AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #61 Skrevet 4. september 2023 Vi lot gutten få hull i øre som 6 åring gikk helt fint . Men må hjelpe de å rense bytte dobb osv . Anonymkode: 4840e...2d1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #62 Skrevet 4. september 2023 Jeg fikk hull i ørene da jeg var rundt 9-10. Tatt hos frisør. Jeg kan ikke bruke øredobber mer enn et par timer, fordi det blir så utrolig vondt. Jeg får vonde klumper rundt hullene, og hele øreflippen verker. Har vært sånn nesten siden jeg fikk dem. Hullene er i tillegg skjeive. Skulle jeg gjort det igjen, hadde jeg definitivt valgt å gjøre det i piercingstudio. Jeg fatter for øvrig ikke hvorfor folk velger å skyte hull i ørene på en baby, som ikke har noen mulighet til å gi samtykke til dette. Kunne aldri gjort det selv, og synes det er ekstremt harry med øredobber på barn under skolealder. Anonymkode: 919f4...351 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #63 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (På 28.7.2023 den 7.41): Kvifor er det umulig å ha god nok hygiene på hullpistolane? Det trur eg ikkje på. Men det er lettare å desinfisere ei nål så klart. Eg tok hull hos frisør då eg var 9, gjekk heilt fint, har dei endå 30 år etterpå. Resten av hulla i øyra har eg tatt sjølv heime med nål, gjekk heilt fint. Så lenge man forstår basic hygiene/anatomi. Viktig å halde såret reint ganske lenge etterpå også, tippar det ofte er i etterkant infeksjonen kjem, ikkje hos frisør eller studio. Anonymkode: b59b8...a9a Helt enig i dette! Mange slurver nok med hygienen hjemme, og infeksjonen er et faktum. Da er det lett å skylde på frisøren og pistolen. For det er vel så mange som får infeksjon etter å ha vært på et piercing-studio. Men de fleste av dem er ikke på KG og skriver om det. Og de færreste forteller om infeksjonen i tunge-, nese-, navvel-, kjønnsleppe- eller nippel-piercingen over lunsjbordet på jobben 😉 Alltid lett å basere sine konklusjoner på den informasjonen man har tilgjengelig. Så utelukker man å sjekke andre mulige årsaksforklaringer, og bekreftelsesfella er et faktum… «Det var frisøren og pistolen sin feil, for her fikk jeg infeksjon…» RENS hullene i 8-10 uker, både morgen og kveld. Ikke ta på piercingen med skitne fingre (Ja de er faktisk skitne med mindre de er vasket skikkelig umiddelbart før en tar i piercingen) og innse at dette er et sår med et fremmedlegeme som man må behandle varsomt. Anonymkode: 4752e...75d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå