Fremmed fugl Skrevet 27. juli 2023 #21 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Litt vanskelig å høre barna da.. Anonymkode: 081d1...64f Bonus... da får mannen mer av natteoppgaver med barn. 12
Fremmed fugl Skrevet 27. juli 2023 #22 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Dette er rart. Min mann sier også dette. Jeg har lyst på eget soverom fordi han ofte vekker meg om natten og det hater jeg. Men han blir helt fortvilt og sur om jeg sier at jeg vil sove alene. Han mener at da er det krise i forholdet. Jeg skjønner det bare ikke. Er forholdet basert på å sove sammen??? Vi har sex vanligvis på dagtid og aldri på natten så det er kun snakk om å være ved siden av hverandre når man sover. Hvordan kan dette være truende? Kan noen menn svare? Anonymkode: 92acd...01d Hvorfor tenker du at det å ønske å legge seg sammen med sin kjæreste, sove sammen med sin kjæreste og våkne sammen med sin kjæreste er en sær ting som kun mannfolk syns er en del av et kjærlighetsforhold? 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #23 Skrevet 27. juli 2023 Da kan du svare at dersom forholdet er over, så er det ikke fordi du sover på annet rom, men fordi han ikke klarer slanke seg og slutte snorke, det er HAN som ikke klarer ta grep som redder forholdet. Det er han som er fullstendig urimelig som mener du må lide deg igjennom søvnmangel, og han ikke engang skal gjøre tiltak for å bedre din hverdag. Anonymkode: abe27...9cb 28 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #24 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man sparker ikke noen som snorker. Det er ikke noe de gjør bevist. Man kan vekke de på en vanlig måte. Ja jeg deler seng med en som snorker, men bli voldelig mot han hadde ikke falt meg inn. Anonymkode: 037ca...916 Det er ikke akkurat snakk om å reise seg opp å sparke av all kraft... Man sier gjerne at man klasker til, rister i eller dytter samboere for å vekke dem også, det betyr ikke akkurat å slå med knyttneven eller rister dem så det skrangler i gebisset... Det er en talemåte... Anonymkode: abe27...9cb 35
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #25 Skrevet 27. juli 2023 Har sovet på hvert vårt rom i 10 år,og forholdet er på ingen måte over! Her må han ta hensyn til deg,samtidig må du forsikre han om at du fortsatt er glad i han,og ønsker nærhet,bare ikke om natta! Anonymkode: b601e...c66 15 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #26 Skrevet 27. juli 2023 Fremmed fugl skrev (5 minutter siden): Hvorfor tenker du at det å ønske å legge seg sammen med sin kjæreste, sove sammen med sin kjæreste og våkne sammen med sin kjæreste er en sær ting som kun mannfolk syns er en del av et kjærlighetsforhold? Det er et forståelig ønske, det synes vi vel alle. Antagelig ts også. Men søvn må likevel gå foran. Jeg hadde en kjæreste av samme type. Hver gang jeg hadde vært der noen dager endte det med desperasjon fra min side, jeg måtte hjem for å sove, helt utslitt. Jeg trodde det var meg det var noe galt med. Heldigvis er han jeg er sammen med nå helt klar på at sliter jeg med å sove i samme seng må vi ha hver vår, helsen går først. Interessant nok sover jeg helt greit i samme seng som han. Anonymkode: 31fcd...e09 15 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #27 Skrevet 27. juli 2023 God søvnhygiene er essensielt for et hvert menneskes helse og daglig funksjon. Hva gjør han om du legger deg på gjesterommet? Bærer deg tilbake til senga? Flytter fra deg? Det er jo den som ikke får skikkelig søvn som må gjøre tiltak for å endre situasjonen og som må bestemme hva som kan føre til forbedring. Hvis noe så enkelt som å sove atskilt kan gi bedre helse, er det en god løsning. Jeg har sovet på eget rom i femten år nå og det er helt fantastisk. Mannen hadde ikke lyst til å være den som forårsaket min dårlige nattesøvn og hadde ingen innvendinger, det var faktisk han som flyttet til annet soverom slik at jeg fikk søvnen tilbake. Anonymkode: fe3da...c4a 17 2
MollyJones Skrevet 27. juli 2023 #28 Skrevet 27. juli 2023 Fremmed fugl skrev (10 minutter siden): Hvorfor tenker du at det å ønske å legge seg sammen med sin kjæreste, sove sammen med sin kjæreste og våkne sammen med sin kjæreste er en sær ting som kun mannfolk syns er en del av et kjærlighetsforhold? Når denne fine gode tingen, som å legge seg sammen med, sove sammen med og våkne sammen med ødelegger helsa til partneren er det sært (egoistisk) å sette sine egne behov for å sove sammen over helsa til en person man elsker. Det er perspektivet her - ikke å ville ligge på hvert sitt soverom uten grunn. 32
Fremmed fugl Skrevet 27. juli 2023 #29 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er et forståelig ønske, det synes vi vel alle. Antagelig ts også. Men søvn må likevel gå foran. Jeg hadde en kjæreste av samme type. Hver gang jeg hadde vært der noen dager endte det med desperasjon fra min side, jeg måtte hjem for å sove, helt utslitt. Jeg trodde det var meg det var noe galt med. Heldigvis er han jeg er sammen med nå helt klar på at sliter jeg med å sove i samme seng må vi ha hver vår, helsen går først. Interessant nok sover jeg helt greit i samme seng som han. Anonymkode: 31fcd...e09 Mitt spørsmål var hvorfor du tenker at det er spesielt for mannfolk? 1
Fremmed fugl Skrevet 27. juli 2023 #30 Skrevet 27. juli 2023 MollyJones skrev (1 minutt siden): Når denne fine gode tingen, som å legge seg sammen med, sove sammen med og våkne sammen med ødelegger helsa til partneren er det sært (egoistisk) å sette sine egne behov for å sove sammen over helsa til en person man elsker. Det er perspektivet her - ikke å ville ligge på hvert sitt soverom uten grunn. Mitt spørsmål var hvorfor brukeren tenkte at det var et spesielt problem med mannfolk. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #31 Skrevet 27. juli 2023 Fremmed fugl skrev (1 minutt siden): Mitt spørsmål var hvorfor du tenker at det er spesielt for mannfolk? Det har jeg da aldri sagt eller ment. Anonymkode: 31fcd...e09 2
Carrot Skrevet 27. juli 2023 #32 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Begge deler. Tar 30-45 min å sovne. Hører på podcast for å stenge ute snorking, men proppene detter ut iløpet av natta. Anonymkode: 83744...b42 Formstøpte er spesielt tilpasset ditt øre og de faller ikke ut hos meg, tvert imot sitter de godt fast. 3
Hareena Skrevet 27. juli 2023 #33 Skrevet 27. juli 2023 Gliffy skrev (32 minutter siden): Det er en periode nå når barna er små du ikke kan gå på sovemedisin Det er vel ikke slik at ts skal måtte medisineres for å kunne holde ut i samme soverom som mannen enten barna er små eller store når separate soverom kunne gjort nytten. 21 6
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #34 Skrevet 27. juli 2023 Jeg tror dette er noe som roer seg etterhvert TS. Årene etter ungene var blitt så store at de sov hele natta, så var egentlig søvnen min veldig dårlig. Jeg lå hele tiden og liksom lyttet, og var spent i kroppen. Jeg var kjempevar på lyder som snorking fra partner. Nå mange år etter, så blir jeg trøtt av snorkelyden hans. Det fungerer som sovemedisin for meg. Når han snorker, så sovner jeg. Alt med måte da selvsagt... Anonymkode: 23ea1...fc2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #35 Skrevet 27. juli 2023 Fremmed fugl skrev (9 minutter siden): Mitt spørsmål var hvorfor brukeren tenkte at det var et spesielt problem med mannfolk. Det mente jeg ikke. Jeg ville ha menns syn på saken fordi det er min mann som protesterer mot det. Og jeg tenker at menns syn på denne saken kan sikkert ligne mer på min manns syn enn det kvinner ville svare. Anonymkode: 92acd...01d 12
Fremmed fugl Skrevet 27. juli 2023 #36 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det har jeg da aldri sagt eller ment. Anonymkode: 31fcd...e09 Kunde virke slikt, da du spesifikt ba menn om å svare på hvorfor folk ønsker å sove sammen med kjæresten sin. Beklager at jeg tolket det som at du mener at det er noe spesielt for menn.
Fremmed fugl Skrevet 27. juli 2023 #37 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det mente jeg ikke. Jeg ville ha menns syn på saken fordi det er min mann som protesterer mot det. Og jeg tenker at menns syn på denne saken kan sikkert ligne mer på min manns syn enn det kvinner ville svare. Anonymkode: 92acd...01d Hvis du hadde vært TS. Tror du ikke at en: Kraftig overvektig snorkende kvinne, med enn mannlig kjæreste som vil flytte ut fra soverommet... ... hadde forstått mannen til TS bedre enn en: Slank ikke snorkende mann, som har en kjæreste som sover godt sammen med han? Kan faktisk ikke se at dette skal handle om kjønn. 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #38 Skrevet 27. juli 2023 Fremmed fugl skrev (4 minutter siden): Hvis du hadde vært TS. Tror du ikke at en: Kraftig overvektig snorkende kvinne, med enn mannlig kjæreste som vil flytte ut fra soverommet... ... hadde forstått mannen til TS bedre enn en: Slank ikke snorkende mann, som har en kjæreste som sover godt sammen med han? Kan faktisk ikke se at dette skal handle om kjønn. Nei, helt greit at du ønsker å kverulere på det altså, men nå var det nå slik at det var det jeg spurte om. Er det et problem for deg eller? Det er ikke så veldig fruktbart at du henger deg opp i at jeg ønsket menns perspektiv og forlanger en forklaring på hvorfor jeg spesifikt ønsker det. Anonymkode: 92acd...01d 14 3
PITTY Skrevet 27. juli 2023 #39 Skrevet 27. juli 2023 Hva kommer han til å gjøre med det i så fall, når du stikker til eget rom? Bære deg tilbake og binde deg fast? 3
Fremmed fugl Skrevet 27. juli 2023 #40 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nei, helt greit at du ønsker å kverulere på det altså, men nå var det nå slik at det var det jeg spurte om. Er det et problem for deg eller? Det er ikke så veldig fruktbart at du henger deg opp i at jeg ønsket menns perspektiv og forlanger en forklaring på hvorfor jeg spesifikt ønsker det. Anonymkode: 92acd...01d Det om deg hvis du tror at dette er et kjønnsspørsmål. Har ikke noen grunn å kverulere, men syntes det var rart å trekke inn et genusperspektiv, og lurer fortsatt hvorfor du gjør det. Men hvis du tror at en mann som ikke har det problemet som din mann har, kan forklare bedre enn en kvinne som har det problemet... så skjønner jeg forsatt ingenting. Men sånn blir det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå