AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #1 Skrevet 27. juli 2023 Hei! Jeg har to barn med flekkvist hårtap (tilsammen 3 relativt små flekker). Det er så lite at det ikke vises uten å løfte på håret. De har hatt flekkene i flere år, i alle fall to av dem. Vi snakker om tre år. De har vokst litt denne tiden, men er relativt stabile. Ingen av oss voksne har det - har i alle fall ikke lagt merke til det. Er det noen her som har hatt dette over flere år og deretter opplevd gjenvekst? Eller må man nesten anse det håret for å være tapt nå som det har gått så lang tid? Anonymkode: 47be2...27e
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #2 Skrevet 28. juli 2023 Her får du ikke noe svar kun 44 visninger. Sånn er det alltid, det er ingen her inne som sliter med hår. Anonymkode: f1aed...749
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #3 Skrevet 28. juli 2023 Jeg opplevde flekkvist hårtap tidlig i 20-årene og fikk påvist dette av fastlegen. Hadde 3-4 flekker på hodet i 20-kroning størrelse. Jeg hadde det i cirka 6mnd før håret begynte å vokse, og etter cirka ett år fra første symptom var håret tilbake som vanlig og jeg har aldri hatt det igjen. Fastlegen sa at det er veldig vanlig for folk som opplever dette én gang at det kommer en runde 2 senere i livet. Anonymkode: 13f6b...a9c
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #4 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Her får du ikke noe svar kun 44 visninger. Sånn er det alltid, det er ingen her inne som sliter med hår. Anonymkode: f1aed...749 Nei, det er nok ikke så vanlig. Men heller ikke veldig uvanlig. Statistikk viser at kanskje 2 prosent av barn har det. Så har vel litt uflaks også mtp hvem som leser det. TS Anonymkode: 47be2...27e
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #5 Skrevet 28. juli 2023 Min stedatter har en slik flekk. Hun er voksen nå, og har den fremdeles. Den har i perioder fått hår, deretter har det forsvunnet og flekken ha kanskje blitt litt større. Så har den blitt delvis dekket av hår igjen. Den vises ikke når hun har håret løst, men skal hun lage hestehale må hun være nøye med hvordan hun grer håret bakover for at den hårløse flekken ikke skal vises. Hun har hatt dette i minst 15 år. Det har ikke blitt flere slike flekker. Anonymkode: ef40d...d80 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #6 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 28.7.2023 den 16.53): Min stedatter har en slik flekk. Hun er voksen nå, og har den fremdeles. Den har i perioder fått hår, deretter har det forsvunnet og flekken ha kanskje blitt litt større. Så har den blitt delvis dekket av hår igjen. Den vises ikke når hun har håret løst, men skal hun lage hestehale må hun være nøye med hvordan hun grer håret bakover for at den hårløse flekken ikke skal vises. Hun har hatt dette i minst 15 år. Det har ikke blitt flere slike flekker. Anonymkode: ef40d...d80 Interessant. Takk! Anonymkode: 47be2...27e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå