: bde14...944

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan han gå almenfag med drama/teater som tema? 

• Liker 1
Gjest tidsfordriv2023
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Kanskje hans identitet burde være bygd på noe annet enn hans seksualitet? Hvis han er ensom så er det ikke nødvendigsvis skeive venner han trenger. Han trenger venner generelt sett. Så kanskje sende ham på noe sommer camp, få ham til å involvere seg i noe hobby eller noe. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hvis han ikke er ferdig med vidergående anbefaler jeg en litt stor skole.

Han skal begynne på stor skole til høsten. Håper på at han møter andre skeive der kanskje, men det er bare så utrolig hardt miljø blant gutter her og i den alderen så det er ikke lett å være åpent skeiv heller. Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Akryl skrev (43 minutter siden):

Han er ungdom og kjæreste er enda ikke nødvendighet. Han må fokusere på venner og skole.

Klart det ikke er en nødvendighet, men han har ikke mulighet til å forelske seg i hvem som helst, bli kjent med gutter i en flørtende tone feks, noe jeg tror de aller fleste heterofile tar for gitt. Hvordan ville din ungdomstid sett ut om du ikke hadde hatt ungdomsforelskelser og ditt første kyss osv? Det går ann å fokusere på skole og samtidig ha et privatliv som alle andre. Ts

AnonymBruker
Skrevet
tidsfordriv2023 skrev (42 minutter siden):

Kanskje hans identitet burde være bygd på noe annet enn hans seksualitet? Hvis han er ensom så er det ikke nødvendigsvis skeive venner han trenger. Han trenger venner generelt sett. Så kanskje sende ham på noe sommer camp, få ham til å involvere seg i noe hobby eller noe. 

Hvem har sagt at den ikke er det? Han har heterofile venner. Men alle de har forelskelser, gutter og jenter de har "crush" på, sitt første kyss, noen har hatt sex for første gang osv osv. Han henger etter fordi han ikke kjenner noen skeive. Er det så vanskelig å se for seg at ville være kjipt for en ungdom å oppleve? Det handler ikke om å dyrke sin egen seksualitet, men om å idet hele tatt å få oppleve og utforske den. Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Sjekk ut Skriv ungdom! Dersom de ikke har et tilbud i nærheten av hvor dere bor, hør med dem om de har tips. Ellers, kan du forsøke å oppmuntre ham til å delta på andre typer aktiviteter, typ fotball, klatring, ridning, roing, crosfit osv. (nå bare kastet jeg ut noen eksempler fordi jeg ikke vet hvor gammel han er og hva slags interesser han har).

Anonymkode: bde14...944

Takk skal sjekke det ut 😊 ja vi prøver, men som sagt så tør han ikke dra på noe alene. Kan se om han kan få med seg en venn på å teste ut en ny hobby. Ts

Skrevet

Så flott at du er en støttende mamma! 

Har ingen erfaring annet enn at jeg har flere nå voksne homofile venner. 

Kan du med samtykke av din sønn kontakte "skeiv ungdom" og høre hva slags arrangementer de har og om de har noe lokal lag? Det er nok mange der som kan kjenne rseg igjen i din sønns opplevelse. Jeg vil også tro at det finnes chatt forum eller lignende som kan være kontaktskapende. 

Masse lykke til:))

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Klart det ikke er en nødvendighet, men han har ikke mulighet til å forelske seg i hvem som helst, bli kjent med gutter i en flørtende tone feks, noe jeg tror de aller fleste heterofile tar for gitt. Hvordan ville din ungdomstid sett ut om du ikke hadde hatt ungdomsforelskelser og ditt første kyss osv? Det går ann å fokusere på skole og samtidig ha et privatliv som alle andre. Ts

Mange klarer seg helt greit uten dette i sin ungdomstid.  

• Liker 3
Gjest tidsfordriv2023
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvem har sagt at den ikke er det? Han har heterofile venner. Men alle de har forelskelser, gutter og jenter de har "crush" på, sitt første kyss, noen har hatt sex for første gang osv osv. Han henger etter fordi han ikke kjenner noen skeive. Er det så vanskelig å se for seg at ville være kjipt for en ungdom å oppleve? Det handler ikke om å dyrke sin egen seksualitet, men om å idet hele tatt å få oppleve og utforske den. Ts

Jeg misforstå posten din. Jeg trodde han bare ikke hadde venner. Problemet er vistnok at han ikke har kjæreste. 

isåfall skal du ligge langt unna det området og la han håndtere det selv. 

AnonymBruker
Skrevet
tidsfordriv2023 skrev (1 minutt siden):

Jeg misforstå posten din. Jeg trodde han bare ikke hadde venner. Problemet er vistnok at han ikke har kjæreste. 

isåfall skal du ligge langt unna det området og la han håndtere det selv. 

Alle ungdommers drøm er at mamma kommer med noen og sier "dette er .... jeg vet dere hadde blitt et så fint par sammen! h*n har allerede fått se bildene fra da du var barn og synes du var så fin altså! Gå på rommet ditt så skal mamma sette på musikk på kjøkkenet så jeg ikke hører hva dere ungdommer gjør på alene, men husk på kondom!".

Anonymkode: 1f41a...848

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...