AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #1 Skrevet 27. juli 2023 https://www.bt.no/btmeninger/debatt/i/nQPxKB/jakten-paa-droemmemannen Trengst dette virkelig å bli sagt i avisen? Er det virkelig voksne kvinner der ute, eller voksne Barbie dukker, som leter etter sin Ken, og tror han finnes? Jeg er gift, med en vanlig mann, han tjener normalt godt, han er 176, han har litt skeive tenner. Han er ikke alltid like rask med å barbere seg. Han er en vanlig mann. Når jeg ser rundt meg på vennene mine, der er mange vanlige menn. Noen høye, noen lave, noen tynne og noen tykke. Fellestrekket er at de alle er vanlige menn, og et annet er at ingen av dem trener på treningsstudio. Noen er utdannede, andre ikke. De lever vanlige liv, med vanlige koner, og vanlige barn. Er det ikke litt flaut å bikke tretti, og tro på en fantasi? Er det virkelig så mange der ute som er sånn? Trenger man realitetsorientere voksne kvinner i avisen, om helt normale ting? Anonymkode: 8c102...d53 5
FrøkenFri Skrevet 27. juli 2023 #2 Skrevet 27. juli 2023 Dette temaet her går på repeat hele tiden på KG. Hakk i plata. Vil det dukke opp noe nytt i denne tråden? Neppe. Kun den samme vanlige drittkastingen mellom kjønn. 1 6
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #3 Skrevet 27. juli 2023 Jeg har sett han, fra veldig lang avstand og kommer nok ikke nærmere 😅 Anonymkode: 9e054...d58
ESFP Skrevet 27. juli 2023 #4 Skrevet 27. juli 2023 Damen i artikkelen skriver at hun har sett etter en mørk mann på 180 med drømmekropp og perfekt personlighet. Hun skriver ingenting om hva hun ellers skal se etter og hva løsningen på utfordringen hennes egentlig er. Det jeg tror de fleste dame som henne ser etter er en mann som vennene og omverdenen aksepterer. "Lander" de drømmemannen kan de selv og omverdenen bekrefte at de er bra nok. Går de for en mann med "feil" er de redd for at andre vil tenke at de selv ikke er bra nok. De ser etter validering. Det er ikke kjærlighet de da ser etter. 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #5 Skrevet 27. juli 2023 Det beste er å finne seg en vanlig mann. Gjerne litt uperfekt. Selv tiltrekkes jeg ofte av blå øyne, noe kilo ekstra, ujålete, han kan jobbe med hva han vil, ikke jobbkrav fra meg. Bra personlighet og fin og trygg utstråling er viktig! Anonymkode: ef10c...688 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #6 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): https://www.bt.no/btmeninger/debatt/i/nQPxKB/jakten-paa-droemmemannen Trengst dette virkelig å bli sagt i avisen? Er det virkelig voksne kvinner der ute, eller voksne Barbie dukker, som leter etter sin Ken, og tror han finnes? Jeg er gift, med en vanlig mann, han tjener normalt godt, han er 176, han har litt skeive tenner. Han er ikke alltid like rask med å barbere seg. Han er en vanlig mann. Når jeg ser rundt meg på vennene mine, der er mange vanlige menn. Noen høye, noen lave, noen tynne og noen tykke. Fellestrekket er at de alle er vanlige menn, og et annet er at ingen av dem trener på treningsstudio. Noen er utdannede, andre ikke. De lever vanlige liv, med vanlige koner, og vanlige barn. Er det ikke litt flaut å bikke tretti, og tro på en fantasi? Er det virkelig så mange der ute som er sånn? Trenger man realitetsorientere voksne kvinner i avisen, om helt normale ting? Anonymkode: 8c102...d53 Det finnes ikke noe drømmemann, eller kvinne. Det ligger litt i ordet at det må være noe perfekt. Perfekte mennesker finnes ikke, men det finnes mer eller mindre kompatible mennesker. Det blir det samme som "the one". Blant nesten 8 milliarder mennesker finnes det ikke ett enkeltindivid, som kan utfylle deg. Om du har denne tankegangen fører det til at du får en Disneyfantasi som er umulig å oppfylle. Opp til en viss alder tenker jeg en bør realitetsorientere seg. Anonymkode: 42684...151 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #7 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har sett han, fra veldig lang avstand og kommer nok ikke nærmere 😅 Anonymkode: 9e054...d58 Men det er vel annet enn utseende som må være på plass hos drømmemannen.? Jeg har møtt en drømmemann,sexy, tenner meg voldsomt, gentleman og raus. Men han er ikke en a4person som hadde taklet å bli integrert i meg og mine barn sitt hverdagsliv. Han jobber selvstendig, har forskøvet døgnrytme, aldri hatt barn eller ansvar for andre enn seg selv, fri som fuglen... Så da er han IKKE drømmemannen likevel . En drømmemann skal jo være en som scorer Max på alle områder? Anonymkode: fed09...14a 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #8 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det finnes ikke noe drømmemann, eller kvinne. Det ligger litt i ordet at det må være noe perfekt. Perfekte mennesker finnes ikke, men det finnes mer eller mindre kompatible mennesker. Det blir det samme som "the one". Blant nesten 8 milliarder mennesker finnes det ikke ett enkeltindivid, som kan utfylle deg. Om du har denne tankegangen fører det til at du får en Disneyfantasi som er umulig å oppfylle. Opp til en viss alder tenker jeg en bør realitetsorientere seg. Anonymkode: 42684...151 Uenig. Drømmemannen for meg er en som matcher meg, ikke en mann som er perfekt. Synes artikkelen er tullete, og jeg blir overrasket hver gang noen får en slik oppvåkning i voksen alder. Anonymkode: 2563f...8c6 2 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #9 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Uenig. Drømmemannen for meg er en som matcher meg, ikke en mann som er perfekt. Synes artikkelen er tullete, og jeg blir overrasket hver gang noen får en slik oppvåkning i voksen alder. Anonymkode: 2563f...8c6 Joa, det er et begrep og definisjonsspørsmål. Poenget mitt er at vi blir solgt inn på "drømmen" om at det finnes den ene perfekte personen det ute for oss, som bare venter på at vi dukker opp. Det for meg høres litt ut som et urealistisk Disneyeventyr. Det blir også floskelen "jeg måtte kysse mange frosker". Da er det kanskje på tide å se innover. Den ene fellesnevneren i alle disse relasjonene er jo den som kommer med sitatet. Er det noe galt med alle rundt, eller en selv💁 Anonymkode: 42684...151
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #10 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men det er vel annet enn utseende som må være på plass hos drømmemannen.? Jeg har møtt en drømmemann,sexy, tenner meg voldsomt, gentleman og raus. Men han er ikke en a4person som hadde taklet å bli integrert i meg og mine barn sitt hverdagsliv. Han jobber selvstendig, har forskøvet døgnrytme, aldri hatt barn eller ansvar for andre enn seg selv, fri som fuglen... Så da er han IKKE drømmemannen likevel . En drømmemann skal jo være en som scorer Max på alle områder? Anonymkode: fed09...14a Ja, det var snakk om mer enn utseendet. Har møtt han på nært hold, men vi er ikke nærme det var derfor jeg sa avstand, i tilegg til litt spøk. Han er høy og mørk slik som artikkelen beskriver. Det var litt morsomt. Jeg har ikke et urealistisk syn til verken andre eller megselv så det er nevnt. Det spørs hvor seriøs man er, kan jo være litt raus å la noen få være drømmemannen selv om det ikke er full score. Anonymkode: 9e054...d58
exictence Skrevet 27. juli 2023 #11 Skrevet 27. juli 2023 Er det ikke vanlige menn som er drømmemannen da? Det synes jeg det kan være. 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #12 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Joa, det er et begrep og definisjonsspørsmål. Poenget mitt er at vi blir solgt inn på "drømmen" om at det finnes den ene perfekte personen det ute for oss, som bare venter på at vi dukker opp. Det for meg høres litt ut som et urealistisk Disneyeventyr. Det blir også floskelen "jeg måtte kysse mange frosker". Da er det kanskje på tide å se innover. Den ene fellesnevneren i alle disse relasjonene er jo den som kommer med sitatet. Er det noe galt med alle rundt, eller en selv💁 Anonymkode: 42684...151 Det finnes ikke en definisjon på drømmemannen. Det var mitt poeng. Er det noen som tror på Disney-eventyret i voksen alder da? Utenom hun i artikkelen. Eller er det noe opptatte mennesker liker å fortelle om «evig single»? 🤷♀️ Hverken jeg eller mine venner tror vi lever i en Disney-verden. Anonymkode: 2563f...8c6 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #13 Skrevet 27. juli 2023 Det jeg ikke forstår er - tror disse aldrende damene helt seriøst at drømmemannen velger dem, om de mot formodning skulle finne han? Han høye, mørke, kraftige, handy, svære mannen med store hender og underarmer, som er sjarmerende og har høy selvtillit og bla bla bla... Tenker de i det hele tatt på hva i all verden de selv har å tilby perfekte menn? Anonymkode: e0edc...0b5 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #14 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det finnes ikke en definisjon på drømmemannen. Det var mitt poeng. Er det noen som tror på Disney-eventyret i voksen alder da? Utenom hun i artikkelen. Eller er det noe opptatte mennesker liker å fortelle om «evig single»? 🤷♀️ Hverken jeg eller mine venner tror vi lever i en Disney-verden. Anonymkode: 2563f...8c6 Ja, jeg tror det er nok av naive, voksne mennesker som fortsatt tror på Disneyeventyr. Anonymkode: 42684...151 1
