Gå til innhold

Begynnende prolsps

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Andre som har dette? Fått konstatert på MR. Har forsøkt alt med trening/tøying i to år. Mye plaget likevel. Er det noe som kan hjelpe? 

Anonymkode: f578c...6af

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prolaps nedre korsrygg

AnonymBruker
Skrevet

begynnende? En prolaps er enten eller? 

Anonymkode: c6c4a...078

AnonymBruker
Skrevet

Tøye en begynnende prolaps ville jeg ikke ha gjort, da hjelper du den til å bli enda verre.

Jeg har hatt 3 stk med pareser, og den ene ga jeg fart selv med bøying og tøying. Nettopp i korsryggen, fortsatt ikke følelse i låret 18 år etterpå.

Anonymkode: 6e0e8...b72

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei! Andre som har dette? Fått konstatert på MR. Har forsøkt alt med trening/tøying i to år. Mye plaget likevel. Er det noe som kan hjelpe? 

Jeg har også forstadie til prolaps. Har fått øvelser av fysioterapeut. Jeg har bare holdt på i en måned med det. Akkurat nå syns jeg nesten det har blitt litt verre. Når jeg bøyer venstre arm, prikker det nedover underarmen og ned i lillefingeren. Lillefingeren sovner mye og føles nummen. Fysioterapeuten er i ferie akkurat nå, men skal høre med han hva dette kan være. Tror man må ha litt behandling ved siden av øvelsene. Jeg har utbulingen i nakken. Har hørt at det kan ta lang tid, men viktig med øvelsene. 

Anonymkode: 7069e...d45

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

begynnende? En prolaps er enten eller? 

Anonymkode: c6c4a...078

Reagerte også på det. Og det er ingen søk på Internett som gir resultatet på begynnende eller forløp til prolaps🤷‍♀️

Anonymkode: 0b5a3...862

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Reagerte også på det. Og det er ingen søk på Internett som gir resultatet på begynnende eller forløp til prolaps🤷‍♀️

Anonymkode: 0b5a3...862

De kaller det utbuling. Det begynner å sige ut. Har fått det forklart av min fysioterapeut. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De kaller det utbuling. Det begynner å sige ut. Har fått det forklart av min fysioterapeut. 

Har lest MR undersøkelsen,  der står det skivebukning uten patologisk signal.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det stemmer. Ikke belast ryggen din med å løfte tunge ting, det kan føre til verre prbl.

AnonymBruker
Skrevet
tussi680 skrev (1 minutt siden):

Det stemmer. Ikke belast ryggen din med å løfte tunge ting, det kan føre til verre prbl.

Jeg skal prøve😊 har begynt i jobb igjen, egentlig ikke helt bra igjen. Har litt tunge løft i jobben da jeg jobber i eldreomsorgen. Kjente egentlig at det ble litt ille igjen i går, da det ble noen litt tunge løft. Skal ikke mye til merker jeg. Kanskje høre om jeg kan få litt tilrettelagt jobbing en stund framover. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...