Gå til innhold

Hviting av dører

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst å få mine tredører i huset mitt hvitere. Dørene er i dag ubehandlet og har gulnet mye. Ønsket er å få dem så hvit som mulig, meg jeg vil ikke male dem med hvitmaling, men heller noe som gjør at de ser lyse og fine ut.

Noen som skjønner hva jeg mener og kan hjelpe med forslag til hvilke(t) produkt jeg bør bruke?

Takk for all hjelp!!

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesten
Skrevet

Jeg tror jeg forstår hva du mener med "hviting" av dørene dine. Svigerinna mi har gjort det med brystpanel i furu, men det var lakkert i utgangspunktet.

Det hun gjorde var å spe ut hvit maling (oljebasert maling, IKKE vannbasert) med whitesprite slik at hvitfargen ble "gjennomsiktig" for så å male et strøk på brystpanelet. Resultatet ble da en slik "hviting" av panelet og sammen med ly Toscana- farge på resten av veggen ble det nydelig. Husker desverre ikke blandingsforholdene helt. Lurer på om det var 1-3? Tror du kanskje bare må prøve deg frem til ønsket resultat. Bare husk å starte med mest utblandet først ;)

Skrevet
Jeg tror jeg forstår hva du mener med "hviting" av dørene dine. Svigerinna mi har gjort det med brystpanel i furu, men det var lakkert i utgangspunktet.

Det hun gjorde var å spe ut hvit maling (oljebasert maling, IKKE vannbasert) med whitesprite slik at hvitfargen ble "gjennomsiktig" for så å male et strøk på brystpanelet. Resultatet ble da en slik "hviting" av panelet og sammen med ly Toscana- farge på resten av veggen ble det nydelig. Husker desverre ikke blandingsforholdene helt. Lurer på om det var 1-3? Tror du kanskje bare må prøve deg frem til ønsket resultat. Bare husk å starte med mest utblandet først  ;)

Hmm.. det var jo en måte å gjøre det på..

Ellers går det vel kanskje an å bruke en beis eller lakk eller no´.... :forvirret:

Skrevet

Du kan jo lute dem? jeg ville forhørt meg i en malebutikk

Skrevet

Det finnes noe som heter antikkbeis som hviter gulnet treverk. Denne antikkbeisen finnes i flere farvenyanser.

Skrevet

Jeg brukte beis i fargen antikkhvit. Da får du et helt lyst resultat.

Så nesten ut som panelet var hvitkalket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...