Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min jente på 4 ønsker seg hull i ørene. 
Tenker vi kan vente litt. 
Jeg har alltid tenkt at disse tas hos frisør. Men etter å ha tatt noen piercinger hos piercingstudio har jeg hørt at man aldri må la frisører lage hull i ørene. 

Men kjenner selv at det hadde føltes bedre. kjapt og enkelt.

Er det mange som tenker det er uproblematisk å ta hos frisør? Hva er evt den største risken? 

Anonymkode: 61bfe...7fd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig synes det er så harry å ta hull i ørene på småbarn.. 

Men om jeg skulle tatt på min datter ville det blitt gjort på piercingstudio tror jeg.

Hadde SÅ mye problemer med mine ørehull som ble tatt med sånn pistol.

Anonymkode: 315e1...a5e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig mange som tenker det er uproblematisk å ta hull hos frisør. Fordi jeg selv var uheldig da jeg fikk tatt hull hos frisør, vil jeg aldri ta jenta mi til frisøren for å ta hull. Selv om risikoen er lav. Hun har heldigvis ikke ytret noe ønske om hull ennå. Mine hull føles alt for trange. Jeg får inn enkelte typer ørepynt men må presse på en del, og det er vondt. Øreflippen blir rød og varm etter en stund med ørepynt, så jeg holder kun ut et par timer, Jeg bruker sjelden ørepynt fordi det er så ubehagelig. Klarer bare å bruke de minste og letteste typene, alt som henger ned er utelukket. Angrer veldig på at jeg ikke gikk til piercingstudio. 

Anonymkode: 518c7...e3d

AnonymBruker
Skrevet

Infeksjon er den største risikoen.

Mitt barn tok hos frisøren, dette var for 25 år siden før piercing var en ting. Det var hurtig gjort og dermed lite vondt og lett for barnet. 

Piercing bruker jo større nål og tar litt lengre tid og gjør da sikkert litt vondere. 

Anonymkode: 2b0a2...5eb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok hull i ørene hos frisør på barneskolen, og fikk masse problemer. Måtte la det gro igjen, men var fortsatt betent. Var hos piercing studio mange år senere, hvor de piercet opp de gamle hullene, og alle problemer forsvant.

Det kan selvsagt gå bra, men eg kommer aldri til å gjøre sånt hos frisøren igjen, mye større risk for infeksjon. 

Og jeg syns ikke 4 åringer skal ha hull i ørene, burde være aldersgrense på sånt. 
Når det først er gjort, så er rensing og hygiene veldig viktig, samt la øredobben fra studio sitte i minst anbefalt tid. Og bare bruke rent sølv etc senere. 

Anonymkode: 44128...91b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så mange av jentene i klassen som har hull ennå. Hvor vanlig det er, varierer nok en del. Jeg skjønner jo det er dumt å stå utenfor, men man kan jo prøve klips. De er også ganske ubehagelige å gå med, synes jeg, men man kan jo prøve. Jeg synes uansett det er for tidlig å stikke hull i ørene til førskolebarn, for de klarer som regel ikke å se framover i tid. Selv om det er noe de ønsker her og nå, så kan de jo forandre mening. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes 4 år er litt tidlig til å ta. Risikerer at ungen mister interessen og at man må ta opp igjen senere fordi det har grodd igjen. Risikerer også at ungen ikke forstår hvor vondt det er på forhånd, og nekter å ta i begge ørene dersom man ikke gjør det samtidig, da. 

Anonymkode: 5e87c...ea7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fireåringen her fikk hos frisør, helt uproblematisk.

Anonymkode: ab4a6...077

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her står det litt https://www.ung.no/oss/459786

Det kan gå helt fint, eller du kan være uheldig å få arrvev, som jeg har en mistanke om at jeg har inni mine. Jeg baler i hvert fall en hel del med å finne veien gjennom mine hull når jeg skal putte inn ørepynt. Kanskje jeg bare har over snittet tjukke øreflipper😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Burde vært 16 års aldersgrense på dette.

Anonymkode: 37966...d6b

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

At hun ønsker seg er ikke det samme som at hun får ennå 😊 Tenker tilmskolestart. 

Men var usikker angående frisør eller ikke. 

Jeg var 4 år når jeg fikk de første og 13 da jeg fikk 2 til. Aldri hatt problemer med disse. 

Anonymkode: 61bfe...7fd

• Liker 3
Skrevet

Vent til skolestart, og ta de for guds skyld IKKE på en frisørsalong.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Piercingstudio! 
Jeg har gjort begge deler.

To ganger hos frisør - syns det var vondt, sleit lenge med å gro, ble usymmetriske.

Piercingstudio - merket lite og grodde fint. Tok fem på en gang, to i ene øret og tre i andre for måtte rette opp det hullet som var usymmetrisk. 
Tok helix (ørebrusk) nå for 6 uker siden, også uproblematisk og lite vondt - har grodd allerede 😊

Jeg syns helt ærlig piercing går raskere og er en mye renere prosedyre.

Anonymkode: 5717d...a44

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke valgt frisør ihvertfall. Tok selv hull hos frisør og fikk skikkelig betennelse. Det var faktisk grusomt vondt, husker det godt enda. 

Anonymkode: 662c1...9b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenåringen her har tatt tre hull i hvert øre hos frisør, de første rett før hun ble 4. Har hatt null problemer med noen av dem.

Så har hun tatt piercinger i øret senere, hos piercingstudio. Også uproblematisk.

Hadde sikkert valgt frisør om jeg skulle tatt hull i ørene nå selv (har hull i ørene selv altså, tatt hos frisør alle sammen, men jeg var 10 da jeg fikk mine første), men det er vel å banne i kirken å si det....

Anonymkode: fb0ba...1c6

Skrevet

Både piercingstudioer og frisører bruker Blomdahl medisinske ørehullpostoler og ørepynt. Det er hygienisk og trygt og de har god opplæring i å utføre jobben. 

Mine døtre har ikke fått hull i ørene før de har vært 11-12. Syns det er smått harry med hull i ørene på småjenter. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok mine i en frisørsalong. Det første da jeg gikk på barneskolen og det andre et par år senere. Broren min fikk også hull i øret.
Nå var dette på slutten av 80-tallet/begynnelsen av 90-tallet, så det begynner å bli en stund siden.

Jeg har aldri hatt problemer med hullene mine (om det er lov å si.. 🤔), men ville nok anbefalt et piercingstudio der det er litt mer sterilt og på stell..

Om du ikke bare gjør det selv, da. Jeg vet om mange som har gjort det også.

M42

Anonymkode: 0e31c...2c8

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke god nok hygiene når man tar i salong, og hullene kan lett settes skjevt. Begge mine har tatt i piercingstudio, og de var supernøye på rensing og plassering. Ingen av dem syntes det var spesielt vondt. Eldste tok vel i 2. klasse, yngste ville ikke ha før nå i 6. klasse. Jeg har kun en gjengrodd piercing i navlen selv, egentlig glad jeg var for pysete da jeg var liten og det eneste alternativet var frisøren 😄

Anonymkode: 7a487...cec

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Ebbeliten said:

Både piercingstudioer og frisører bruker Blomdahl medisinske ørehullpostoler og ørepynt. Det er hygienisk og trygt og de har god opplæring i å utføre jobben. 

Mine døtre har ikke fått hull i ørene før de har vært 11-12. Syns det er smått harry med hull i ørene på småjenter. 

Ikke der vi gikk i hvert fall, de brukte nål og ørepynt i kirurgisk stål.

Anonymkode: 7a487...cec

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ingen seriøse piercingstudioer bruker pistol. 

• Liker 5
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...