Majer Skrevet 27. juli 2023 #1 Skrevet 27. juli 2023 (endret) Vi husker alle hvordan Oslo kommune nærmest ga tomter til Tollefsen under de blå. Det er bare er av flere eksempler på at det bør undersøkes hvor habile de blå var. Tror dere det skal gjøres eller er høyresiden fredet? Endret 27. juli 2023 av Majer 1
språkpurk Skrevet 27. juli 2023 #2 Skrevet 27. juli 2023 (endret) Hvis du mener at Tollefsen har fått kjøpe tomter av en Høyre-styrt offentlig sektor for langt under markedspris, så husker jeg det ikke, men blir nysgjerrig på hvilken periode, sektor og hvilke saker du sikter til. Lenk gjerne. Endret 27. juli 2023 av språkpurk
Amossa Skrevet 27. juli 2023 #3 Skrevet 27. juli 2023 Ingen er fredet, sa lederen i Kontrollkomiteen etter møtet i dag. For å kunne avdekke om det er regelverket, opplæringen eller annet som er statsrådenes problem, må man se på regjeringens praksis over tid. Da innbefattes også Ernas regjering. Dette må til om folks tillit til politikerne skal gjenreises. Kontrollkomiteen gjør jobben sin. De skal være objektive, og ikke ta hensyn til egen partitilhørighet. Så langt lover det bra. 1
MorTil2 Skrevet 28. juli 2023 #4 Skrevet 28. juli 2023 Det er jo allerede foreslått at kontrollsaken skal gjelde lengre tilbake i tid? Det jeg ikke forstår, er hvorfor de stopper med Erna Solberg, altså ikke lengre tilbake enn 2013. Men hvorfor stopper det der? Før det var det Jens Stoltenberg, før der igjen Kjell Magne Bondevik. Merker meg at det er Rødt, SV og AP som vil at Høyre også skal inkluderes i granskningen. Men de våger altså ikke å se i kortene lengre tilbake i tid? Eller kanskje det er taktisk - OK, vi har våre mangler, men se, det har dere og (Og så glemmer vi tidligere feiltrinn. De forbigår vi i all stillhet) Skal man virkelig kontrollere om det er personavhengig (altså, er det Støre som er dårlig til å veilede sine statsråder), eller systemavhengig, må man se på situasjonen under flere ledelser. Ikke bare Solberg og Støre. 1
I Grosny Skrevet 7. august 2023 #5 Skrevet 7. august 2023 (endret) språkpurk skrev (På 27.7.2023 den 11.02): Hvis du mener at Tollefsen har fått kjøpe tomter av en Høyre-styrt offentlig sektor for langt under markedspris, så husker jeg det ikke, men blir nysgjerrig på hvilken periode, sektor og hvilke saker du sikter til. Lenk gjerne. Jeg tror det var noe om et sykepleierstudenthybelhus i nærheten av Pilestredet Park, kanskje på 90 tallet. Politisk tilhørighet er ingen garanti mot korrupsjon. Folk er folk, og folk er røvere uansett om de er røde, grønne eller blå. Endret 7. august 2023 av I Grosny 2
Majer Skrevet 8. august 2023 Forfatter #6 Skrevet 8. august 2023 språkpurk skrev (På 27.7.2023 den 11.02): Hvis du mener at Tollefsen har fått kjøpe tomter av en Høyre-styrt offentlig sektor for langt under markedspris, så husker jeg det ikke, men blir nysgjerrig på hvilken periode, sektor og hvilke saker du sikter til. Lenk gjerne. https://www.nettavisen.no/okonomi/kjopte-sykehusboliger-for-200-millioner-selger-dem-tilbake-til-staten-for-1-5-milliarder/s/5-95-961340 1
språkpurk Skrevet 9. august 2023 #7 Skrevet 9. august 2023 4 hours ago, Majer said: https://www.nettavisen.no/okonomi/kjopte-sykehusboliger-for-200-millioner-selger-dem-tilbake-til-staten-for-1-5-milliarder/s/5-95-961340 Takk, men her var det ikke mye håndfast, gitt. Et «ran» og en «budprosess som ikke tåler dagens lys» i følge Erling Folkvord. Men hvorfor skal jeg ta hans ord for det og ikke Erling Laes?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå