Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan noen fortelle meg hvordan i HELVETE jeg får gredd håret til treåringen uten å stroppe henne fast med bare grining og jævelskap?😄😄😄😄 ja, vi har prøvd alt. Gi meg noe HELT SPESIELT OG KONKRET råd som er magisk, så skal jeg takke deg hele livet. Hilsen jævla drittlei mor med en treåring i helvetesalderen😁😁😁😁

Anonymkode: 74163...5c2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det grining fordi det gjør vondt? Er håret vått eller tørt, veldig flokete? 

Når håret vaskes, bruk balsam
Når håret børstes, bruk tangle teezer
ALDRI børst håret fra roten av håret og ned. Ta små partier av håret og tak i tuppen av håret og børst. Hold håret med hånden og børst under. Børst forsiktig og ikke dra. 

Anonymkode: 9c73b...b4d

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å dynke håret i balsam mens hun bader. Pleier å gi henne et par badeleker som hun er opptatt med mens jeg greier. Så fletter jeg håret hennes i hverdagen stort sett, så det ikke floker seg så lett. Å gre håret var et helvete før, men etter at vi gjorde dette noen ganger, og hun skjønner at det ikke gjør vondt, har det gått seg til. 

Anonymkode: 0ee78...253

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kan noen fortelle meg hvordan i HELVETE jeg får gredd håret til treåringen uten å stroppe henne fast med bare grining og jævelskap?😄😄😄😄 ja, vi har prøvd alt. Gi meg noe HELT SPESIELT OG KONKRET råd som er magisk, så skal jeg takke deg hele livet. Hilsen jævla drittlei mor med en treåring i helvetesalderen😁😁😁😁

Jeg har selv langt og tykt hår som lett floker seg. Jeg sprayer en balsamspray i håret etter vask, og bruker bare forsiktig fingrene til å gre gjennom håret. Venter med å gre det skikkelig til håret er tørt. Balsamspray kan også brukes på tørt hår, og bruk fingrene til å gre istedenfor børste/kam😊

Anonymkode: 446fd...0d1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

*mente badebomber

Anonymkode: 0ee78...253

AnonymBruker
Skrevet

La henne se TV, leke, iPad. Alt er lov. Mor til 2 barn med mye hår. Og balsam og balsam spray. Flett håret før leggetid. Gre 2 ganger om dagen, morgen og kveld. 

Anonymkode: cb5fa...99a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan dere leke frisør og bytte på at hun grer deg og du grer henne for å øve? Skjønner at det ikke funker så bra i hverdagen kanskje men kan gjøre på kvelden hvis det er bedre tid da og så sove med flette?

Bestikke med søt hårpynt? :D

Anonymkode: 93bc4...53f

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle ubrukelige råd, som sagt vi har prøvd alt det vanlige😄♥️

AnonymBruker
Skrevet

Klipp håret kort. Mindre å gre, mindre floker.

Anonymkode: 5e6d3...787

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Barnet må ikke ha langt hår.

Anonymkode: 127bb...e51

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Begynne når de er liten, rutiner.. balsamspray!

Anonymkode: f7551...9df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Herregud så frekk du er.

Når noen sier de har prøvd "alt", så kan vel ingen vite hva dere faktisk har prøvd. Hvis dere har prøvd ALT, da er det jo heller ikke noe mer å prøve, men likevel skal vi gi deg nye tips. Du har heller ikke sagt at dere har prøvd alt det "vanlige", men "alt". 

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det aller viktigste er at du holder håret hardt mellom hodet og der du grer slik at det ikke lugger.

Og så selvfølgelig balsam ved vask og balsamspray før du grer.

Klipp også alltid av slitt hår, sånn at det ikke floker seg så lett.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
asterix skrev (Akkurat nå):

Det aller viktigste er at du holder håret hardt mellom hodet og der du grer slik at det ikke lugger.

Og så selvfølgelig balsam ved vask og balsamspray før du grer.

Klipp også alltid av slitt hår, sånn at det ikke floker seg så lett.

Men du må da skjønne at TS finner disse rådene ubrukelige 🙄

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Klipp håret kort. Langt hår på 3-åringer er utrolig upraktisk uansett.

Anonymkode: 6cbc6...bac

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, ikke sant... 🙄

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, klipp håret. Problem solved!

Anonymkode: 15199...633

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jepp, klipp håret. Problem solved!

Anonymkode: 15199...633

Alle barn opp til 4-5 år har langt hår fordi mamma vil at lille skal ha det ;)

Og når de blir 4-6 år og insisterer på langt hår selv, da forstår de også at det må børstes og det må til. 

Anonymkode: 77e03...896

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Sett på en tegnefilm hun liker på tv. Sett dere i sofaen, hun på fanget ditt vendt mot tv-en. Du sitter og grer hår så fort du kan. 

Anonymkode: 2b2fa...7ab

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg tror Asterix har bedre erfaring enn en gjennomsnittlig 1-2-3 barns mor når det kommer til stell av hår på egne barn...

Er vel 9 barn hun har. Så hun har jo gredd noen hoder og lært noen triks underveis!

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...