ThereGoesBob Skrevet 27. juli 2023 #1 Skrevet 27. juli 2023 (endret) Kjør debatt ! https://produktkatalog.orklafoods.no/storhusholdning/produktkatalog/produkter/Pålegg/Søtpålegg/Søtpålegg/7676 https://produktkatalog.orklafoods.no/storhusholdning/produktkatalog/produkter/Pålegg/Søtpålegg/Søtpålegg/154024 Ser at Sjokade har fullherdet kokosolje mens Nugatti har fullherdet rapsolje. Tanker? Endret 27. juli 2023 av ThereGoesBob
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #2 Skrevet 27. juli 2023 Nugatti på loff, sjokade på grovbrød 😋 Anonymkode: d956c...ebf 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #3 Skrevet 27. juli 2023 Hva skal diskuteres? Hvilken som er sunnest? Eller hvilken som er best? Jeg vil tippe at alt i alt så er nugattien sunnest, fordi den ihvertfall består av en andel haselnøtter som inneholder proteiner, forskjellige vitaminer og en andel karbohydrater som er tregere enn sukkeret ellers, samt melk og de næringsstoffene som det inneholder. Den har også langt mindre mettet fett. Sjokaden er egentlig nesten bare sirup tilsatt sjokoladesmak. Den har ikke like mye kalorier som nugattien, men det er fordi det er mer vann i sjokaden. Altså blir nugattien mer "tettpakket" i kalorier, men om man ser på innholdet kalori for kalori så får man bedre næringsstoffer i seg fra nugattien. Når jeg handler godteri, så handler jeg alltid ting som har litt ekte guts i seg. For eksempel sjokolade med marsipan siden det inneholder mandler, eller sjokolade med nøtter og nougat, samt fløtekarameller. Eller bare ren sjokolade i seg selv, siden det også inneholder litt melk og slikt. Jeg unngår alt det der næringsfattige kjemikaliesnopet som bare består av sukker, syre, kunstig smakstilsetning og gelatin, og absolutt ingenting som kroppen trenger. Anonymkode: 21c24...6ec
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #4 Skrevet 27. juli 2023 Nugatti uten sukker Anonymkode: 94085...9e0
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #5 Skrevet 27. juli 2023 Er så langt fra hverandre de ikke kan sammenlignes rett i slett. Har jeg lyst på sjokade, nytter ikke nugatti og omvendt. Anonymkode: 6f1dc...075 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #6 Skrevet 27. juli 2023 Nugatti er godt, sjokade er ikke godt. Kjøper likevel jevnlig sjokade fordi vi har en nøtteallergiker i huset. Anonymkode: be563...ef4
ThereGoesBob Skrevet 28. juli 2023 Forfatter #7 Skrevet 28. juli 2023 Ja nei altså kjøpte en boks Sjokade nå nylig. Ikke fått med meg at de var tilbake i hyllene. Er jo noe jeg husker fra 80 tallet Sjokade, og da noe min gane ikke klarte å sette særlig pris på. Men den var god den her da. Men om det egentlig bare dreier seg om brun sirup så kanskje jeg bør gå for Nugatti neste gang. Men helt konkret så er jo Sjokaden et magrere alternativ, heh.
Arkana Skrevet 28. juli 2023 #9 Skrevet 28. juli 2023 Ingen spiser sjokoladepålegg fordi det er sunt, man spiser det fordi det er godt og da er næringsinnholdet uvesentlig. Selv liker jeg ingen av dem. Sjokade smaker ikke sjokolade en gang, bare sukker, og Nugatti er tørt og kjedelig. Jeg spiser sjelden sjokoladepålegg, men hvis jeg gjør det er det alltid Nutella. 1
ThereGoesBob Skrevet 29. juli 2023 Forfatter #10 Skrevet 29. juli 2023 Arkana skrev (7 timer siden): Ingen spiser sjokoladepålegg fordi det er sunt, man spiser det fordi det er godt og da er næringsinnholdet uvesentlig. Selv liker jeg ingen av dem. Sjokade smaker ikke sjokolade en gang, bare sukker, og Nugatti er tørt og kjedelig. Jeg spiser sjelden sjokoladepålegg, men hvis jeg gjør det er det alltid Nutella. Nei absolutt ikke uvesentlig. I Serbia f.eks har de et sjokoladepålegg som heter Eurocrem. Her tilsatt fabrikanten Takovo vitaminer o.l. i produktet med tanke på at barn skulle få i seg mest mulig næringsrik kost. De fleste barn digger jo sjokoladepålegg. Tror du skal være forsiktig med å rakke ned på Nugatti. Det er mange inkl. meg selv som er veldig glad i den. Nutella er ikke så verst den heller. Helt isolert sett så er det jo sunt å spise, uansett hva man spiser for kroppen trenger jo næring. Noen tror til og med det er sunnere å la være å spise. Ble veldig overrasket da jeg så at sjokaden hadde mye kostfiber og Nugatti ingenting.
Maskinfører Skrevet 29. juli 2023 #11 Skrevet 29. juli 2023 Var en som het nugatti mannen selv foretrekker jeg kinder maxi 😀
ThereGoesBob Skrevet 29. juli 2023 Forfatter #12 Skrevet 29. juli 2023 Maskinfører skrev (4 minutter siden): Var en som het nugatti mannen selv foretrekker jeg kinder maxi 😀 Der ute i nattens mulm og mørke finnes det helt sikkert en Sjokademann som tømmer hyllene hos sin lokale matbutikk. 1
Maskinfører Skrevet 29. juli 2023 #13 Skrevet 29. juli 2023 ThereGoesBob skrev (22 minutter siden): Der ute i nattens mulm og mørke finnes det helt sikkert en Sjokademann som tømmer hyllene hos sin lokale matbutikk. Hehe ble bare 2 pakker med kinder maxi i går da dvs 12 stk den siste timen er det bare 7 stk igjen 1
Hanako Skrevet 29. juli 2023 #14 Skrevet 29. juli 2023 Jeg er ikke noen fan av søtpålegg, men Nugatti synes jeg bare er kvalmt. Da tar jeg heller Sjokade.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #15 Skrevet 29. juli 2023 Sjokade er bedre enn original nugatti. Nugatti air derimot, det er tusen ganger bedre enn sjokade igjen. Anonymkode: ed0ba...675
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #16 Skrevet 29. juli 2023 On 7/28/2023 at 5:51 AM, ThereGoesBob said: Ja nei altså kjøpte en boks Sjokade nå nylig. Ikke fått med meg at de var tilbake i hyllene. Tilbake? Den var aldri borte? Anonymkode: 9b51c...94c 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #17 Skrevet 29. juli 2023 Hanako skrev (7 timer siden): Jeg er ikke noen fan av søtpålegg, men Nugatti synes jeg bare er kvalmt. Da tar jeg heller Sjokade. Enig. Verken sjokade eller nugatti har noe på brødskive å gjøre. Men det finnes sikkert andre bruksområder, i forbindelse med søt bakst. Anonymkode: 21c24...6ec
Hanako Skrevet 29. juli 2023 #18 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Enig. Verken sjokade eller nugatti har noe på brødskive å gjøre. Men det finnes sikkert andre bruksområder, i forbindelse med søt bakst. Anonymkode: 21c24...6ec Ja, Sjokaden vil sikkert bli en fin glasur på en kake.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #19 Skrevet 29. juli 2023 Huff ingen av delene Anonymkode: 8efd0...2e5 1
KatteLatte Skrevet 30. juli 2023 #20 Skrevet 30. juli 2023 Hva synes dere om Philadelphia med sjokoladesmak da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå