Gå til innhold

Bygge muskler.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har trent i ca 1år å har gode resultater. Jeg spiser protein yoghurt, protein shake og sunn mat, men føler resultatene har stoppet opp. Jeg trener 1 time hver dag. Dag 1 trener jeg rumpe, bein og mage. Dag 2 trener jeg rygg og skulder. Dag 3 biceps og triceps også begynner jeg programmet på nytt igjen. Jeg bruker Kreatin. 
jeg er jo jente, men vil da musklene mine slutte å vokse? 
Jeg har veldig lyst å få store muskler, men må jeg ty til steroider?

Anonymkode: 445a0...ba4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke ty til steroider.

Du har trent i et år, så jeg vil anta at du ikke lenger er nybegynner på trening. Bytt program jevnlig, og bytt ut øvelsene du gjør. I tillegg må du trene med progressive overload, som er jevlig økning av motstand, reps, range of motion eller å senke pausetid. 

Lykke til!

Anonymkode: 3c7f2...724

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du burde belaste hver muskelgruppe minst 2 ganger hver uke, dvs en annen splitt, den du er på nå går det for lang tid i mellom hver gang muskelen blir belastet.

Fks bein en dag, overkroppen neste.én dag hvile. Bein. Overkropp.hvile osv osv 

Og som forrige taler sier , øke belastningen progressivt.

Anonymkode: cac6a...80f

AnonymBruker
Skrevet

Kommer selvfølgelig ann på gener og hvordan man trener også, men her er et eksempel på en sånn dame som ikke tar steroider: 

https://www.imagebam.com/image/72e7ec1339432755

De siste årene har det vært en stor trend angående dette, mange damer trener nå for å komme nære til sitt maks potensiale, styrke potensiale etc. En statistikk i Norge mente at flere damer driver med Crossfit enn menn nå for eksempel og økning ellers innenfor annen kraftsport etc.

Anonymkode: a25d3...bc8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du gjør dette sikkert for din egen del, men gutter synes ikke bolekjerringer er noe særlig.

Anonymkode: 4437c...518

AnonymBruker
Skrevet

Trener du tungt nok?

Anonymkode: d8916...d31

Gjest Elooon
Skrevet (endret)

Du må trene tyngre etter hvert for å bygge muskler. 

Ikke rot deg bort i steroider. Ikke bare er det ulovlig, men tro meg du vil få problemer av det. Ja får muskler, men andre plager du får. Det er ikke verdt det. Vær så snill å ligg unna det.

Ha tålmodighet så får du større muskler etter hvert.

Endret av Elooon
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange kalorier spiser du? 

Anonymkode: 8a141...380

Skrevet

Ikke tren samme program hele tiden. Varier mellom tungt og få reps, og lett og mange reps.

Sørg også for at du tar drop sets, og at du får nok restitusjon. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.7.2023 den 17.01):

Du gjør dette sikkert for din egen del, men gutter synes ikke bolekjerringer er noe særlig.

Anonymkode: 4437c...518

Hvem bryr seg om hva gutter/menn synes.

Skrevet

Det er helt normalt at progresjonen går langsommere når man har trent en stund. Som nybegynner ser man voldsom fremgang de første månedene. Det er lett å bli hektet på denne fremgangen og mange får et fall i motivasjonen når progresjonen går tregere. Etter et års trening kan jeg love deg at du er laaangt unna ditt genetiske potensial. Du må rett og slett være klar over at fra nå av vil forbedringer i økt styrke og økt muskelmasse ta lengre tid. Hva mener du med at du vil ha "store muskler"? Det spørs hva du mener med det om det lar seg gjøre uten steroider. Mange kvinner og noen menn er ikke disponert genetisk for å bygge veldig store muskler. Hold deg til et godt program med fokus på store flerleddsøvelser: knebøy, markløft, hipthrust, pullups/nedtrekk, roing, abwheelrollout eller slynge og skulderpress. Tilleggsøvelser som hip abduksjon, adduksjon, tåhev, bicepscurs, sidehev og tricepsexstensions bør være med, men ikke bruk mer enn 1/4 av økten på sånne småøvelser. Skal du bygge bør du ligge i overskudd på ca 500 kcal daglig. Og da vil du gjerne føle deg litt blubbete, men da gir du musklene best forutsetninger for å vokse. Dropp de steroidene, med mindre målet er å bli verdensmester i bodybuilding, vinne miss Olympia eller noe, så er det ikke verdt det.

Skrevet

Ryddet for avsporing. 

Christina82, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...