AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #1 Del Skrevet 27. juli 2023 Har sådd litt forskjellige typer solsikker,og alle står fint oppreist, fine grønne blader og jeg venter nå bare på blomstringen. Men det ser liksom ut til at det er stoppet opp. Første året jeg prøver meg på solsikke, så lurer på om dette er normalt? Bruker den tid på å utvikle blomst? Anonymkode: aa0e3...157 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #2 Del Skrevet 27. juli 2023 Slutten av august som regel 😊 Den må aldri stå i tørr jord og må ha mye sol. Har det hvert lite sol kan den stoppe opp eller bruker lenger tid før den blomstrer. Anonymkode: d759b...5c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #3 Del Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har sådd litt forskjellige typer solsikker,og alle står fint oppreist, fine grønne blader og jeg venter nå bare på blomstringen. Men det ser liksom ut til at det er stoppet opp. Første året jeg prøver meg på solsikke, så lurer på om dette er normalt? Bruker den tid på å utvikle blomst? Anonymkode: aa0e3...157 Jeg har plantet solsikker hvert år de siste årene, i år er første gang de bare ikke kommer til blomstringstadiet når de skulle. Jeg tipper det er pga kald vår og frostnetter helt til juni. Vestland her. Anonymkode: 739a1...b6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #4 Del Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har plantet solsikker hvert år de siste årene, i år er første gang de bare ikke kommer til blomstringstadiet når de skulle. Jeg tipper det er pga kald vår og frostnetter helt til juni. Vestland her. Anonymkode: 739a1...b6b Ja, Vestlandet her og. Men stopper det helt opp, eller vil den kunne fortsette? Den står der det er mest sol. Men det har jo variert veldig med det i år...... Anonymkode: aa0e3...157 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #5 Del Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja, Vestlandet her og. Men stopper det helt opp, eller vil den kunne fortsette? Den står der det er mest sol. Men det har jo variert veldig med det i år...... Anonymkode: aa0e3...157 Jeg aner ikke, håper de blomstrer som før ja, men hos meg har de bare stoppet helt opp. Vi får håpe det kommer seg eller i verste fall satse på neste år. Anonymkode: 739a1...b6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken I Skrevet 27. juli 2023 #6 Del Skrevet 27. juli 2023 Mine er også sene i år, og tror det skyldes en sen vår og at jeg flyttet dem over i store potter litt sent. Nå er de blitt 2-3 m høye og et par blomstrer, resten ser ut til å blomstre snart. Jeg prøver å huske å gi plantenæring ca en gang i uka siden de står i potter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå