AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #21 Del Skrevet 27. juli 2023 Jeg har en Toyota Yaris hybrid. Og bruker en tank godt og vel tre til fire uker. Kjører nå 20 til 30 min daglig, noen ganger mer, andre mindre. Så jeg er fornøyd med bensinforbruket. Bruker i alle fall ikke en halv tank på en uke med tyve minutters kjøring som du sier. Anonymkode: ec080...4d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #22 Del Skrevet 27. juli 2023 For en merkelig tråd. Dere må oppgi hvor mange liter som fylles og kilometer som kjøres. En tank med bensin sier ingenting om hvor mye som blir fylt eller brukt. Avstand kjørt angis i kilometer ikke minutter. Om dere har knøttsmå tanker og kjører på bane bruker ikke bilen mye drivstoff i det heletatt, Anonymkode: 8cdea...81a 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #23 Del Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): For en merkelig tråd. Dere må oppgi hvor mange liter som fylles og kilometer som kjøres. En tank med bensin sier ingenting om hvor mye som blir fylt eller brukt. Avstand kjørt angis i kilometer ikke minutter. Om dere har knøttsmå tanker og kjører på bane bruker ikke bilen mye drivstoff i det heletatt, Anonymkode: 8cdea...81a Under optimale forhold bruker Priusen min 0.2 på mila, når den kun går på bensin (småkjøring om vinteren f.eks.) er den oppe og nikker på 0.6. Anonymkode: cc72f...119 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #24 Del Skrevet 28. juli 2023 Kjører V90 hybrid (plug-in), og har ikke fylt drivstoff på flere måneder. Kjører utelukkende på el når jeg kjører mindre enn 45 km dagen. Bruker kun bensin hvis jeg er på langtur. Anonymkode: 49566...9e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 28. juli 2023 #25 Del Skrevet 28. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hvordan kan jeg se hvor mange liter jeg bruker per 100 km?😅 kan virkelig ingenting om bil Anonymkode: 4ba07...b1a På de fleste biler er det en kilometerteller du kan nulle ut. Den befinner seg oftest på spedometeret. Når du fyller nuller du ut dette ved å trykke eller skru på en "knapp". Neste gang du fyller leser du av det som står på telleren og antall liter på pumpen. Så deler du antall liter på antall kilometer. Så kan du gange med 10 for å få forbruk per mil eller 100 for å få forbruk per hundre km. På noen tellere er det siste tallet hundremeter og ikke kilometer, det må du være litt obs på i utregningen. Endret 28. juli 2023 av Flintis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imsdalen Skrevet 28. juli 2023 #26 Del Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 27.7.2023 den 8.32): Er vel ingen som kjøper hybridbiler lenger. Anonymkode: 9bb4f...f3d De gjør nok det når den de har ryker, men i hvert fall Toyota-hybridene er nærmest udødelige så det blir nok lenge til enda. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 28. juli 2023 #27 Del Skrevet 28. juli 2023 On 7/27/2023 at 7:29 AM, AnonymBruker said: Hvordan kan jeg se hvor mange liter jeg bruker per 100 km?😅 kan virkelig ingenting om bil Anonymkode: 4ba07...b1a På de fleste nye biler får du det opp på en skjerm/display, les instruksjonsboken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #28 Del Skrevet 28. juli 2023 21 hours ago, AnonymBruker said: Selges flere enn du vil innse. Du har neppe firmabil selv, så her er du på tynn is! Anonymkode: 779fd...439 Der tar du grundig feil gitt, har firmabil - diesel Anonymkode: 76ab0...4d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #29 Del Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 27.7.2023 den 7.00): Men hva er forbruket, da,? Min prius bruker 4,5 liter per 100 km. Er fornøyd. Anonymkode: 799cb...795 Oi, det var høyt. Kjøpte en Skoda Octavia diesel tidligere i sommer å har så langt brukt 0,42-0,46 på bykjøring. Anonymkode: 5e67c...a23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #30 Del Skrevet 29. juli 2023 Det fine med hybridbiler er at det er mulig å campe i de uten å bruke stort av drivstoff for å holde bilen varm/kald over natten. 😊 Anonymkode: c49f1...8e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #31 Del Skrevet 30. juli 2023 For noe vassetråd, og tom. noe om camping i bil? WTF? Oppgi et realistisk forbrukstall da vel. Og hvem faen kjøper en bil uten å lese seg opp først? Ingen fossilbiler tåler å bare kjøre 10 min. hit og dit. Da må bør du ha plugin eller helst elbil. Anonymkode: f41df...3cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #32 Del Skrevet 30. juli 2023 Jeg har hatt hybrid. Vil aldri hatt det igjen.du må vedlikeholde bensin motor og batteri. Det blir dyrt. Men du har vel råd til det. Kjører rein el bil selv. Mye bedre. Anonymkode: c5316...910 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #33 Del Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): For noe vassetråd, og tom. noe om camping i bil? WTF? Oppgi et realistisk forbrukstall da vel. Og hvem faen kjøper en bil uten å lese seg opp først? Ingen fossilbiler tåler å bare kjøre 10 min. hit og dit. Da må bør du ha plugin eller helst elbil. Anonymkode: f41df...3cc Elbil tåler heller ikke så korte turer, men slik vet jo ikke du heller, som de fleste andre. Anonymkode: 779fd...439 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #34 Del Skrevet 30. juli 2023 Det høres mye ut ja, men kommer vel an på tankens størrelse. Min C-HR bruker ca. 0,4 l/mil på blandet kjøring. Når jeg kjører bare til og fra jobb (ca. 10 minutter) hver vei) så fyller jeg bensin omtrent en gang i måneden. Anonymkode: a9c7b...275 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 3. november #35 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (På 27.7.2023 den 7.00): Men hva er forbruket, da,? Min prius bruker 4,5 liter per 100 km. Er fornøyd. Anonymkode: 799cb...795 Både langkjøring og bykjøring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 3. november #36 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (På 30.7.2023 den 18.56): For noe vassetråd, og tom. noe om camping i bil? WTF? Oppgi et realistisk forbrukstall da vel. Og hvem faen kjøper en bil uten å lese seg opp først? Ingen fossilbiler tåler å bare kjøre 10 min. hit og dit. Da må bør du ha plugin eller helst elbil. Anonymkode: f41df...3cc Er det stor forskjell på plug in og hybridbil som lader selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 3. november #37 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (På 30.7.2023 den 20.02): Jeg har hatt hybrid. Vil aldri hatt det igjen.du må vedlikeholde bensin motor og batteri. Det blir dyrt. Men du har vel råd til det. Kjører rein el bil selv. Mye bedre. Anonymkode: c5316...910 Vedlikeholde etter hvor mange km? Bør jo ikke være forskjell egentlig siden det er en og samme bil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 3. november #38 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (På 28.7.2023 den 7.07): Kjører V90 hybrid (plug-in), og har ikke fylt drivstoff på flere måneder. Kjører utelukkende på el når jeg kjører mindre enn 45 km dagen. Bruker kun bensin hvis jeg er på langtur. Anonymkode: 49566...9e4 Hvor mye bensin går det per mil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 3. november #39 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (På 27.7.2023 den 18.20): Jeg har en Toyota Yaris hybrid. Og bruker en tank godt og vel tre til fire uker. Kjører nå 20 til 30 min daglig, noen ganger mer, andre mindre. Så jeg er fornøyd med bensinforbruket. Bruker i alle fall ikke en halv tank på en uke med tyve minutters kjøring som du sier. Anonymkode: ec080...4d7 Hvor stor bensintank har du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #40 Del Skrevet 3. november Egenskap skrev (1 time siden): Er det stor forskjell på plug in og hybridbil som lader selv? Ja, det kan det bli. Lader du mye, kan du i praksis kjøre rundt med et forbruk på 0,1-02 l/mil. Lader du derimot ikke, drar du med deg et tyngre batteri, bare. En ikke ladbar/selvladende hybrid har typisk 1-1,9 kWt batteri, en PHEV 6-12 kWt. Anonymkode: f41df...3cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå