AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #41 Skrevet 27. juli 2023 Min samboer snorker, jeg bruker ørepropper hver natt og sover kjempe fint. Helt enig at forholdet fort kan skrante dersom du begynner å sove på et annet rom. De selger mange ørepropper på apoteket som funker bra Anonymkode: b616c...f8c
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #42 Skrevet 27. juli 2023 Fremmed fugl skrev (8 minutter siden): Det om deg hvis du tror at dette er et kjønnsspørsmål. Har ikke noen grunn å kverulere, men syntes det var rart å trekke inn et genusperspektiv, og lurer fortsatt hvorfor du gjør det. Men hvis du tror at en mann som ikke har det problemet som din mann har, kan forklare bedre enn en kvinne som har det problemet... så skjønner jeg forsatt ingenting. Men sånn blir det. hjelpes, snart ferdig med avsporingen? Anonymkode: 33062...9a5 18 1
Bruker123456 Skrevet 27. juli 2023 #43 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Min samboer snorker, jeg bruker ørepropper hver natt og sover kjempe fint. Helt enig at forholdet fort kan skrante dersom du begynner å sove på et annet rom. De selger mange ørepropper på apoteket som funker bra Anonymkode: b616c...f8c Kan legge til at vi har to barn, og jeg våkner likevel. Har babycall på full lyd med minstemann, eldste kommer bare inn til oss om det er noe.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #44 Skrevet 27. juli 2023 Min kone og jeg sover på separate rom og det er vi veldig glad for, vi snorker begge to men jeg sover veldig lett og har problemer med innsovningen. Vi har også litt forskjellig døgnrytme til tider så to soverom gjør ting litt enklere. Jeg blir helt ødelagt av for lite søvn og det hadde rett og slett ikke gått hvis min kone hadde insistert på å sove sammen. Anonymkode: 8d2f1...3d8 9 5
bablemeg Skrevet 27. juli 2023 #45 Skrevet 27. juli 2023 Jeg skjønner veldig godt problemet ditt. Jeg sover på eget rom pga snorkingen til gubben. Jeg sover utrolig lett og våkner av den minste lyd. Bruker sov i ro til ingen nytte. Etter 6 mnd på sofaen orket jeg ikke mer og kjøpte meg seng, og jeg gjorde da om lager rommet vårt til soverom. Hadde gubben min blitt sint for at jeg hadde sovet på eget rom, så hadde jeg gått. Det mener jeg dønn seriøst! Det å avfeie den andre part for å prøve å ivareta noe så viktig som søvn, det går ikke ann. Å ikke få sove blir brukt som torturmetode av en grunn. Lag deg eget soverom og enten drit i om han blir sur, eller gå. 15 5
bablemeg Skrevet 27. juli 2023 #46 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Min samboer snorker, jeg bruker ørepropper hver natt og sover kjempe fint. Helt enig at forholdet fort kan skrante dersom du begynner å sove på et annet rom. De selger mange ørepropper på apoteket som funker bra Anonymkode: b616c...f8c Da har ikke du et søvnproblem i tillegg. Ørepropper fra apoteket mot snorking er nytteløst om man sover dårlig/lett. 16 1
Million Skrevet 27. juli 2023 #47 Skrevet 27. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Min samboer snorker, jeg bruker ørepropper hver natt og sover kjempe fint. Helt enig at forholdet fort kan skrante dersom du begynner å sove på et annet rom. De selger mange ørepropper på apoteket som funker bra Anonymkode: b616c...f8c Jeg måtte kjøpe ørepropper på apoteket fordi NABOEN over meg snorket noe så grønnjævlig på natten. Det var en helt vanvittig snorking jeg aldri har hørt maken til. Utrolig at han var gift. Uansett, jeg kjøpte ørepropper som demper opptil 35 db. Likevel kunne jeg høre snorkingen gjennom øreproppene i blant. Hvis jeg våknet og lå med ørepropper, slet jeg med å sovne igjen pga snorkingen som jeg kunne fremdeles høre. Kan ikke forestille meg at de demper nok av snorking fra en som attpåtil ligger rett ved siden av deg, uten en etasje i mellom av betong. PS! Naboen som snorket har nå flyttet, og det er så deilig stille om natta! 😊 Endret 27. juli 2023 av Million 12 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #48 Skrevet 27. juli 2023 Hva med å avtale at dere legger dere sammen? Og så etter litt småprating på senga eller mer, legger en seg på et annet rom? Eller avtale at dere sover sammen minst ei natt i uka? Om han ikke kommer deg i møte, må du noen netter vekke ham fullstendig hver gang du våkner. Da forstår han nok snart hvor viktig søvn er. Anonymkode: db73a...a49 10 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #49 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror dette er noe som roer seg etterhvert TS. Årene etter ungene var blitt så store at de sov hele natta, så var egentlig søvnen min veldig dårlig. Jeg lå hele tiden og liksom lyttet, og var spent i kroppen. Jeg var kjempevar på lyder som snorking fra partner. Nå mange år etter, så blir jeg trøtt av snorkelyden hans. Det fungerer som sovemedisin for meg. Når han snorker, så sovner jeg. Alt med måte da selvsagt... Anonymkode: 23ea1...fc2 Du leste det at søvnproblemene startet fem år FØR hun møtte mannen, og altså lenge lenge før ungene i det hele tatt var en fjern ide? Det handler altså ikke om søvnproblemer knyttet til barna, men kronisk søvnproblemer... Anonymkode: abe27...9cb 11
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #50 Skrevet 27. juli 2023 Fremmed fugl skrev (28 minutter siden): Det om deg hvis du tror at dette er et kjønnsspørsmål. Har ikke noen grunn å kverulere, men syntes det var rart å trekke inn et genusperspektiv, og lurer fortsatt hvorfor du gjør det. Men hvis du tror at en mann som ikke har det problemet som din mann har, kan forklare bedre enn en kvinne som har det problemet... så skjønner jeg forsatt ingenting. Men sånn blir det. TS er kvinne og har en mann, og derfor spør hun ut i fra dette. Hadde TS vært en mann med kvinnelig partner hadde kanskje spørsmålet vært stilt den andre veien. Andre igjen ville ha stilt spørsmålet på en helt annen måte. Slutt å kveruler, hold deg til saken og svar på det TS spør om; hva tenker du som mann om at dama ønsker separat soverom fordi mannen snorker og hun er i konstant underskudd på søvn? Jeg som kvinne mener at uansett om det er han eller hun (eller de/dem der det gjelder) så er søvn såpass viktig for god helse at det trumfer romantikken ved å sove sammen. Faktum er jo at jo mer sliten og trøtt TS er, jo mindre overskudd vil hun ha til å være en god partner, både romantisk og seksuelt. Man kan ikke noe for at man snorker, men man kan noe for at man ikke gidder å gjøre det man kan for å ta hensyn til partneren sin. Mannen til TS burde dra til legen og snakke om snorkingen sin. Hvis han er overvektig og snorker høyt, er faren stor for at han har søvnapné. Det er farlig for han selv også, så å ligge å snorke høyt med en søvnløs dame ved siden av kan faktisk gå ut over helsa til begge. I tillegg går det ut over forholdet. Det er ikke det å sove på hvert sitt rom i seg selv som ødelegger forholdet. Det er oftest årsaken bak som gjør at forholdet går i oppløsning. https://www.nrk.no/livsstil/separate-soverom-kan-oke-sexlysten-1.15357431 Anonymkode: a9390...2d9 12 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #51 Skrevet 27. juli 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Dette er rart. Min mann sier også dette. Jeg har lyst på eget soverom fordi han ofte vekker meg om natten og det hater jeg. Men han blir helt fortvilt og sur om jeg sier at jeg vil sove alene. Han mener at da er det krise i forholdet. Jeg skjønner det bare ikke. Er forholdet basert på å sove sammen??? Vi har sex vanligvis på dagtid og aldri på natten så det er kun snakk om å være ved siden av hverandre når man sover. Hvordan kan dette være truende? Kan noen menn svare? Anonymkode: 92acd...01d Jeg kan svare. Det å sovne tett inntil og så dagen etterpå våkne sammen med den mest fantastiske kvinnen jeg kjenner er en helt ubeskrivelig lykke. Det er en perfekt start og slutt på en hektisk dag og er på mange måter dagens høydepunkt for meg. Jeg skjønner mannen godt her. Men jeg skjønner også TS godt, for god søvn er superviktig. Anonymkode: 329e5...42e 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #52 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg våkner 3-4 ganger om natta for å sparke samboer fordi han snorker. Jeg kan bli liggende våken i timer og bli frustrert. Er selvfølgelig utslitt på dagen. Ender opp med at jeg legger meg på sofaen og blir vekket rundt 4-5 tiden når samboer står opp for jobb. Han blir irritert når jeg legger meg på sofaen. Du burde heller kaste han ut av rommet siden det er han som lager problemer for den andre å sove. Han sier jo rett ut at det er viktigere for han at du er på samme rom enn at du faktisk får sove, noe som faktisk er livsviktig. Be han ta seg en bolle og si at din søvn er viktigere! Om du skal være på rommet, må han sørge for å ikke snorke. Da MÅ han ta tak i dette. Få se hvor mye han egentlig ønsker at du skal være på rommet... Anonymkode: d0a69...c03 13
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #53 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi har vært sammen i 5 år og har to barn. Jeg tok sovemedisin fram til baby 2 ble født, da slutta jeg for å klare å våkne på natta. Men nå sover begge barna bra på eget rom og jeg deler seng med samboer igjen. Problemet er at jeg får ikke sove!!! Jeg våkner 3-4 ganger om natta for å sparke samboer fordi han snorker. Jeg kan bli liggende våken i timer og bli frustrert. Er selvfølgelig utslitt på dagen. Ender opp med at jeg legger meg på sofaen og blir vekket rundt 4-5 tiden når samboer står opp for jobb. Han blir irritert når jeg legger meg på sofaen. Har slitt med søvn i over 10 år og vært avhengig av sovemedisin for å sove. Men nå kan jeg ikke ta de mer. Prøvde nå i ferien å starte opp igjen men det ble for tung hangover og jeg klarte ikke stå opp. Ble helt rar i hodet og jeg kan ikke gå igjennom en runde sånne bivirkninger nå. Jeg vurderer å bygge ett ekstra soverom men han blir sur når jeg nevner det. Han mener forholdet er over hvis jeg sover på ett annet rom. Men jeg er så lei av å ikke få sove godt! Baby nr 2 var ett mareritt på søvn, våken hver 2 time det første året og står fortsatt opp 4-5 tiden. Men hun sover hele natta nå og jeg blir sprø av at det er samboer som ødelegger søvnen min nå! Alle andre sover jo godt!!! Hva gjør jeg? Er det slutten på forholdet hvis jeg lager ett eget soverom? Anonymkode: 83744...b42 Beste avgjørelsen vi har tatt i vårt 20 år lange samboerskap, var å ta separate soverom😍 Søvnkvalitet og livskvaliteten steg vanvittig. Forholdet vårt ble veldig mye bedre etter vi tok hvert vårt soverom. Tiden der jeg deler seng/soverom med noen på fast basis er definitivt over. Uaktuelt å gå tilbake til samsoving for vår del. jeg syntes mannen din er ufattelig korttenkt. Fatter han ikke at han også vil få det langt bedre, og at forholdet deres vil bli bedre om du også kan sove om nettene? Meget spesiell holdning hos mannen din. Anonymkode: a50ff...4b6 10
*Mocca* Skrevet 27. juli 2023 #54 Skrevet 27. juli 2023 Ville nok heller vært kjærester og bodd hver for oss, enn å bodd på hvert vårt rom. Det er forsåvidt vanskelig når man har barn og allerede bor sammen. Men for min del er endel av det å være et par, å sove sammen, våkne sammen, kose iløpet av natta..... Har ingen problemer med at man sover hver for seg unntaksvis, netter der den ene hoster hele natta på sykdom, og den andre må tidlig på jobb eller med arbeid som blir farlig med for lite søvn. Men unntaksvis, ikke som hovedregel. Hvis jeg måtte tatt sovemedisin i utgangpunktet for å klare å sove med kjæresten, ville jeg aldri valgt å bo sammen i utgangspunktet. Men her må dere heller snakke sammen om hvordan finne en løsning, han høres ut som han blir oppriktig lei seg over å ikke ha deg hos seg om natten. Det er naturlig, like naturlig som at man trenger å få sove. Hva kan dere begge gjøre for at dette skal fungere, utforsk løsningene sammen, prosjekt sove godt sammen. Som par nå man jobbe med å finne løsninger sammen, ikke ta kjappe løsninger som fungerer for kun en av partene i forholdet. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #55 Skrevet 27. juli 2023 Jeg forstår mannen din. Det er ikke morro for mannen din at du plutselig bare etter 5 år vil legge deg å sove på et annet rom. Forstår mannen din godt. Det er alltid ting du kan gjøre for og unngå å høre snorking. Rart du ikke har blitt vandt med det etter 5 år.. Jeg snorker mye, dama mi har ingen problemer med det. Anonymkode: 1c795...623 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #56 Skrevet 27. juli 2023 Jeg vil heller si at forholdet er over hvis du IKKE får sove på eget rom.. Samme problemstillingen her, og vi har hatt separate soverom i mange år. Helt ypperlig 🙂 Anonymkode: 02bc2...4d3 9 3
sicario Skrevet 27. juli 2023 #57 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette er rart. Min mann sier også dette. Jeg har lyst på eget soverom fordi han ofte vekker meg om natten og det hater jeg. Men han blir helt fortvilt og sur om jeg sier at jeg vil sove alene. Han mener at da er det krise i forholdet. Jeg skjønner det bare ikke. Er forholdet basert på å sove sammen??? Vi har sex vanligvis på dagtid og aldri på natten så det er kun snakk om å være ved siden av hverandre når man sover. Hvordan kan dette være truende? Kan noen menn svare? Anonymkode: 92acd...01d Jeg kan svare som mann. Jeg er helt enig med deg. Personlig fatter jeg ikke hvordan og hvorfor noen anser det som så viktig å sove i samme seng. For meg så er det åpenbart og opplagt at søvnkvaliteten blir bedre når man sover uforstyrret. De fleste baserer ikke sexlivet sitt på å ha sex i søvne. Argumentet om at separate soverom vil ha en negativ påvirkning på sexlivet er egentlig absurd. Det både jeg og alle andre sine erfaringer jeg har hørt, viser det motsatte. Separate soverom = bedre søvn. Bedre søvn = bedre livskvalitet+mer overskudd+bedre humør+mer sex. Man blir rett og slett en bedre kjæreste og partner av å få sikret nok søvn. Dette er åpenbart og udiskutabelt. Den virkelige krisen i forholdet deres, er om dere fortsetter samsovingen og du i værste fall blir syk grunnet vedvarende underskudd på søvn og/eller at forholdet deres til slutt går til helvete pga alle de negative konsekvensene du har av søvnmangel+din mann sin manglende forståelse. Han snorker og purker seg igjennom natten, du blir den skadelidende. 12 6
sicario Skrevet 27. juli 2023 #58 Skrevet 27. juli 2023 Bålkaffe skrev (2 timer siden): Ekteskapet deres, forholdet deres er sterkere enn noensinne, så det at forholdet er over fordi dere ikke deler soverom, det er bare tull. Dette er erfaringen som går igjen hos de som sover på separate rom. Forholdet blir langt bedre/sterkere👍🏻 10
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #59 Skrevet 27. juli 2023 Hos oss er det jeg som sover lett og som kan våkne mange ganger om natten, men det kunne aldri falt meg inn å permanent sove på hvert sitt rom. Jeg legger meg på gjesterommet dersom det er noe veldig viktig jeg skal dagen etter eller om jeg skal ekstremt tidlig opp. Er helt enig i at søvnkvalitet er ekstremt viktig og bruker også sovetabletter en sjelden gang, men det ville likevel aldri falt meg inn å ikke sove sammen av den grunn. Man går glipp av så mye nærhet, samtaler og tanker når man ikke sover sammen. Har ingenting med sex å gjøre, da det som skiller et forhold fra vennskap er mye mer enn bare det. Hvis man hele tiden skal flytte grenser for hva som er greit i et samboerskap, så kan man lure på hvorfor man bor sammen i det hele tatt. Jeg hadde aldri bodd sammen med noen som ikke tåler å dele både de gode og dårlige sidene med meg, og motsatt. Da er de ikke den rette for meg. Anonymkode: fd364...da9 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #60 Skrevet 27. juli 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hos oss er det jeg som sover lett og som kan våkne mange ganger om natten, men det kunne aldri falt meg inn å permanent sove på hvert sitt rom. Jeg legger meg på gjesterommet dersom det er noe veldig viktig jeg skal dagen etter eller om jeg skal ekstremt tidlig opp. Er helt enig i at søvnkvalitet er ekstremt viktig og bruker også sovetabletter en sjelden gang, men det ville likevel aldri falt meg inn å ikke sove sammen av den grunn. Man går glipp av så mye nærhet, samtaler og tanker når man ikke sover sammen. Har ingenting med sex å gjøre, da det som skiller et forhold fra vennskap er mye mer enn bare det. Hvis man hele tiden skal flytte grenser for hva som er greit i et samboerskap, så kan man lure på hvorfor man bor sammen i det hele tatt. Jeg hadde aldri bodd sammen med noen som ikke tåler å dele både de gode og dårlige sidene med meg, og motsatt. Da er de ikke den rette for meg. Anonymkode: fd364...da9 Så du mener man bare skal "tåle" snorking? Anonymkode: 24262...2ca 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå