Gå til innhold

Gammel hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan jeg gjøre?

er samboer med en som har hund. hunden nærmer seg nå 19 år, og har begynt å gjøre fra seg inne. han har også problemer med tannkjøtt betennelse, og jeg kan love at det ikke lukter godt. det blir av en eller annen grunn og så lukt av pelsen, jeg orker knapt å ta i den stakkars hunden

jeg har fra naturen sin side, problemer med å forholde meg til dette. jeg orker ikke å plukke opp avføring, noen ganger har han ligget i dette, og er blitt smurt inn med avføring og urin. når jeg nå skriver dette synes jeg bare at dette er kvalmt

jeg har snakket en del med samboeren, men får bare til svar, om at en dag vil jeg bli gammel og grå, og det samme vil da skje med meg.

jeg synes at det er på tide at han snart drar til de evige jaktmarker, noe min samboer er sterkt uenig i.

jeg har sagt at jeg snart flytter ut, hvis det snart ikke skjer noe. synes dette rett og slett er uhygienisk.

noen som råd å komme med ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt ærlig så er jeg enig med deg. En så gammel hund med ulike plager bør få slippe! At den har blitt urenslig er ofte et tegn på at den er blitt senil.

Skrevet

En hund på 19 ÅR??? :overrasket:

Trodde de ikke kunne bli mer enn opptil 15-16 år jeg da!

(hvor gammel KAN en hund bli da?)

Utover dette så tyder det jo på både senilitet og at den er gammel.

Får den turer etc sånn at den har mulighet til å tisse og bæsje ute?

Kan du ikke bare høre med samboeren din om dere kan ta en tur til veterinæren for å få hunden sjekket - det kan jo være en grunn til at sånt skjer inne.

Skjønner godt at du reagerer iallefall!

Skrevet

Denne hunden har det ikke godt lenger, det burde eieren både se og forstå utifra hundens adferd. La den slippe mer......

Skrevet

takk for svar til nå.

samboeren mener at hunden har det bra. han har også vært hos dyrlege, men han sa ikke noe om at han gør fra seg inne.

hunden er helt sikkert senil, det ser jeg på adferden hans.

men probelemt er hvordan jeg skal få samboeren til å forstå

Skrevet

Må jo først få si at samboeren din er heldig som har kunnet beholde hunden sin i 19 år! :overrasket::)

Men det er jo tydelig at alderen nå preger hunden betraktelig, slik som du forteller.

Jeg vil tro hunden ellers er frisk siden dere nå var hos dyrlegen?

Hva om du ringer dyrlegen på nytt, og forklarer han godt hvordan tingene er blitt. Kanskje det kan bli enklere for din samboer å forstå, om du kan videreformidle hjelpen og rådene du får fra dyrlegen?

Jeg lurer også på om dere tilrettelegger dagene godt nok for hunden, siden den har begynt å gjøre fra seg inne osv?

Hva med å ta oftere små tisserunder og lignende, slik at hunden får gjort fra seg ute i hvertfall?

Håper dere finner en løsning på dette.

Skrevet (endret)

En hund som skiter inne og deretter legger seg i det, er ikke ved sine fulle fem iallfall. Nå kjenner jo ikke jeg denne hunden, men når de når så høy alder mener jeg man bør se om hunden har samme gleden av livet som den hadde tidligere. Dersom den ikke orker eller er likegyldig til ting som den tidligere elsket, mener jeg det er på tide at den slipper. De skal jo tross alt ha litt livsgnist.

Jeg mener ikke at inkontinens og urenslighet er grunn god nok til å si at hunden bør slippe, men jeg klarer liksom ikke å se for meg at det er så mye glede igjen i livet for en så gammel hund. Viktig at samboeren din er ærlig med seg selv og ser godt nok etter hvordan hundelivet er for den gamle kroken. De skal ikke leve på overtid for å glede oss.

Endret av Phoenix

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...