AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #1 Skrevet 27. juli 2023 Huff, dette er litt flaut, men må spørre dere her på KG allikevel. Jeg sliter veldig med mye mørke, lange hår på armene, ikke noe kvinnelig over dette i det hele tatt. Eksen ga meg mange kallenavn mens vi var sammen, slik som monkeygirl, agoraen osv (en grunn han er eks i dag) prøvde å bleike hårene, men fikk en alergisk reaksjon så måtte slutte. Er det noen som hvet hvordan man kan fjerne hår best mulig uten at det blir verre? Finnes det noe permanent hårfjerning? Har prøvd barbering også men det ble bare verre 🫣 Anonymkode: 67d6b...342
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #2 Skrevet 27. juli 2023 Ingen hårfjerning er dessverre permanent. Har du forsøkt å vokse bort hårene på armene? Her fungerer det greit å gå over med en hårtrimmer av og til. Sliter med lengden på håret, ikke så mye fargen. Anonymkode: ab524...683
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #3 Skrevet 27. juli 2023 det er slett ikke et problem. Ingenting lite kvinnelig med det, er nok ikke mange som har noe imot det, er sikkert mange som foretrekker det og, la det være. Anonymkode: 70645...d74 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #4 Skrevet 27. juli 2023 Jeg hadde svarte hår på armene, som jeg ble bevisst på allerede da jeg gikk på barneskolen. For rundt 7-8 år siden kjøpte jeg Phillips Lumea, som er hårfjerning med laser som man kan gjøre selv hjemme. Jeg ga armene mange behandlinger. Håret har begynt å komme tilbake, men de er færre. mykere, tynnere. Mange har blitt blond, og det vokser saktere. Lumea virket også på den "sexy" stien fra navelen, der det er ca 4-5 gjenstridige hår som sitter igjen. Lumea virket IKKE på skjegget, armhulene eller skrittet, og "tja?" på bein/lår. Jeg har i år hatt to laserbehandlinger av armhulene, og to av skjegget, hos eksperter. Du må gjenta behandlingen (dyrt) og barbere i forkant. Grunnen til at du må gjenta den, er at hårene er i forskjellige vekstfaser, og hårsekken blir ikke ødelagt hvis den er i feil fase (eller behandlerne skur ned styrken uten at vi ser det, slik at vi må komme tilbake - ingenting er som en liten konspirasjon på morrakvisten). Mellom første og andre behandling av ansiktet hadde jeg et opphold på flere måneder, og før andre behandling var det som om jeg var tilbake til utgangspunktet med skjegget, altså som om alle hårsekkene hadde stått opp fra de døde. Etter andre behandling, er det færre hår, og de vokser saktere. Jeg skal snart inn for tredje behandling, 4-5 uker etter andre. Hårfjerning med laser og hvor bra det blir, beror også på hudfarge, der laseren virker best på lys hud. Jeg er renraset skandinav, og med hvor vrient det har vært for meg og den bleke huden min, misunner jeg ikke dem med mørkere hud. Det blir ikke en kamp, men krig. Til slutt blir huden ømfintlig ovenfor sol i etterkant av behandlingen, der du kan få problemer med pigmentering. Greit å være obs på dette nå på sommeren ("sommer"). tl;dr: laser, men dyrt og må gjentas Anonymkode: f20bd...1c8
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #5 Skrevet 27. juli 2023 Jeg har også mye hår på armene, jeg barberer det. Ofte. Anonymkode: 0ce35...086
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #6 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde svarte hår på armene, som jeg ble bevisst på allerede da jeg gikk på barneskolen. For rundt 7-8 år siden kjøpte jeg Phillips Lumea, som er hårfjerning med laser som man kan gjøre selv hjemme. Jeg ga armene mange behandlinger. Håret har begynt å komme tilbake, men de er færre. mykere, tynnere. Mange har blitt blond, og det vokser saktere. Lumea virket også på den "sexy" stien fra navelen, der det er ca 4-5 gjenstridige hår som sitter igjen. Lumea virket IKKE på skjegget, armhulene eller skrittet, og "tja?" på bein/lår. Jeg har i år hatt to laserbehandlinger av armhulene, og to av skjegget, hos eksperter. Du må gjenta behandlingen (dyrt) og barbere i forkant. Grunnen til at du må gjenta den, er at hårene er i forskjellige vekstfaser, og hårsekken blir ikke ødelagt hvis den er i feil fase (eller behandlerne skur ned styrken uten at vi ser det, slik at vi må komme tilbake - ingenting er som en liten konspirasjon på morrakvisten). Mellom første og andre behandling av ansiktet hadde jeg et opphold på flere måneder, og før andre behandling var det som om jeg var tilbake til utgangspunktet med skjegget, altså som om alle hårsekkene hadde stått opp fra de døde. Etter andre behandling, er det færre hår, og de vokser saktere. Jeg skal snart inn for tredje behandling, 4-5 uker etter andre. Hårfjerning med laser og hvor bra det blir, beror også på hudfarge, der laseren virker best på lys hud. Jeg er renraset skandinav, og med hvor vrient det har vært for meg og den bleke huden min, misunner jeg ikke dem med mørkere hud. Det blir ikke en kamp, men krig. Til slutt blir huden ømfintlig ovenfor sol i etterkant av behandlingen, der du kan få problemer med pigmentering. Greit å være obs på dette nå på sommeren ("sommer"). tl;dr: laser, men dyrt og må gjentas Anonymkode: f20bd...1c8 Jeg har veldig blek hud, og er sjelden ute i sola på grunn at jeg blir veldig lett solbrent, selv med høy faktor (men sånn er det med oss rødtopper) Er det vondt å ta laser og hvor dyrt er det snakk om? Anonymkode: 67d6b...342
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #7 Skrevet 27. juli 2023 Hvis du må fjerne hår på armene så voks eller epiler. Da tar det lengre tid før det kommer tilbake og ser ikke så kraftig ut som ved barbering. Anonymkode: e4329...e3a 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #8 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ingen hårfjerning er dessverre permanent. Har du forsøkt å vokse bort hårene på armene? Her fungerer det greit å gå over med en hårtrimmer av og til. Sliter med lengden på håret, ikke så mye fargen. Anonymkode: ab524...683 Ikke? Så kjipt da, leste noen anbefalinger om å ta laser og at det ville gi et permanent resultat. Nei, har tenkt på det men usikker på hva jeg skal velge. Har du prøvd voksing? 🫣 Anonymkode: 67d6b...342
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #9 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hvis du må fjerne hår på armene så voks eller epiler. Da tar det lengre tid før det kommer tilbake og ser ikke så kraftig ut som ved barbering. Anonymkode: e4329...e3a Har du prøvd det? Noe du kan anbefale av merke? 🫣 Anonymkode: 67d6b...342
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #10 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Har du prøvd det? Noe du kan anbefale av merke? 🫣 Anonymkode: 67d6b...342 Jeg epilerer leggene mine. Bruker Braun silk epil 1. Billig og bra. Anonymkode: e4329...e3a
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #11 Skrevet 27. juli 2023 Laser på hudklinikk. Det er vondt, men hårene forsvinner etter nok behandlinger. Anonymkode: 0dc42...d61
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #12 Skrevet 27. juli 2023 Jeg har også mørke lange hår på armene og henda 😔 Anonymkode: 3a5c5...039
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #13 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg epilerer leggene mine. Bruker Braun silk epil 1. Billig og bra. Anonymkode: e4329...e3a Den fjerner alt? Anonymkode: 67d6b...342
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #14 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ikke? Så kjipt da, leste noen anbefalinger om å ta laser og at det ville gi et permanent resultat. Nei, har tenkt på det men usikker på hva jeg skal velge. Har du prøvd voksing? 🫣 Anonymkode: 67d6b...342 Jeg tok bikinilinjen med laser for 20 år siden og er fortsatt så godt som hårfri. Men tror ikke hjemmelaser gir samme effekt. Anonymkode: 1886e...398
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #15 Skrevet 27. juli 2023 Hår er naturlig, hvorfor fjerne det, det er det for en grunn. Anonymkode: 826fb...ab6 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #16 Skrevet 27. juli 2023 Jeg kjøpte Phillips lumea for et par år siden, og har fått et helt nytt liv. Den virker best på mørke, tykke hår og lys hus. Hos meg har håret under armene, bikinilinje og på leggene så og si forsvunnet helt. Bare det lyse dunet som er igjen. Ingen nupper eller kløe heller, og helt smertefritt. Jeg har ikke brukt den på armene, da jeg tror mine hår er for lyse. Anonymkode: 927dc...54b
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #17 Skrevet 28. juli 2023 Jeg har mørkt kroppshår. Mye av det på forskjellige steder. Jeg er singel og har sluttet å bry meg. Slipper å bruke penger og tid på hårfjerning, og ikke minst energi på usikkerhet. Anonymkode: 78f6c...9f0
ElisabethS65 Skrevet 11. august 2023 #18 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (På 27.7.2023 den 7.38): Huff, dette er litt flaut, men må spørre dere her på KG allikevel. Jeg sliter veldig med mye mørke, lange hår på armene, ikke noe kvinnelig over dette i det hele tatt. Eksen ga meg mange kallenavn mens vi var sammen, slik som monkeygirl, agoraen osv (en grunn han er eks i dag) prøvde å bleike hårene, men fikk en alergisk reaksjon så måtte slutte. Er det noen som hvet hvordan man kan fjerne hår best mulig uten at det blir verre? Finnes det noe permanent hårfjerning? Har prøvd barbering også men det ble bare verre 🫣 Anonymkode: 67d6b...342 Hår på armer, ansikt og overalt på kroppen er absolutt normalt, og det at han ga deg kallenavn om dette sier mer om han enn deg 😠 Jeg har også litt mer hårete armer enn andre, og de er mørke og lange, men nå er jeg helt vant til dem når det er sagt, hvis DU ikke liker å hår på enkelte deler av kroppen er jo en hjemmelaser den beste og mest langvarige løsningen som også er smertefri. en epilator gjør vondt overalt, men spesielt på armer synes jeg jeg har brukt alvaskin sitt apparat i straks 2 år nå på legger, lår og bikinilinje, og det funker helt fantastisk
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #19 Skrevet 11. august 2023 Jeg har mørke kroppshår jeg også. Pleide å bli ertet på barneskolen pga hår på armene. Kroppshår er helt naturlig, og de som sier noe annet kan du bare drite i! Du fjerner dem hvis DU ikke liker dem. Ikke fjern hår basert på hva andre synes om det. Anonymkode: 85a06...235
skreppamedleppa Skrevet 11. august 2023 #20 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (På 27.7.2023 den 21.11): Hår er naturlig, hvorfor fjerne det, det er det for en grunn. Anonymkode: 826fb...ab6 Hårets funksjon er å beskytte huden og hjelper huden i varmeregulering men det klarer faktisk de aller fleste mennesker den dag i dag, belager du deg kun på kroppshår for dette vil jeg si en er litt rar. På lik måte som vi klarer oss helt fint uten blindtarmen. Øyenvipper er heller ikke designet for at vi skal ha mascara på de likevel er det nå engang slik at mennesker står fritt frem til å bruke det om en ønsker. Ergo står vi igjen med preferanser og smak og behag. Hvorvidt en velger å ha kroppshår eller ikke er opp til eieren av kroppshårene. Å pusse tenner er også unaturlig, bruke deodorant etc etc så hva som er naturlig er et meget syltynn argumentasjon for noe som helst hva kroppspleie angår. Med det sagt er det uhorvelig stygt å gi folk kallenavn pga kroppshår, hva f.. er det som feiler folk.. Det samme gjelder selvsagt med de som velger å fjerne hår, dette er noe hver og enkelt bør bestemme selv. Laser gir det beste resultatet https://www.aleris.no/plastisk-kirurgi/kosmetisk-behandling/harfjerning-med-laser/ eller epiler Voksing er det mange som foretrekker fremfor barbering for et lengre resultat 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå