AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #81 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er alltid ting du kan gjøre for og unngå å høre snorking. Rart du ikke har blitt vandt med det etter 5 år.. Jeg snorker mye, dama mi har ingen problemer med det. Anonymkode: 1c795...623 Nei, det er ikke "alltid" noe den som ikke snorker kan gjøre... Husker min eks brått snorket som om han alene var lyden av en hel motorvei. Det skar noe helt vanvittig i ørene. Jeg sover ellers gjennom både festbråk, lyn og torden, men den lyden var helt jævlig. Og ørepropper hjalp ingenting. Det virket ikke som han hadde det godt heller. Jeg ba ham gå til legen og få undersøkt hvorfor han plutselig snorket, og han nektet. Etter 2 uker hadde jeg fått evig nok, la meg på sofaen trass i hans protester, og fikk endelig sove. Det "løste" seg permanent uka etter ved at han ble så fornærmet at han gikk til legen, fikk allergimedisin, sluttet å snorke etter 2 døgn - og deretter slo opp med meg. Hadde gjort det samme igjen 10 ganger. Søvn er hellig. Hadde aldri akseptert å ikke få sove godt. Står heller ikke og pisker meg selv om kjæresten hadde ønsket dette. Den som har et helseproblem får faktisk ta tak i det, og ihvertfall når det går direkte ut over andre i tillegg. Det er vitterlig det minste man kan forlange av en en skal dele livet med. Anonymkode: df01a...71e 6 5
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #82 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ørepropper. Der fins ekstremt gode ørepropper i voks om dagen som stenger ute selv bossbiler. Anonymkode: 25950...d8e Bossbiler er reineste popmusikken sammenlignet med skikkelig snorking over 3 oktaver. Anonymkode: df01a...71e 5 6
PITTY Skrevet 27. juli 2023 #83 Skrevet 27. juli 2023 Dette at du ønsker å sove på eget rom for å få en god natts søvn burde ikke vært noe tema for han å ikke godta. Ikke i det hele tatt. Normale menn hadde gitt deg en selvsagt forståelse. Dette handler jo for deg utelukkende om søvnen din. Ikke for at du ønsker å bli kvitt denne støyende traktoren. Eller? 6 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #84 Skrevet 27. juli 2023 Går det an å inngå et kompromiss? At du har noen dager på eget rom, noen dager sammen? Feks helgene sammen? Anonymkode: 4554e...e50
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #85 Skrevet 27. juli 2023 Har du forsøkt ørepropper og melatonin? Mannen din hører vel barna eller de står opp selv og kommer inn til dere? Anonymkode: 1f823...6af
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #86 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi har vært sammen i 5 år og har to barn. Jeg tok sovemedisin fram til baby 2 ble født, da slutta jeg for å klare å våkne på natta. Men nå sover begge barna bra på eget rom og jeg deler seng med samboer igjen. Problemet er at jeg får ikke sove!!! Jeg våkner 3-4 ganger om natta for å sparke samboer fordi han snorker. Jeg kan bli liggende våken i timer og bli frustrert. Er selvfølgelig utslitt på dagen. Ender opp med at jeg legger meg på sofaen og blir vekket rundt 4-5 tiden når samboer står opp for jobb. Han blir irritert når jeg legger meg på sofaen. Har slitt med søvn i over 10 år og vært avhengig av sovemedisin for å sove. Men nå kan jeg ikke ta de mer. Prøvde nå i ferien å starte opp igjen men det ble for tung hangover og jeg klarte ikke stå opp. Ble helt rar i hodet og jeg kan ikke gå igjennom en runde sånne bivirkninger nå. Jeg vurderer å bygge ett ekstra soverom men han blir sur når jeg nevner det. Han mener forholdet er over hvis jeg sover på ett annet rom. Men jeg er så lei av å ikke få sove godt! Baby nr 2 var ett mareritt på søvn, våken hver 2 time det første året og står fortsatt opp 4-5 tiden. Men hun sover hele natta nå og jeg blir sprø av at det er samboer som ødelegger søvnen min nå! Alle andre sover jo godt!!! Hva gjør jeg? Er det slutten på forholdet hvis jeg lager ett eget soverom? Anonymkode: 83744...b42 Et lite tips. Prøv å lage en "smattelyd" som om du kysser ut i lufta istedetfor å dytte til snorkende samboer. Det funker hos oss og samboer våkner ikke av det, men snur seg og slutter med snorkingen for en stund. Har ikke fått klager på dette. Anonymkode: 1f823...6af
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #87 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Et lite tips. Prøv å lage en "smattelyd" som om du kysser ut i lufta istedetfor å dytte til snorkende samboer. Det funker hos oss og samboer våkner ikke av det, men snur seg og slutter med snorkingen for en stund. Har ikke fått klager på dette. Anonymkode: 1f823...6af Hun dyttet ikke, hun sparker. Er rett og slett voldelig. Anonymkode: 037ca...916
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #88 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi har vært sammen i 5 år og har to barn. Jeg tok sovemedisin fram til baby 2 ble født, da slutta jeg for å klare å våkne på natta. Men nå sover begge barna bra på eget rom og jeg deler seng med samboer igjen. Problemet er at jeg får ikke sove!!! Jeg våkner 3-4 ganger om natta for å sparke samboer fordi han snorker. Jeg kan bli liggende våken i timer og bli frustrert. Er selvfølgelig utslitt på dagen. Ender opp med at jeg legger meg på sofaen og blir vekket rundt 4-5 tiden når samboer står opp for jobb. Han blir irritert når jeg legger meg på sofaen. Har slitt med søvn i over 10 år og vært avhengig av sovemedisin for å sove. Men nå kan jeg ikke ta de mer. Prøvde nå i ferien å starte opp igjen men det ble for tung hangover og jeg klarte ikke stå opp. Ble helt rar i hodet og jeg kan ikke gå igjennom en runde sånne bivirkninger nå. Jeg vurderer å bygge ett ekstra soverom men han blir sur når jeg nevner det. Han mener forholdet er over hvis jeg sover på ett annet rom. Men jeg er så lei av å ikke få sove godt! Baby nr 2 var ett mareritt på søvn, våken hver 2 time det første året og står fortsatt opp 4-5 tiden. Men hun sover hele natta nå og jeg blir sprø av at det er samboer som ødelegger søvnen min nå! Alle andre sover jo godt!!! Hva gjør jeg? Er det slutten på forholdet hvis jeg lager ett eget soverom? Anonymkode: 83744...b42 Du trenger søvnen din, det er et basalt behov. Han får bli så sur han bare orker, du legger deg på egen rom. Han er en superegoist! Og han kan neppe elske deg når han ønsker deg så vondt som å holde deg våken for han. Han ligger jo bare og snorker uansett, spille da filla rolle hvor du sover? For en megadust! Anonymkode: ddc27...1bd 4 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #89 Skrevet 27. juli 2023 Jeg sliter også med søvnproblemer, og har en mann som snorker noe helt vanvittig. Men i motsetning til deg, blir jeg fryktelig beroliget av snorkingen hans. Den jevne duren gir meg en trygghetsfølelse, jeg vet at han er der, at han puster, hvis jeg våkner. Jeg får ikke sove uten snorkingen. Tenker kanskje at dere ikke passer så godt sammen. Anonymkode: fbb52...0b4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #90 Skrevet 27. juli 2023 Har forresten målt snorkingen til over 80 desibel. Det er høyere enn støvsugeren 😂 Anonymkode: fbb52...0b4 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #91 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Begge deler. Tar 30-45 min å sovne. Hører på podcast for å stenge ute snorking, men proppene detter ut iløpet av natta. Han er overvektig og går på slankepiller, men tar mange dårlige valg iløpet av dagen så han er fortsatt på 120kg etter 1.5 år på de. Anonymkode: 83744...b42 Kanskje gå fra slankepiller til slankespøryter? Er ikke de sterkere? 120kg er VELDIG stort. Han er altså ekstremt egoistisk i forhold til søvnen din og tar masse dårlige valg ift egen helse. Håper han har ekstremt mange gode sider som veier opp for det. Anonymkode: ddc27...1bd 4 4
Gjest WhisperingWind Skrevet 27. juli 2023 #92 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Begge deler. Tar 30-45 min å sovne. Hører på podcast for å stenge ute snorking, men proppene detter ut iløpet av natta. Han er overvektig og går på slankepiller, men tar mange dårlige valg iløpet av dagen så han er fortsatt på 120kg etter 1.5 år på de. Anonymkode: 83744...b42 Slankepiller? Hva med å faktisk ta tak i roten av problemet? Er helt uhørt at du skal straffes med null søvn fordi han ikke endrer vaner. Hvordan fungerer forholdet deres ellers?
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #93 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Han er overvektig og går på slankepiller, men tar mange dårlige valg iløpet av dagen så han er fortsatt på 120kg etter 1.5 år på de. Anonymkode: 83744...b42 Så han skal ligge der og snorke og drite i egen helse, mens du skal ofre deg for familien? Anonymkode: cdc89...7c4 8 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #94 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg sliter også med søvnproblemer, og har en mann som snorker noe helt vanvittig. Men i motsetning til deg, blir jeg fryktelig beroliget av snorkingen hans. Den jevne duren gir meg en trygghetsfølelse, jeg vet at han er der, at han puster, hvis jeg våkner. Jeg får ikke sove uten snorkingen. Tenker kanskje at dere ikke passer så godt sammen. Anonymkode: fbb52...0b4 Det er noe av det teiteste jeg har lest på lenge.... Skal man like høy snorking for å like partneren sin??? Anonymkode: cdc89...7c4 10 4
Pinkee Skrevet 27. juli 2023 #95 Skrevet 27. juli 2023 Bare lag deg eget soverom du. En så tiltaksløs mann gidder aldri å forlate deg uansett. Men, du kan gjøre et lite forsøk, be han teipe over munnen med sportstape før han legger seg, kanskje det kan dempe snorkingen? Hjelper ikke det, gi han 1 måned på å gå ned 4 kg. Når han veier 120, så bør det være overkommelig. Klarer han det, gi han en sjanse til, når han er under 25 i bmi, snorker han enda, er det rett til lege. Det er han som må jobbe for at du skal få sove, ikke du. Men, ørepropper av voks kan du prøve inntil du ser om han gidder å jobbe med saken. PS! Du skal få se vekta når han veier seg 3 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #96 Skrevet 27. juli 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Hva gjør jeg? Anonymkode: 83744...b42 Begge går til legen og forklarer situasjonen, og ber om hjelp til å løse sine problemer. Anonymkode: 358a0...eac
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #97 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg sliter også med søvnproblemer, og har en mann som snorker noe helt vanvittig. Men i motsetning til deg, blir jeg fryktelig beroliget av snorkingen hans. Den jevne duren gir meg en trygghetsfølelse, jeg vet at han er der, at han puster, hvis jeg våkner. Jeg får ikke sove uten snorkingen. Tenker kanskje at dere ikke passer så godt sammen. Anonymkode: fbb52...0b4 Du har ikke en mann som snorker vanvittig. Du har en mann som snorker litt. Ja, kanskje mye innenfor det vi normalt tenker på som å snorke. Det er ikke det som forhindrer folk i å sove. Du kan være glad du ikke vet hva det er. Jeg synes også min eks kunne snorke nokså koselig i inntil 30 min av gangen. Ja, nesten som det var noe rytmisk å sovne til...før den bilen tok av noe så i helvete med totalt urytmisk, vanvittig høy snorking som fikk tårene mine til å sprute ut av hodet fordi det var fysisk vondt å høre på, tortur... helt umulig å sovne og til slutt umulig å oppholde seg i samme rom. I tilegg hørtes jo mannen ut som han holdt på å omkomme minst 1 gang i timen. Og sånn gikk det, natt etter natt etter natt... Anonymkode: df01a...71e 5 2
Fremmed fugl Skrevet 27. juli 2023 #98 Skrevet 27. juli 2023 TS ønsker å sove. Mannen ønsker å sove sammen. Mannen trenger å slanke seg. Hvorfor ikke fokusere på metoder som løser dette, istedenfor den nok så spesielle luksus i-lands metoden å ha to soverom? Når man faktisk har prøvd andre metoder så vil nok aksepten for ulike varianter av særsoving øke. Men er bare meg. Ser at mange svarer konflikteskalerende på tråden. Skjønner ikke det, men er sikkert sær. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #99 Skrevet 27. juli 2023 PITTY skrev (4 timer siden): Dette at du ønsker å sove på eget rom for å få en god natts søvn burde ikke vært noe tema for han å ikke godta. Ikke i det hele tatt. Normale menn hadde gitt deg en selvsagt forståelse. Dette handler jo for deg utelukkende om søvnen din. Ikke for at du ønsker å bli kvitt denne støyende traktoren. Eller? Ja det handler bare om å få sove. Jeg er så utslitt. Elsker mannen for han er helt fantastisk. Men skjønner han blir usikker når jeg vil sove ett annet sted. Var en periode hvor han sov med babyen for å avlaste meg og jeg på babyens rom alene og det var så deilig å faktisk sove hele natta uten en eneste oppvåkning. Nå har jeg ikke overskudd til noen ting og er så sliten at jeg får sammenbrudd nesten daglig. Føler meg ikke som en god mamma når ungene merker at jeg er sliten. Er utbrent og deprimert. Eneste jeg tenker på er å sove. Tar en halvtime her og en halvtime der men det hjelper jo ikke mye Anonymkode: 83744...b42 11
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #100 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja det handler bare om å få sove. Jeg er så utslitt. Elsker mannen for han er helt fantastisk. Men skjønner han blir usikker når jeg vil sove ett annet sted. Var en periode hvor han sov med babyen for å avlaste meg og jeg på babyens rom alene og det var så deilig å faktisk sove hele natta uten en eneste oppvåkning. Nå har jeg ikke overskudd til noen ting og er så sliten at jeg får sammenbrudd nesten daglig. Føler meg ikke som en god mamma når ungene merker at jeg er sliten. Er utbrent og deprimert. Eneste jeg tenker på er å sove. Tar en halvtime her og en halvtime der men det hjelper jo ikke mye Anonymkode: 83744...b42 Jeg var på din side, men nå synes jeg du begynner å syte. Hvor hjelpeløs er du? Du bestemmer selv hvor du skal sove. Så får du si at dere går tilbake til samsoving når han har slanket seg og sluttet å snorke. Anonymkode: ddc27...1bd 2 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå