Gå til innhold

Fått time på Riksen OG Kalnes for tidlig ultralyd, vanskelig å velge.. Erfaringer/råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lege har av en eller annen grunn da henvist meg til både Riksen og Kalnes for tidlig ultralyd (og NIPT), skjønner ikke hvorfor, og det gjør meg litt usikker. Det er også samme dag og samme tidspunkt for timene... Planen er foreløpig å avbestille på Riksen da Kalnes er litt nærmere. Men lurer litt på om det hadde vært noen fordeler, eller andre ting jeg ikke klarer å tenke på, som gjør at jeg burde velge Riksen isteden? Føler dette er en liten bagatell egentlig som tar opp for mye plass i tankesurret mitt.. Så må bare få det ut og høre om andre har vært i samme situasjon eller har råd. :P

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ingen betydning. Ta den som er nærmest, du.

Anonymkode: 27c84...2a7

AnonymBruker
Skrevet

Hvor vil du føde da? Ville valgt ut ifra det. 

Anonymkode: 93bcb...cdb

Skrevet

Uten tvil valgt riksen, der er de med mest kunnskap på fosterdiagnostikk og ikke minst du blir sendt ditt av kalnes om det skulle være noe. 
Jeg får ikke rost nok av de som jobber på riksen, følte meg trygg og godt i varetatt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spiller ingen rolle. Jeg valgte sykehuset som var nærmest. Da jeg skulle føde ble jeg sendt til det andre sykehuset. Så det er litt sånn hippsomhapp

Anonymkode: f4e1d...91b

Skrevet

Er det noe som indikerer allerede nå at det kan være komplikasjoner i svangerskap eller ved fødsel? 

Tror du heller burde snakke med legen din.

Skrevet

Ved normalt svangerskap uten risiko ved fødsel risikerer man å ikke få plass på riksen når fødsel starter fordi det ofte er fullt der.

Ved risiko så er de nr 1.

Skrevet

Ok, takk for svar. Ingen tegn til at det er noe galt. Legen hadde siste dag på jobb sist fredag, er uten "ordentlig" lege ca 2 uker til før ny er på plass. Så får ikke spurt henne.

AnonymBruker
Skrevet

Ta den timen som er nærmest. Det er ikke slik at du får en spesialist på en "vanlig" time bare fordi det er flere spesialister som er ansatt på rikshospitalet. Virker som om mange tror at man på Rikshospitalet får en grundigere eller bedre oppfølging bare fordi det er Rikshospitalet, men har virkelig ingenting å si i ordinære undersøkelser. Dersom du trenger fosterdiagnostikk på Rikshospitalet så blir du henvist dit okke som. 🤷‍♀️

Jeg hadde oppfølging av lavrisiko svangerskap både ved Riksen og Ahus (altså to ulike svangerskap) og det skiller lite eller ingenting mellom tilbudene der, bortsett fra at Ahus har familierom til etter fødsel. 

Anonymkode: 2ba34...6ff

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...