Gå til innhold

Hybrid - bensinforbruk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sander33 skrev (6 minutter siden):

Skal du bruke lite bensin må hybriden være ladbar. Og du må plugge inn etter hver tur. 

Like greit å kjøpe en ny Tesla 3 til 350k da og lade 1-2 ganger i uka. Koster fra 3k i mnd med 0 i EK.

Hadde Prius i 2009, leaf i 2011 og Teslaer siden 2014. 

Jeg får bra mye bensin for de 300k jeg sparte på å heller kjøpe en brukt Prius.

Anonymkode: cc72f...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Toyota hybrider slår ihvertfall et slag for luftkvaliteten. Når du kommer opp i høye hastigheter går den på bensin. Når du kjører i typ under 40 og køkjøring går den på elektrisk. 
Husker med gru Oslo om vinteren på 90-tallet. Da alle bilene stod og stampet i kø og spydde ut CO2, NOx, MTBE etc.

I dag med alle de elektriske og hybride kjøretøyene så er luftkvaliteten dramatisk forbedret. 

Anonymkode: e885d...36b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.7.2023 den 5.35):

 Føler meg litt snytt. Er det slik med bensin eller er det noe jeg burde gjøre annerledes? 

Absolutt. Du burde kjøpt en elbil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ladbar hybrid er optimalt hvis du i all hovedsak kjører under 5 mil hver dag og du parkerer i oppvarmet garasje med lader. Da kjører du kun på strøm, men du har mulighet til å dra på langtur ( f.eks hytta i helgene ) uten å tenke på lading. 

Har selv redusert utgifter til drivstoff fra ca 3000,- per mnd til 400,- kr etter at jeg byttet inn dieselbilen med en ny ladbar hybrid, pluss at jeg når som helst kan komme til oppvarmet bil på fjellet da det alltid er en batterireserve som håndterer dette. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Feil, det lades på flere måter enn det. Og det kan lades og brukes samtidig. Når jeg skriver at jeg kan kjøre Priusen min på el 80% av tiden på langkjøring, så er det under optimale forhold (temperatur, vei, føre etc.). Kjører jeg opp en bratt fjellvei i 80 går den mest på bensin, kjører jeg på en slett landevei går den nesten utelukkende på el da den lader mer enn den bruker. 

Anonymkode: cc72f...119

Kom gjerne med argumenter som underbygger påstandene dine. Det kan også være nyttig å lese kommentaren du svarer på på nytt, slik at du forstår den.

Anonymkode: f41df...3cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kom gjerne med argumenter som underbygger påstandene dine. Det kan også være nyttig å lese kommentaren du svarer på på nytt, slik at du forstår den.

Anonymkode: f41df...3cc

Jeg har da ingen interesse i å "underbygge" noe som helst, og jeg "påstår" heller ingenting ting. Jeg forteller om min erfaring med min bil, og hvis du mener jeg sitter her og lyver så bryr det meg midt på ryggen. Jeg er ikke her for å selge verken deg eller noen andre en Prius, så det er revnende likegyldig for meg hva du tror.

Anonymkode: cc72f...119

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har da ingen interesse i å "underbygge" noe som helst, og jeg "påstår" heller ingenting ting. Jeg forteller om min erfaring med min bil, og hvis du mener jeg sitter her og lyver så bryr det meg midt på ryggen. Jeg er ikke her for å selge verken deg eller noen andre en Prius, så det er revnende likegyldig for meg hva du tror.

Anonymkode: cc72f...119

Hehe 80% av langkjøring med en prius er på batteri ja, det er herlig, klarer man ikke med moderne PHEV engang. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokormsen skrev (3 timer siden):

Hehe 80% av langkjøring med en prius er på batteri ja, det er herlig, klarer man ikke med moderne PHEV engang. 

Nettopp, men oppgulpet kommer bestandig tilbake, uten å ta til seg data eller svar som kommer her.

Anonymkode: f41df...3cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.7.2023 den 6.13):

Jeg trodde småkjøring var optimalt for hybridbiler da man ikke kjører fort og bruker mest batteriet. 

Anonymkode: 4ba07...b1a

Da må du ha ladbar hybrid. I en vanlig hybrid lades batteriet av motoren og kald motor er kald motor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DittHåp skrev (9 timer siden):

Ladbar hybrid er optimalt hvis du i all hovedsak kjører under 5 mil hver dag og du parkerer i oppvarmet garasje med lader. Da kjører du kun på strøm, men du har mulighet til å dra på langtur ( f.eks hytta i helgene ) uten å tenke på lading. 

Har selv redusert utgifter til drivstoff fra ca 3000,- per mnd til 400,- kr etter at jeg byttet inn dieselbilen med en ny ladbar hybrid, pluss at jeg når som helst kan komme til oppvarmet bil på fjellet da det alltid er en batterireserve som håndterer dette. 

Du hadde allerede en egen bolig og garasje som forenklet prosessen å kjøpe hybrid bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyota hybrider er passe svindel da. De deler opp hver tur i mange segmenter, og Etter hver tur presenter de en rapport der de viser det laveste forbruket på turen. For å finne gjennomsnittet må du frem med kalkulatoren 🤣

Anonymkode: fdb6f...d11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Toyota hybrider er passe svindel da. De deler opp hver tur i mange segmenter, og Etter hver tur presenter de en rapport der de viser det laveste forbruket på turen. For å finne gjennomsnittet må du frem med kalkulatoren 🤣

Anonymkode: fdb6f...d11

Hvilken Toyota er det snakk om her? Min "presenterer" i hvert fall ikke noen rapport 🤔

Anonymkode: cc72f...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...