AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #121 Skrevet 29. juli 2023 Føler så med deg TS. Søvn er så utrolig viktig. Sliter selv med å sove pga mannens snorking og pesing. Bruker ørepropper, men hører han likevel. Har kjøpt han alt mulig av antisnorkegreier som finnes, men han gidder bare prøve en gang, er jo så ubehagelig stakkars. Vi har ikke flere soverom og ikke råd til å ordne fler heller, så her ligger han faktisk på sofaen når det er som verst. Sender han dit så fort jeg ikke takler å høre på han mer. Og han synes det er greit. Ser flere som mener det er så koselig å legge seg sammen osv., de kan neppe ha en mann som snorker under 5 minutter etter hodet hans treffer puta. Og ja, mannen din er urimelig. Anonymkode: 0f270...6b7 7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #122 Skrevet 29. juli 2023 Må du være våken pga hans snorking, så får han vekkes hver gang du blir vekt av han. Hvis han er så umoden at han ikke forstår de uheldige ringvirkningene dette har på deg og helsa di, så får han jammen føle på det samme selv. For en egoist! Anonymkode: 8b4dc...395 5 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #123 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 27.7.2023 den 12.11): Jeg kan svare. Det å sovne tett inntil og så dagen etterpå våkne sammen med den mest fantastiske kvinnen jeg kjenner er en helt ubeskrivelig lykke. Det er en perfekt start og slutt på en hektisk dag og er på mange måter dagens høydepunkt for meg. Jeg skjønner mannen godt her. Men jeg skjønner også TS godt, for god søvn er superviktig. Anonymkode: 329e5...42e Så hvis du vekker kjæreste din flere ganger om natten, og gjør hver eneste natt til ett helvete for henne, så er det greit for du har jo en fantastisk start på dagen? Jeg klarer ikke fatte at man faktisk ønsker kjæresten sin så mye vondt, som det å ødelegge søvnen hver eneste natt, og så true med å gjøre det slutt hvis man ikke får fortsette ødelegge nettene... Hadde jeg vist at jeg påførte kjæresten min søvnmangel, og ødela hver eneste natt, så hadde jeg skammet meg dypt, og prøvd gjøre noe med det... AnonymBruker skrev (På 27.7.2023 den 13.49): Fysisk nærhet, armkroken, en arm på ryggen, litt stryking. Tryggheten og nærheten når man våkner midt på natta, og merker at den andre er der. Feriene må da bli ganske slitsomme om man ikke har funnet en måte der man klarer å sove sammen på en behagelig måte? Eller kutter man det også fra forholdet? Anonymkode: 50c68...39a Det absolutt siste jeg har lyst på når jeg vekkes for hundrede natten på rad og har ekstrem søvnmangel er den kosen og strykingen... Jeg blir sliten og sur av søvnmangel, det innebærer også drepe absolutt all sexlyst, og stryking og kos blir bare provoserende. Jeg hadde bare blitt forbannet om gubben nektet meg en god natts søvn, og forventet at jeg i tillegg skulle kose... Men så føler jegikke noe trygghet ved søvnmangel heller da. Jeg blir generelt utrygg når jeg vet at jeg er så trøtt, for jeg vet at reaksjonsevnen blir nedsatt og man har økt sjanse for å havne i ulykker. Sånt gir meg ikke så mye trygghet... Anonymkode: abe27...9cb 3 11
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #124 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så hvis du vekker kjæreste din flere ganger om natten, og gjør hver eneste natt til ett helvete for henne, så er det greit for du har jo en fantastisk start på dagen? Jeg klarer ikke fatte at man faktisk ønsker kjæresten sin så mye vondt, som det å ødelegge søvnen hver eneste natt, og så true med å gjøre det slutt hvis man ikke får fortsette ødelegge nettene... Hadde jeg vist at jeg påførte kjæresten min søvnmangel, og ødela hver eneste natt, så hadde jeg skammet meg dypt, og prøvd gjøre noe med det... Det absolutt siste jeg har lyst på når jeg vekkes for hundrede natten på rad og har ekstrem søvnmangel er den kosen og strykingen... Jeg blir sliten og sur av søvnmangel, det innebærer også drepe absolutt all sexlyst, og stryking og kos blir bare provoserende. Jeg hadde bare blitt forbannet om gubben nektet meg en god natts søvn, og forventet at jeg i tillegg skulle kose... Men så føler jegikke noe trygghet ved søvnmangel heller da. Jeg blir generelt utrygg når jeg vet at jeg er så trøtt, for jeg vet at reaksjonsevnen blir nedsatt og man har økt sjanse for å havne i ulykker. Sånt gir meg ikke så mye trygghet... Anonymkode: abe27...9cb Alt dette var bare spot on og et knallgodt svar på TS sitt innlegg. Skam på den egositen som nekter kjæresten sin god søvn! Og attpåtil innbille seg at «Åhh for en romantisk og herlig seksuell verden vi lever i, blomstrer over av kjærlighet og trygghet i en varm og snorkende armkrok!» NOT!! Anonymkode: 8b4dc...395 7 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #125 Skrevet 29. juli 2023 Du må forklare han alvoret med søvn problemer, at det viktigste er at du får god og nok søvn. Og at forholdet slettes ikke er over selv om dere ligger på hvert deres rom. Vi gjør det og mange med oss! Lykke til Anonymkode: d542c...490 6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #126 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 27.7.2023 den 7.46): Vi har vært sammen i 5 år og har to barn. Jeg tok sovemedisin fram til baby 2 ble født, da slutta jeg for å klare å våkne på natta. Men nå sover begge barna bra på eget rom og jeg deler seng med samboer igjen. Problemet er at jeg får ikke sove!!! Jeg våkner 3-4 ganger om natta for å sparke samboer fordi han snorker. Jeg kan bli liggende våken i timer og bli frustrert. Er selvfølgelig utslitt på dagen. Ender opp med at jeg legger meg på sofaen og blir vekket rundt 4-5 tiden når samboer står opp for jobb. Han blir irritert når jeg legger meg på sofaen. Har slitt med søvn i over 10 år og vært avhengig av sovemedisin for å sove. Men nå kan jeg ikke ta de mer. Prøvde nå i ferien å starte opp igjen men det ble for tung hangover og jeg klarte ikke stå opp. Ble helt rar i hodet og jeg kan ikke gå igjennom en runde sånne bivirkninger nå. Jeg vurderer å bygge ett ekstra soverom men han blir sur når jeg nevner det. Han mener forholdet er over hvis jeg sover på ett annet rom. Men jeg er så lei av å ikke få sove godt! Baby nr 2 var ett mareritt på søvn, våken hver 2 time det første året og står fortsatt opp 4-5 tiden. Men hun sover hele natta nå og jeg blir sprø av at det er samboer som ødelegger søvnen min nå! Alle andre sover jo godt!!! Hva gjør jeg? Er det slutten på forholdet hvis jeg lager ett eget soverom? Anonymkode: 83744...b42 Vi sover hver for oss, og aldri hatt bedre forhold enn nå. Skulle ønske vi hadde gjort dette tidligere. Forholdet ditt kommer garantert til å ta slutt hvis du ikke kommer deg ut på eget rom og får sove skikkelig hvertfall. Anonymkode: 12e9e...8c8 1 4
Maleficenta Skrevet 29. juli 2023 #127 Skrevet 29. juli 2023 (endret) Fremmed fugl skrev (På 27.7.2023 den 9.09): TS, Er vel så enkelt, at følelser er vanskelig. Kjærlighet består i henhold til en vanlig model av tre deler, der enn av de tre delene er fysisk attraksjon. Hvis den delen mangler, så kan man si at man har et dødt soverom. Vil tro at din mann føler at med separate soverom så vil den delen av deres samliv bli begravd. Da ikke kun sex, men det felleskap det er å være sammen og nært når man legger seg, og når man våkner. Drifte AS småbarnsfamilien på dagtid, og så legge seg på hvert sitt soverom på kvelden... et perspektiv. Men som jeg skjønner det så har du tenkt å brukte en hel del resurser på å lage et ekstra soverom. Både i bygg, og så kjøp av møbler. Kan du ikke vurdere å bruke det på teknologi som understøtter søvn bedre på et felles soverom? Finnes spesialprodukter for å ikke bli forstyrret av snorking. Link nedenfor til enn fra en Finsk produsent som jeg ble kjent med på grunn av deres produkt til tannleger (som jeg vurderte å teste i en annen miljø): https://quieton.com/?gclid=Cj0KCQjwiIOmBhDjARIsAP6YhSUHOOcPdRAKa3QjjCiLgd9ZA7OFR2GbqnftY92Z-8ln7aabFx0pZEoaAkEwEALw_wcB Så finnes det mye rart på sengefronten. Som... https://www.sleepnumber.com/pages/smart-beds Så kan luftkvalitet ha en del å si. Her finnes det massevis av gode produkter. https://www.lyrecocontract.no/web/ePortal/ctrl?action=showiteminfo&itemNo=213822&loc=group Viftestøy vil ikke være et problem hvis du bruker teknologien mot snorking. Da står du igjen med lys og luftfuktighet som er faktorer som kan påvirke. Bare en tanke. merkelig tankegang han har. De kan da ha sengekosen i samme seng fordi om de sover på forskjellige rom. De går bare til hvert sitt rom når kosen er ferdig Endret 29. juli 2023 av Maleficenta 4 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #128 Skrevet 29. juli 2023 Jeg har et eksempel på hvordan snorking ødelegger for begge to. Jeg våknet i går morges etter en elendig natt. Han hadde da vekket meg tre-fire ganger i løpet av natta, han snorket, kavet og måtte opp på do. Dermed våknet jeg i dårlig humør. Det første han gjorde var å begynne å klå på meg. Han våknet jo nemlig sammen med sin fantastiske herlige kjæreste som han elsker å våkne med. Han trenger å stryke og kose på meg når han våkner. Problemet oppstår jo når denne kjæresten, nemlig meg, har blitt holdt våken av et snorkeleven uten like. Da starter jeg dagen med negative følelser mot min mann, og jeg avviser hans tilnærmelser. Jeg ønsket han dit peppern gror, nemlig. Først skal han ødelegge natta mi, og så skal han klå på meg med en gang jeg våkner? Jeg var sur, noe som gjorde han sur, og slik gikk dagen. Anonymkode: e90da...021 8 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #129 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har et eksempel på hvordan snorking ødelegger for begge to. Jeg våknet i går morges etter en elendig natt. Han hadde da vekket meg tre-fire ganger i løpet av natta, han snorket, kavet og måtte opp på do. Dermed våknet jeg i dårlig humør. Det første han gjorde var å begynne å klå på meg. Han våknet jo nemlig sammen med sin fantastiske herlige kjæreste som han elsker å våkne med. Han trenger å stryke og kose på meg når han våkner. Problemet oppstår jo når denne kjæresten, nemlig meg, har blitt holdt våken av et snorkeleven uten like. Da starter jeg dagen med negative følelser mot min mann, og jeg avviser hans tilnærmelser. Jeg ønsket han dit peppern gror, nemlig. Først skal han ødelegge natta mi, og så skal han klå på meg med en gang jeg våkner? Jeg var sur, noe som gjorde han sur, og slik gikk dagen. Anonymkode: e90da...021 Hadde kjørt kneet rett opp i bjella Anonymkode: b79ff...458 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #130 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi sover hver for oss, og aldri hatt bedre forhold enn nå. Skulle ønske vi hadde gjort dette tidligere. Forholdet ditt kommer garantert til å ta slutt hvis du ikke kommer deg ut på eget rom og får sove skikkelig hvertfall. Anonymkode: 12e9e...8c8 Vi bodde sammen i 11 år før vi tok hvert vårt rom. Første som slo oss var «hvorfor faen gjorde vi ikke dette før»😅 Som du sier, forholdet vårt nådde nye høyder umiddelbart når plutselig søvn ble en del av livet igjen. Anonymkode: a50ff...4b6 5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #131 Skrevet 29. juli 2023 Maleficenta skrev (2 timer siden): merkelig tankegang han har. De kan da ha sengekosen i samme seng fordi om de sover på forskjellige rom. De går bare til hvert sitt rom når kosen er ferdig Vanskeligere er det ikke. Anonymkode: a50ff...4b6 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #132 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg har et eksempel på hvordan snorking ødelegger for begge to. Jeg våknet i går morges etter en elendig natt. Han hadde da vekket meg tre-fire ganger i løpet av natta, han snorket, kavet og måtte opp på do. Dermed våknet jeg i dårlig humør. Det første han gjorde var å begynne å klå på meg. Han våknet jo nemlig sammen med sin fantastiske herlige kjæreste som han elsker å våkne med. Han trenger å stryke og kose på meg når han våkner. Problemet oppstår jo når denne kjæresten, nemlig meg, har blitt holdt våken av et snorkeleven uten like. Da starter jeg dagen med negative følelser mot min mann, og jeg avviser hans tilnærmelser. Jeg ønsket han dit peppern gror, nemlig. Først skal han ødelegge natta mi, og så skal han klå på meg med en gang jeg våkner? Jeg var sur, noe som gjorde han sur, og slik gikk dagen. Anonymkode: e90da...021 Amen ! Anonymkode: 0f270...6b7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #133 Skrevet 30. juli 2023 Forstår deg ts. Kan mannen slanke seg eller opererere seg og slutte snorkle? Han får dårlig søvn selv han. Hadde evt lagt meg på en madrass et sted for å sove godt. 😵💫 Har levd med en snorkende mann i ti år og ble veldig sliten. Det ødelagte samlivet å ikke sove sammen.. Nå vil jeg aldri ha en mann som snorker. Det er absolutt dealbreaker. Anonymkode: 4fc36...8ff 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #134 Skrevet 30. juli 2023 Fremmed fugl skrev (På 28.7.2023 den 12.05): Hvorfor er det galt å prøve å få til: - TS å sove godt - Begge å sove sammen Klarer ikke å skjønne det. Ikke minst når det kan se ut som samsoving har flere positive effekter også på søvnkvalitet. Så hvorfor ikke prøve å se til at dette paret kan sove godt sammen????? Samsoving er kun bra for han som faktisk får sove. Den har absolutt INGEN positiv effekt for hun som blir holdt våken av den hun sam"sover" med. Jeg samsovet med eksen. For han betydde det at vi elsket hverandre. Der var det så gale at hvis jeg kom i skade for å snu meg i søvne ble jeg vekket med beskyldninger at det var noe galt. Med nåværende prøvde vi samsoving i starten. Jeg hadde ikke tenkt over at et par kan sove hver for seg. Men mine søvnproblemer forsvant da jeg ble singel, og kom tilbake når jeg ble sammen med han jeg er med nå. Den dårlige søvnen gikk drastisk ut over funksjonsevnen min både hjemme og på jobb. Etterhvert gikk jeg på gjesterommet når jeg våknet i 1-2-tiden, og etterhvert som det ble hver natt, gikk jeg rett til gjesterommet etter kveldskos og vi var klar for å sove. Humøret og alt er mye bedre! Anonymkode: 9a9c1...769 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #135 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 27.7.2023 den 14.52): Hvorfor skulle det gjøre ferien bedre at man ikke sover godt i hverdagene heller? Anonymkode: 31fcd...e09 Fordi man ikke sover godt sammen i feriene heller... Det hadde jeg ikke orket. Da ville jeg heller jobbet med problemet, og levd som et normalt par. Anonymkode: 50c68...39a
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #136 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Fordi man ikke sover godt sammen i feriene heller... Det hadde jeg ikke orket. Da ville jeg heller jobbet med problemet, og levd som et normalt par. Anonymkode: 50c68...39a Et normalt par får sover begge om natta. Får man ikke det, kan man ikke dele rom. Anonymkode: df01a...71e 4 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #137 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Da ville jeg heller jobbet med problemet, og levd som et normalt par. Et normalt par unner hverandre god søvn og truer ikke med å gjøre det slutt om det ikke går etter hans/hennes pipe! Anonymkode: 9a9c1...769 6
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #138 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har et eksempel på hvordan snorking ødelegger for begge to. Jeg våknet i går morges etter en elendig natt. Han hadde da vekket meg tre-fire ganger i løpet av natta, han snorket, kavet og måtte opp på do. Dermed våknet jeg i dårlig humør. Det første han gjorde var å begynne å klå på meg. Han våknet jo nemlig sammen med sin fantastiske herlige kjæreste som han elsker å våkne med. Han trenger å stryke og kose på meg når han våkner. Problemet oppstår jo når denne kjæresten, nemlig meg, har blitt holdt våken av et snorkeleven uten like. Da starter jeg dagen med negative følelser mot min mann, og jeg avviser hans tilnærmelser. Jeg ønsket han dit peppern gror, nemlig. Først skal han ødelegge natta mi, og så skal han klå på meg med en gang jeg våkner? Jeg var sur, noe som gjorde han sur, og slik gikk dagen. Anonymkode: e90da...021 Herregud sover du der enda? Du trenger ikke hans tillatelse til å sove en annen plass. Anonymkode: 0267c...3cd 4
Amistad Skrevet 30. juli 2023 #139 Skrevet 30. juli 2023 Carrot skrev (På 27.7.2023 den 8.40): Er problemet ditt å sovne eller at du våkner av lyder? Jeg sovner lett men våkner også tilsvarende lett, med en mann som snorker intenst (og har vært gjennom flere operasjoner) har jeg gått til innkjøp av Hantek sine sovepropper som er formstøpt til mine ører - det hjelper, mye! Mannen snorker ikke mindre men nå sover jeg stort sett gjennom snorkingen, det skal være skikkelig ille for at jeg våkner av det og siden det da er ett dytt og stille igjen (en stund) rekker jeg sovne til igjen som regel så for meg er det en stor hjelp. Du kan velge mellom flere men total block er musestille, sleepSound er mykere og ment for søvn - du kan jo evt se litt på de. Jeg tok avstøp hos medi3 Total Block formstøpte ørepropper og hørselvern - Hantek Audio SleepSound formstøpte sovepropper - Hantek Audio til Ts Hvis de ikke har prøvd slikt som dette føler jeg kanskje det kan gjøres før man bygger et nytt soverom og ligger hver for seg? hvis ikke du egentlig har mer lyst på eget rom enn å sove med ham da. men da må du være ærlig med ham og ikke bare skylde på søvnproblemene.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #140 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi man ikke sover godt sammen i feriene heller... Det hadde jeg ikke orket. Da ville jeg heller jobbet med problemet, og levd som et normalt par. Anonymkode: 50c68...39a Det er ikke noe problem med dårlig søvn 1-2 uker i ferien, når man sover et barn resten av året. Vi lever som et normalt par. Hvilke rom man sover på har ingen ting med normalitet eller ikke å gjøre. Anonymkode: a50ff...4b6 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå