Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ferien med dine/mine barn var planlagt. Nå har den ene forelderen omgjort sine planer (og det har ikke vi noe med) og den andre foreleren må da hente barnet langt unna. Dette gjelder 2 ganger ved overlevering  på én uke og den som skal hente barnet har ikke tenkt over hva h*n har sagt ja til av ren dumskap.  Jeg synes det er helt feil at den ene forelderen skal måtte kjøre Norge rundt mens den andre forelderen ikke tar hensyn ved ferie-overlevering. Skal det virkelig være så lettvint for den ene å ikke løfte en finger? Skal den ene forelderen bare gjøre som exn sier? 

Anonymkode: 5e724...bd8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gladelig kjørt 2 timer hver vei for å hente barnet mitt i den situasjonen. Noen ganger er det bedre å bare gjøre det, ikke lage kamp ut av det hvis det ikke er nødvendig,  for barnets skyld.

Anonymkode: 4b1a8...dae

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Velg dine kamper… ja jeg har kjørt i tilsvarende situasjoner. Fin tid med barnet i bilen- stoppet og kost oss og tatt det som en tur..

Anonymkode: c7ba8...da4

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Da må den forelderen som sa ja av red dumskap lære til neste gang at hen tenker seg om før hen svarer ja. 

Det er dumt å si ja til noe, for så å angre seg og bli bitter. Den forelderen som sa ja, er med på å gjøre det lettvint for den forelderen som spør. Hvis hen sier nei neste gang, blir det ikke like lettvint. 

Endret av ESFP
  • Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat det hadde jeg ikke gjort noe stort nummer ut av. Som ovennevnte sier «ta det som en tur».

Anonymkode: adb27...844

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får si at de får sende ungen med bussen eller noe, da....

Anonymkode: 4083d...f75

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg hadde gladelig kjørt 2 timer hver vei for å hente barnet mitt i den situasjonen. Noen ganger er det bedre å bare gjøre det, ikke lage kamp ut av det hvis det ikke er nødvendig,  for barnets skyld.

Anonymkode: 4b1a8...dae

Du hadde gladelig brukt 4 timer på å gjøre livet til eksen enklere og eksen skal slippe å kjøre 4 timer? Fint for deg. Det hadde ikke jeg.

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ferien med dine/mine barn var planlagt. Nå har den ene forelderen omgjort sine planer (og det har ikke vi noe med) og den andre foreleren må da hente barnet langt unna. Dette gjelder 2 ganger ved overlevering  på én uke og den som skal hente barnet har ikke tenkt over hva h*n har sagt ja til av ren dumskap.  Jeg synes det er helt feil at den ene forelderen skal måtte kjøre Norge rundt mens den andre forelderen ikke tar hensyn ved ferie-overlevering. Skal det virkelig være så lettvint for den ene å ikke løfte en finger? Skal den ene forelderen bare gjøre som exn sier? 

Problemet her er jo at du allerede har sagt ja. Da må du bare gjøre det uten å klage, og neste gang sier du nei og at barnet enten kan leveres hos deg eller et sted det ikke er lenger for deg å kjøre enn om barnet var hjemme hos eksen.

Anonymkode: 2b6c1...09d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok forventet at eksen kjørte ungene den ene gangen, i alle fall. Hvorfor skal samme person kjøre dem begge veier?

Anonymkode: 74f5d...977

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Neste gang sier man nei. Nå er det bare å stå ved det som er sagt.

Anonymkode: 7e2f5...24c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Du hadde gladelig brukt 4 timer på å gjøre livet til eksen enklere og eksen skal slippe å kjøre 4 timer? Fint for deg. Det hadde ikke jeg.

Anonymkode: 2b6c1...09d

Handler det om å gjøre livet til eksen enklere eller om å hjelpe barna? 

Anonymkode: 631ed...fb9

• Liker 4
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Dette er selvfølgelig dårlig gjort av den andre parten… Likevel må jo du - av hensyn til barnet - hente, og gjøre det beste ut av det, slik at ikke barnet sitter med en følelse av å være til bry. Gjør noe gøy på veien ja, bad, se en attraksjon, spis noe godt 😊 Barnet syns kanskje allerede dette er litt leit at besøket ble kortere enn planlagt - da må du trå til med god stemning « dette gjør ikke noe, slik blir det av og til», og passe på at barnet føler seg ønsket ❤️ 

Anonymkode: 98a75...568

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke rettferdig nei, men hadde bare gjort det beste ut av situasjonen der og da, og skape en fin ferie for barnet. Barnet har ikke gjort noe galt og skal ikke føle på at det er med på å skape konflikter ved at mer tid med det er en ulempe. 

Og gjerne sørget for til neste år å være såpass fysisk langt unna den andre forelderen at det ikke går an å kjøre samme woopsi-opplegg neste år (med mindre den andre forelderen er geunint kaotisk og dere må redde barnet ut av situasjonen). 

Anonymkode: 5c429...0ea

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har gjort det i sommer. Det optimale er om man kan møtes på halvveien. Uaktuelt å både levere og hente.

Anonymkode: 0b486...4b7

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.7.2023 den 11.06):

Dette er selvfølgelig dårlig gjort av den andre parten… Likevel må jo du - av hensyn til barnet - hente, og gjøre det beste ut av det, slik at ikke barnet sitter med en følelse av å være til bry. Gjør noe gøy på veien ja, bad, se en attraksjon, spis noe godt 😊 Barnet syns kanskje allerede dette er litt leit at besøket ble kortere enn planlagt - da må du trå til med god stemning « dette gjør ikke noe, slik blir det av og til», og passe på at barnet føler seg ønsket ❤️ 

Anonymkode: 98a75...568

Sånn skal det være!

Jeg tenker at jeg får to timer mer med barnet når jeg henter. Vi koser oss i bil og snakker bedre sammen der enn andre steder.

Å lage konflikter av sånt som dette er 100 % dumt. Mulig eksen er en idiot, men så lenge man ikke er idiot selv velger man å stille opp for barna, også når eksen «vinner» på det. Det er den som samarbeider og prioriterer barnets behov som vinner i lengden.

Anonymkode: 5614d...785

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan fortelle omverdenen at man er steforelder uten å si at man er steforelder.... :roll:

Her er det tydeligvis en stemor som er sur fordi far kjører for å hente sine egne barn og attpåtil mener at det er for å blidgjøre eksen. En forelder hadde visst at det var for barnas skyld. 

Anonymkode: 4bd5a...4e7

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten/samboeren din ser tydeligvis ikke problemet, og har ikke noe imot å hente barna sine. Og han har alt sagt ja.

Da må nesten du som stemor - for her det tydeligvis irritert stemor som skriver - bare bite i deg denne.

Foreslå for ham, at om dette dukker opp en annen gang, så bør han be om at de møtes på halvveien. Så den tanken i ham.

Men slutt å irriter deg, flott pappa som prioriterer ungene sine :)

Anonymkode: 0a345...8c7

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hjelpes! Orker du virkelig å lage drama utav en 2 TIMERS biltur??

Her har jo eksen SPURT om det er ok! Vedkommende som skal hente har sagt ja? 

Alt er gjort "etter boka". Du må seriøst ta deg sammen! Snakk om å være både stemor og partner fra helvette.

Anonymkode: f9835...01e

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet egentlig? Selvsagt henter man barna sine, alle ville vel ha gjort det?

Folk som er så barnslige at de er opptatt av «rettferdighet» i sånne situasjoner, burde ikke hatt barn.

Anonymkode: 7b4c3...edc

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hva er problemet egentlig? Selvsagt henter man barna sine, alle ville vel ha gjort det?

Folk som er så barnslige at de er opptatt av «rettferdighet» i sånne situasjoner, burde ikke hatt barn.

Anonymkode: 7b4c3...edc

Når det begynner å bli så langt som 2 timer hver vei handler det om helt andre ting enn rettferdighet at en bør dele og møtes på halvveien.

Skal far slutter på jobb klokka fire, er han tidligst framme og henter barnet klokka seks, og de er hjemme igjen så sent som klokka åtte.

Vs

Slutte fire, møte mor/barn på halvveien klokka fem, hjemme igjen klokka seks.

Det siste er en mye bedre dag for barnet.

Nå mistenker jeg at stemor ikke har skjenket barnet en eneste tanke da…..

Anonymkode: 0a345...8c7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Grunnen til at jeg reagerer er fordi mor alltid holder på sånn og far har hatt for vane å si ja og ikke se at det faktisk er utnyttelse. Mor gjorde også om ferieplanene etter 1 mai slik at far mistet en uke med barnet sitt (pga jobb). Far har igjen vært tankeløs og sagt ja ift kjøring og har i dag vært borte i nesten 4 timer pga kjøring etter barnet. Og neste helg er det 2 1/2 time én vei.....for da er vi på ferie og de plutselig skal utenlands og far sa ja til  kjøre han tilbake da også🤯

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...