DeLorean Skrevet 27. juli 2023 #15 Skrevet 27. juli 2023 FrøkenFri skrev (12 timer siden): Dette temaet her går på repeat hele tiden på KG. Hakk i plata. Vil det dukke opp noe nytt i denne tråden? Neppe. Kun den samme vanlige drittkastingen mellom kjønn. Foregått ganske lenge denne hakkinga...på tide med en ny plate? 😉
herzeleid Skrevet 27. juli 2023 #16 Skrevet 27. juli 2023 Det er jo for så vidt interessant at hun observerer mange kvinner som har svært høye (kanskje også urealistiske) krav, men jeg synes debattinnlegget mangler et "hva så". Kanskje er det bare et utgangspunkt og forsøk på å dra i gang en diskusjon rundt nettopp denne typen krav en opplever å ikke få oppfylt og hvorvidt en kanskje tidligere bør avstemme dem med virkeligheten. Uansett blir den litt rar uten videre kontekst. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #17 Skrevet 28. juli 2023 Jeg fikk jo drømmemannen MIN, selv om han kanskje ikke ville vært alle andre sin... Så at "drømmemannen" ikke finnes er jo ikke sant. Anonymkode: 3ae85...e5b 5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #18 Skrevet 28. juli 2023 ESFP skrev (21 timer siden): Damen i artikkelen skriver at hun har sett etter en mørk mann på 180 med drømmekropp og perfekt personlighet. Hun skriver ingenting om hva hun ellers skal se etter og hva løsningen på utfordringen hennes egentlig er. Det jeg tror de fleste dame som henne ser etter er en mann som vennene og omverdenen aksepterer. "Lander" de drømmemannen kan de selv og omverdenen bekrefte at de er bra nok. Går de for en mann med "feil" er de redd for at andre vil tenke at de selv ikke er bra nok. De ser etter validering. Det er ikke kjærlighet de da ser etter. Jeg tror også dette. Jeg hadde en notorisk singel venninne som også var notorisk dater. Det var helt vondt å høre på de ulike årsakene til hvorfor hun dumpet menn (f.eks. Per ville bruke kondom på andre date selv om hun sa at hun ikke hadde kjønnssykdommer og Geir laget ikke uoppfordret en hjemmelaget julekalender til henne slik som Pål hadde gjort). Som sagt, hun var/er en notorisk dater og finner noen positive kvaliteter hos alle hun dater og lager seg dermed, av en eller annen grunn, en perfekt drømmemann i hodet. Om Jens er en grei og kjekk kar, men ikke gir henne en julegave til 20 000 kr slik som den rike drittsekken Ragnar gjorde, nei, da er han ikke drømmemannen og hun dumper ham. Hun var nok aldri ute etter kjærlighet, men validering og selvdyrkelse Anonymkode: 35062...d04 1
ESFP Skrevet 28. juli 2023 #19 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg tror også dette. Jeg hadde en notorisk singel venninne som også var notorisk dater. Det var helt vondt å høre på de ulike årsakene til hvorfor hun dumpet menn (f.eks. Per ville bruke kondom på andre date selv om hun sa at hun ikke hadde kjønnssykdommer og Geir laget ikke uoppfordret en hjemmelaget julekalender til henne slik som Pål hadde gjort). Som sagt, hun var/er en notorisk dater og finner noen positive kvaliteter hos alle hun dater og lager seg dermed, av en eller annen grunn, en perfekt drømmemann i hodet. Om Jens er en grei og kjekk kar, men ikke gir henne en julegave til 20 000 kr slik som den rike drittsekken Ragnar gjorde, nei, da er han ikke drømmemannen og hun dumper ham. Hun var nok aldri ute etter kjærlighet, men validering og selvdyrkelse Anonymkode: 35062...d04 Dette! Mange gjør akkurat dette. (Kan vel innrømme at jeg gjorde det selv da jeg var ung). Samtidig så tror de at mannen er tankeleser. Det skal ikke kommuniseres noe, men mannen skal forstå hva kvinnen trenger. Hvis han ikke leser tankene hennes riktig, så er han ikke bra nok. 1
ClausSaus Skrevet 28. juli 2023 #20 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Det jeg ikke forstår er - tror disse aldrende damene helt seriøst at drømmemannen velger dem, om de mot formodning skulle finne han? Han høye, mørke, kraftige, handy, svære mannen med store hender og underarmer, som er sjarmerende og har høy selvtillit og bla bla bla... Tenker de i det hele tatt på hva i all verden de selv har å tilby perfekte menn? Anonymkode: e0edc...0b5 Ding-ding-ding! 🔔 Riktig svar! … men du kommer aldri til å få noe som engang minner om en slags fornuftig respons på dette her på KG. «OK… men hvorfor skulle Mr. Perfect ville ha deg, da?» «KVINNEHATER!!! MANNSGRIS!!! INCEL!!!» 🤣🤣🤣 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå