AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #1 Skrevet 27. juli 2023 Spesielt dere med barn som våknet ofte.. Når dere sluttet med nattamming, våknet barnet sjeldnere? Hvor lang tid tok det isåfall før det våknet sjeldnere? Og hvor gammel var hun/han? Anonymkode: 3f073...466
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #2 Skrevet 27. juli 2023 3 år siden, det går selvfølgelig opp og ned men våkner fremdeles mange ganger i løpet av natta. Anonymkode: e1040...f2f
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #3 Skrevet 27. juli 2023 Ble ikke bedre. Sluttet med nattamming og amming ellers ved 1,5 år. Er nå tre og har det siste halvåret sovet lengre strekk mellom hver oppvåkning, men fortsatt mange oppvåkninger. Har sovet gjennom kun en natt hittil i livet. Eldste som sluttet å spise om natten ved 6 måneder startet å sove gjennom rett etter treårsdagen. Anonymkode: b50a4...0b6
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #4 Skrevet 27. juli 2023 Altså... Noen av førstegangs som får baby og tenker at " åh - når de bare blir 1 år - da får jeg endelig nattesøvnen min igjen- are in for a suprise. Eldstebarnet sov fra legging til oppvåkning fra 7 mnd ..men han våkna kl 5- 6 - i helgene også... til han var 4 år . Minstebarnet hadde kolikk og natteskrekk og sov ikke rundt før han var 18 mnder. Og innimellom der kommer tannfrembrudd , diverse barnesykdommer osv osv. Overlevde på kaffe og Pepsi max. Hadde ikke fullstendig nattesøvn før begge begynte på barneskolen. Nå er de tweens og må mases på å stå opp . Det går over - men den fullstendige nattesøvnen er ikke noe en bør ta sikte på . ( noen er dog " heldigere " enn andre) Anonymkode: 0aa8d...865
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #5 Skrevet 27. juli 2023 Det ble umiddelbart bedre. Barnet sov gjennom natta første dag på eget rom. Da vi samsov ammet vi hver 2.-3. time. Det varte til hun var rundt 7 mnd. Anonymkode: e73d0...f23
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #6 Skrevet 27. juli 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Altså... Noen av førstegangs som får baby og tenker at " åh - når de bare blir 1 år - da får jeg endelig nattesøvnen min igjen- are in for a suprise. Eldstebarnet sov fra legging til oppvåkning fra 7 mnd ..men han våkna kl 5- 6 - i helgene også... til han var 4 år . Minstebarnet hadde kolikk og natteskrekk og sov ikke rundt før han var 18 mnder. Og innimellom der kommer tannfrembrudd , diverse barnesykdommer osv osv. Overlevde på kaffe og Pepsi max. Hadde ikke fullstendig nattesøvn før begge begynte på barneskolen. Nå er de tweens og må mases på å stå opp . Det går over - men den fullstendige nattesøvnen er ikke noe en bør ta sikte på . ( noen er dog " heldigere " enn andre) Anonymkode: 0aa8d...865 Jeg er ts og min er 16 måneder og våkner fremdeles hver time noen netter. Sover maks 4 timer i strekk og det er ekstremt sjeldent, vanligste er 2 timer i strekk maks per natt.. Så jeg har ikke en liten baby jeg plutselig tror skal sove gjennom natta altså. Å stå opp 5-6 hadde vært helt greit om hun sov gjennom, vi står opp 6 uannsett om hun har vært våken halve natta Har sluttet med nattamming men hun våkner fremdeles. Fastlegen ville ikke sjekke noe på baby før vi sluttet å amme for han mente det kun var derfor hun våknet men virker jo ikke egentlig sånn men jeg skal gi det litt mer tid og se. Anonymkode: 3f073...466
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #7 Skrevet 27. juli 2023 takk for svar dere andre og altså kjedelig at noen fortsetter å våkne når alle hevder at ammeslutt er mirakelkuren for nattesøvn (inntrykket jeg får fra folk iallfall, at det er min feil at barnet sov dårlig fordi jeg amme) Anonymkode: 3f073...466
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #8 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er ts og min er 16 måneder og våkner fremdeles hver time noen netter. Sover maks 4 timer i strekk og det er ekstremt sjeldent, vanligste er 2 timer i strekk maks per natt.. Så jeg har ikke en liten baby jeg plutselig tror skal sove gjennom natta altså. Å stå opp 5-6 hadde vært helt greit om hun sov gjennom, vi står opp 6 uannsett om hun har vært våken halve natta Har sluttet med nattamming men hun våkner fremdeles. Fastlegen ville ikke sjekke noe på baby før vi sluttet å amme for han mente det kun var derfor hun våknet men virker jo ikke egentlig sånn men jeg skal gi det litt mer tid og se. Anonymkode: 3f073...466 Måtte slutte å amme helt med min yngste, da 16 mnd. Hjalp ikke kutte nattamming alene. Etter det sov hun mye bedre ganske raskt. Hun måtte glemme hele puppen, rett og slett 😅 Anonymkode: 3ce9f...eda
Anononyma Skrevet 27. juli 2023 #9 Skrevet 27. juli 2023 (endret) 7 mnd. Tok 2 netter med pappaen så sov han så og si gjennom natten. Hender han våkner på natten nå og da enda, men ikke sånn annenhver time som det var da han ammet om natten Endret 27. juli 2023 av Anononyma
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #10 Skrevet 27. juli 2023 33 minutter siden, AnonymBruker said: Måtte slutte å amme helt med min yngste, da 16 mnd. Hjalp ikke kutte nattamming alene. Etter det sov hun mye bedre ganske raskt. Hun måtte glemme hele puppen, rett og slett 😅 Anonymkode: 3ce9f...eda Må nok forsøke å kutte kveldsamming også, takk for deling av erfaring Anonymkode: 3f073...466
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå