Gå til innhold

Dere som har fått barn: Hvordan får dere tid til å gå på fester?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker på ut på byen med venninner, bursdagsfeiringer, festivaler, etc.. Hvordan får dere til dette etter at barna kom? Er det stort sett samme barnevakten hver gang? Er det i så så fall foreldre eller annen familie som sitter barnevakt? Blir det ikke veldig slitsomt «dagen derpå», med små barn og bakrus samtidig? 

Anonymkode: c5a5a...6f6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi drar hver vår gang.  Eller har de på overnatting et sted, hvis vi er bedt i samme selskap. Går ikke det, så reiser den som har vennen eller familien vi skal til 

Anonymkode: 6efa0...8d0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vi bytter på, men det er nok samboer som drar mest på fest etter vi gikk barn.

Man får jo litt slakk dagen derpå også, sovet lenge og blir bare med på de rolige tingene.

Er jo ikke som en er på fest hver helg.

Våre er 3 og 1 år.

Anonymkode: 1bae9...b1f

AnonymBruker
Skrevet

Tid finner jeg alltids. Penger er det en annen sak med ;)

Anonymkode: 6f595...fa5

AnonymBruker
Skrevet

Ut med venninner, julebord, festivaler, betyr da ikke nødvendigvis fyll og bakrus 😅

Vi splitter. Eller familie sitter barnevakt. Eller vi leier barnevakt. Eller barna er på overnattingsbesøk.

Viktig med alenetid. Viktig med et sosialt liv. Og viktig med tid som par. 

Anonymkode: 51d18...e5c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi må dele oss opp. Enten så drar mannen eller jeg på fest, og vi gir hverandre fri dager derpå også😉

Er det bryllup så ordner vi annen barnevakt, gjerne hele helgen hos besteforeldre.

Anonymkode: f3259...dd5

Skrevet

Kan vel telle på to hender de gangene vi har vært på fest, og da har vi prioritert bryllup, 40-årslag osv. Vi bruker besteforeldre og en barnevakt. Noen ganger har vi gjort det sånn at vi sover borte på hotell, synes egentlig det er best.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som de andre sier, man får sjeldent dratt sammen, men er da null stress at enten jeg eller mannen drar. Nå er ingen av oss så superinteressert i fest lenger, så stort sett deler vi oss for å trene eller dra på treningferie heller enn fest, men prinsippet er jo det samme.

Anonymkode: db6ad...834

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde fast barnevakt. Ei ung jente i nabolaget. Problemet var ikke å komme seg ut om kvelden, men å være sliten dagen etter. Om det var noe veldig spesielt vi skulle på, så passet min mor hjemme hos seg (overnatting). Men hun var selv i full jobb, og hadde mye omsorgsarbeid med gammel mor,så vi prøvde å unngå det. Gikk også litt ut hver for oss.

Anonymkode: 5eddd...2ca

AnonymBruker
Skrevet

Vi har barna når den andre er med venner. Ellers hvis vi vil dra sammen, har vi søsken og foreldre. Man må heller ikke drikke (eller så mye) for å være ute på byen, i bursdag eller hva enn, så den problemstillingen har vi ikke her. 

Anonymkode: 0bfc2...e5c

Skrevet

Vi var nog inte på så mycket fester varken medan jag var gravid eller efter barn.
Några gånger gick en av oss (julebord, bursdag), andra gånger var det "fest" barnen kunde vara med på.

Vi hade barnvakt någon gång för att gå på middag, eller en weekend resa. En-två gånger om året kanske? Eller tre om vi räknar sommaren när mer familj varit nära. 

Jag tycker inte riktigt det är kul med fyllefester, eller riktigt sena kvällar på krogen så det har inte varit något behov. Och när vi fick barn blev det bara allt för jobbigt att vara trött och sliten dagen efter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Tenker på ut på byen med venninner, bursdagsfeiringer, festivaler, etc.. Hvordan får dere til dette etter at barna kom? Er det stort sett samme barnevakten hver gang? Er det i så så fall foreldre eller annen familie som sitter barnevakt? Blir det ikke veldig slitsomt «dagen derpå», med små barn og bakrus samtidig? 

To ganger i året holder med fest for meg. Jeg har barnefri oftere enn det, men bruker heller tiden på søvn eller oppussing. Fest, konsert, festival og slikt frister ikke lengre. Hvis det er Bursdag blant mine venner så reiser jeg alene, men pleier å holde meg edru. 

Anonymkode: 352ee...725

Skrevet

Vi deler oss, uansett er det ikke ofte. Ingen av oss er veldig opptatt av festing.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

på 14 år har jeg ikke hatt en ordentlig «dagen derpå», og det har ikke vært noe savn. Vi kan dra ut og møte venner hver for oss, men jeg har alltid i bakhodet at det kommer en morgendag, og at ett glass faktisk er nok. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av oss er festmennesker, så dette er et ikke-problem for oss. 

De få gangene vi skal på noe om kvelden begge to, er det mine foreldre som er barnevakt. Vi har ingen andre. Men dette skjer kanskje 1-2 ganger i året. 

Ingen av oss drikker noe særlig, så fyllesyke er en ikke-greie. 

Og vi legger oss i skapelig tid - som betyr at vi går fra julebordet kl 23 ;)

Anonymkode: dcd13...6cf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg festet MYE før jeg fikk barn og var bekymret for det samme som deg før jeg fikk barn. Men den bekymringen har jeg ikke lenger. Hverdagen tar så mye krefter at tanken på en skikkelig fest er ikke fristende 😂 Vi er på noen turer hver for oss i løpet av et år og kanskje en tur på hytta alene en gang i året. Da har vi familie som passer. 

Anonymkode: 026bf...bfb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har barnevakt så ofte vi ønsker. Enten besteforeldre eller venner. Etter hvert som barna blir større funker også overnatting hos venner, men litt vanskelig å koordinerer noen ganger med tre barn.

Selv om vi liker å finne på ting, er ofte ikke behovet det samme som tidligere. Livet har stadier, og spesielt når barna er små har man andre prioriteringer. Det blir da mindre fest og moro og mer familie.
Etter hvert blir det enklere. Ungdom er mye mer selvgående, og da er det enklere å gjøre ting hver for seg også.

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri vært interessert i festing så slipper unna det problemet. Besteforeldre passer når det er sosiale ting på jobben, ca to ganger i året. 

Anonymkode: 03172...a01

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer mer på hvordan folk orker å dra ut når de endelig får barnepass og litt fri når man har småbarn?😅

Anonymkode: 56a79...bb1

• Liker 6
Skrevet

Ferdig med festing, og hadde ikke orket å være fyllesyk med småbarn i hus heller.
Sosiale greier går vi enten hver for oss, bruker fast barnevakt eller tar barnet med. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...