Gå til innhold

Dere som har hybridkontor..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trivest dere med dette? Føler dere at dere går glipp av arb.miljø/sosialt på jobb-trivest dere kanskje med mindre av dette?

jeg er sykepleier i 3delt-turnus på sykehus som nå har fått jobbtilbud. Administrativ jobb med mulighet for hjemmekontor ukentlig. Arb.miljøet er også mye mindre enn det jeg er vant til nå. Jeg har jo en veldig sosial jobb og er redd overgangen vil bli stusselig, selv om jeg tror jeg kommer til å trivest godt med selve arb.oppgavene.  

Hva liker dere med denne måten å jobbe på?

Anonymkode: 1dbb3...fa1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å ha ett par dager i uken hvor jeg kan stå opp litt senere, kan gå i komfortable klær og slippe sminken 😆 "sparer" kanskje 1,5-2 timer om dagen kun på å slippe buss og stell. Jeg savner det sosiale med å ta en kopp kaffe og sladre litt på kjøkkenet, men det får jeg jo de dagene jeg er på kontoret. 

Anonymkode: af44b...eef

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ser nå at det ligger i feil underforum. Bare å flytte det riktig 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også veldig sosial og trives veldig godt med å være på kontoret med de andre :) Men: Det er også sinnsykt deilig å ha noe hjemmekontor. Får gjort vanvittig mye på hjemmekontor. Kanskje vi er litt for sosiale på jobb innimellom? ;)

Når jeg har hjemmekontor setter jeg på kaffe, radio og så jobber jeg effektivt, uten pauser fra kl 08 til kl.15. Da kommer barna hjem fra skolen og "idyllen" blir brutt. Men 7 timers effektiv jobbing, uten avbrytelser, er gull. Noen ganger når jeg har hjemmekontor setter jeg i kalenderen at jeg er utilgjengelig og da slipper jeg å bli avbrutt av telefoner. 

Anonymkode: dae9c...18a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt det i mange år, lenge før pandemien. Jeg er på kontoret fast to dager i uka, noen ganger oftere. Men ikke mindre enn to dager.

Nå er jeg riktignok ikke hjemme foran pc hele dagene, da jeg har prosjekter utenfor arbeidsplassen som også må sees til. 

Anonymkode: c161d...65e

Skrevet

Jeg jobber hjemme ca. 2 dager i uka, og er 3 dager i uka på jobben. Syns det er kjempedeilig og gir meg både muligheten til å snakke med kollegaer, samtidig som jeg får jobbet veldig mye de dagene jeg har hjemmekontor.

Kunne egentlig ikke tenkt meg å jobbe 5 dager i uka på kontoret nå. Setter stor pris på de litt senere morgenene og det å slippe alt kaoset rundt tog og stressing for å komme meg på jobb.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er kjempedeilig med 2 dager hjemme og 3 dager på kontoret☺️

Anonymkode: 9a29c...d9b

AnonymBruker
Skrevet

Hybrid er det beste. Jeg er introvert nok til å stortrives en dag i eget selskap. Og ekstrovert nok til å like godt å være på kontoret, med litt diskusjoner, en kaffe og lunsj. 

Jeg kan velge selv, så tilpasser litt uke for uke hvordan jeg gjør det. Men generelt legger jeg opp til oppgaver som trenger mer konsentrasjon over tid hjemme. Og legger møter til kontor-dagene da jeg fortsatt blir småkvalm av å skru på kameraet hjemme etter to år med koronastengt. 

Anonymkode: 0b2a8...eeb

AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer med jobbtilbud.

Utelukkende positivt med hjemmekontor for min del. Har alltid vært sosial på jobb, men har en stor vennekrets utenom jobb. Jeg er gift og har barn så jeg blir heller ikke helt alene. Mine viktigste sosiale relasjoner blir ivaretatt. 

På min arbeidsplass er det for det meste ledere som leter etter noen å lede og de yngre uetablerte som er på jobb. 

Anonymkode: a90a7...2d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker hjemmekontor. 

Jeg konsentrerer meg mye, mye bedre i stillhet og ro hjemme. Kontra åpent landskap (som er på alle arbeidsplasser i mitt yrke), med masse bråk og forstyrrelser og uønsket stimuli. 

Jeg sparer MYE tid på å slippe å bruke tid på reising til/fra jobb. 

Jeg får også unna husarbeid mens jeg er hjemme på dagtid. Jeg kan ha vaskemaskinen på hele dagen (vi har den aldri på når vi ikke er hjemme, og aldri om natten, og da ville det vært håpløst å få all vasken unna om ingen var hjemme på dagtid ila uken). Jeg kan brette klær eller preppe middagen i lunsjpausen, eller i blabla-møter hvor jeg ikke trenger ha videoen på og ikke høre noe - jeg kan til og med sette laptopen foran tredemøllen i kjelleren og få en løpeøkt inn i sånne møter.. 

Jeg er veldig introvert, og blir helt utslitt av å være fysisk på jobb, med kolleger og bussing og whatnot. Da er jeg så sliten at det svir i hodet når jobbdagen er over. Det opplever jeg aldri hjemme. 

Nå sitter jeg 100% på hjemmekontor, og det blir litt for mye. Nettopp fordi jeg nå knapt snakker med noen andre enn mann, barn, og ansatte i bhg.. 

Det beste for meg er 3-4 dager på hjemmekontor, og 1-2 kontordager for å få litt mer sosial kontakt med folk. 

Anonymkode: bcaef...723

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Flere? Noe helsepersonell her som har gått fra turnus til delvis hjemmekontor?

AnonymBruker
Skrevet

På min arbeidsplass var det bare sjefer som fikk ha hjemmekontor før pandemien. Så ble det bare hjemmekontor for alle, og etterpå prøvde de seg med hybrid. Det fungerte dårlig for min del, etter å ha opplevd hvor mye bedre arbeidshverdagen er hjemme enn i det åpne landskapet på jobb. Det ble til at det ble mer slitsomt hjemme også, fordi jeg følte at jeg måtte jobbe ekstra hardt for å ta igjen det tapte fra landskapet. 

Anonymkode: 7d317...1cc

• Liker 1
Skrevet

Det er helt nydelig! Jeg elsker hybridløsning. Det optimale er 3 dager hjemme og 2 på kontoret

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke klart å stå i jobben min uten hybridkontor (har hjemmekontor fast to dager i uken). Drømmen hadde vært fire dager med hjemmekontor og en dag på kontoret, men det kommer aaaaaldri til å skje. Da må jeg isåfall omskolere meg til systemutvikler, de får ofte jobbe hvor de vil i vår organisasjon. :P

Jeg liker kollegene mine godt, og trives forsåvidt på jobb, men jeg er ekstremt mettet på sosial kontakt etter å ha vært på kontoret tre dager i uken. Blir veldig sliten, og får bestandig migrene når jeg har fri. Det er i tillegg på hjemmekontoret jeg faktisk får utført jobben min.. 

Anonymkode: 490d6...b0c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gikk fra jobb med hjemmekontor 1-2 dager i uken(og mere i ferietider) til jobb med oppmøte fem dager i uken. Jeg måtte bytte jobb på grunn av mistrivsel i forrige.

Jeg ELSKER hjemmekontor, da helst to dager hjemme, tre på kontoret. 

Når jeg søker jobb igjen neste gang, er det det jeg kommer til å se etter. Lei dinosaur-arbeidsgivere som ikke stoler på at voksne folk gjør jobben sin! 

Anonymkode: ab67c...e72

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Gikk fra jobb med hjemmekontor 1-2 dager i uken(og mere i ferietider) til jobb med oppmøte fem dager i uken. Jeg måtte bytte jobb på grunn av mistrivsel i forrige.

Jeg ELSKER hjemmekontor, da helst to dager hjemme, tre på kontoret. 

Anonymkode: ab67c...e72

Hvorfor vil så mange som elsker hjemmekontor fortsatt være mest på bortekontoret? Jeg hadde lett valgt 100% hjemme om det var fritt valg. 

Anonymkode: 7d317...1cc

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tilnærmet 100% hjemmekontor. Det er fritt valg hos oss. Jeg føler ikke jeg går glipp av noe, men vi er en veldig digital bedrift, så jeg chatter med kollegaer og møter dem i møter hver dag. Noen ganger - to eller tre ganger i måneden - drar jeg til kontoret for å spise lunsj, ta en kaffe eller møtes fysisk, men det er mer på sparket og for hyggens skyld. 

Anonymkode: a1bf5...5c8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Byttet jobb fordi forrige arbeidsgiver ville begrense hjemmekontor etter pandemien (med begrunnelsen «det er så hyggelig at det er litt folk her». 🤷‍♀️🤦‍♀️)

Ikke bare jobber jeg mindre effektivt på kontoret pga. forstyrrelser, småprat osv., men jeg taper også mye tid på å reise til og fra jobb. Som småbarnsforelder som må hente og levere i barnehage og på SFO/AKS så blir hverdagene ekstra krevende og stressende når jeg må bruke masse tid på å reise til kontoret unødig.

Jeg ville helst hatt bortimot 100% hjemmekontor. 1-2 dager i uka på kontoret er maks.

Anonymkode: d6fdb...85b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Byttet jobb fordi forrige arbeidsgiver ville begrense hjemmekontor etter pandemien (med begrunnelsen «det er så hyggelig at det er litt folk her». 🤷‍♀️🤦‍♀️)

Ikke bare jobber jeg mindre effektivt på kontoret pga. forstyrrelser, småprat osv., men jeg taper også mye tid på å reise til og fra jobb. Som småbarnsforelder som må hente og levere i barnehage og på SFO/AKS så blir hverdagene ekstra krevende og stressende når jeg må bruke masse tid på å reise til kontoret unødig.

Jeg ville helst hatt bortimot 100% hjemmekontor. 1-2 dager i uka på kontoret er maks.

Anonymkode: d6fdb...85b

Hadde også lett byttet jobb om vi ble tvunget tilbake på kontoret med «fordi det er så sosialt og fint». 

Anonymkode: a1bf5...5c8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...