Gå til innhold

Jeg spurte pappa direkte om han elsker meg , erfaring med "gale" fedre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 🤎

Jeg skrev her for flere måneder siden. Pappa har nesten aldri tilbrakt tid med meg. Han ville at mamma skulle ta abort.  De gangene jeg husker han måtte være med meg, tenkte han "o neii". Det klarte jeg å observere og han ble glad da barnevakten kom.

De dagene jeg er hos han, så er han på farten, og er mest på telefon. Han ruser seg også litt. Han er glad i penger. Så materielt sett har jeg det veldig bra.  Noen ganger ser jeg han om morgen, og han smiler, gjør small talk, kysser på panne, og stikker av. Noen ganger kjører han meg til skole.

Nå tok jeg mot til å spørre han om han elsker meg, og han reagerte med å le, og ble opptatt på telefon. 

Jeg har vært forvirret i oppvekst hvorfor han vil jeg skal bo hos han. Han viser bare "tøff" kjærlighet som at hvis noen plager meg, så skal han ordne i det.  Han har jo tvilsomme folk , så jeg ønsker ikke han skal bruke disse til å skremme noen.

Jeg er redd for at han "krever" jeg bor hos han bare for å vinne over mamma. Han har aldri sagt meg noe, men er en person med stor ego. Noen tipset meg tidlig om at han er sammenlignbart med "Exit" serie personlighet.

Min mamma har psykiske problemer så jeg har det heller ikke bra hos henne. Jeg blir tappet for energi og er redd hele tiden.

Her hos pappa er jeg her bare. Jeg har lært å ikke vise følelser. Jeg er redd for at jeg nå har lyst til å skrike. 

Jeg spurte pappa til slutt hvorfor viser han ikke fars kjærlighet, så ga han meg klem og sa han kan gjøre hva som helst for meg.  Dette igjen "tøff kjærliget" som at han kan banke opp hvem som helst for meg.

Jeg mener han ikke kan være gal da han driver med store forretninger, men ettersom jeg vokser, er 16, så virker det som han har stor ego. 

Jeg håper nesten han leser dette innlegget.  Noen som har erfaringer med sånne ?

Jeg begynner å bli som han. Noen venner har gått bort fra meg, da jeg begynte å mobbe andre jenter for deres utseende. Jeg har som pappa stor selvtillit og stolt over mitt utseende og begynner å bli arrogant som han. Jeg ble for påvirket.  Men jeg føler jeg er i giftig miljø.

Anonymkode: 0a751...df3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uff, så vondt. 

Det positive er at du allerede i en alder av 16 år virker veldig reflektert. Det er da usannsynlig at du vil bli som din far dersom du lytter til deg selv og faktisk prøver. Vi har alle trekk fra våre foreldre, men vi trenger ikke bli de.

Har dere en helsesøster eller lignende du kan snakke med på skolen?

Anonymkode: 74c77...6b0

AnonymBruker
Skrevet

Det virker nesten som dette er maskinelt oversatt eller AI skrevet. Små rare feil med grammatikken. Enten det, eller så er du ikke norsk.  

Anonymkode: 0b41d...eb0

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det virker nesten som dette er maskinelt oversatt eller AI skrevet. Små rare feil med grammatikken. Enten det, eller så er du ikke norsk.  

Anonymkode: 0b41d...eb0

Hei jeg vet det virker å være utrolig historie. Jeg er norsk, men skrivingen kan bære preg av at jeg skrev midt på natten

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Uff, så vondt. 

Det positive er at du allerede i en alder av 16 år virker veldig reflektert. Det er da usannsynlig at du vil bli som din far dersom du lytter til deg selv og faktisk prøver. Vi har alle trekk fra våre foreldre, men vi trenger ikke bli de.

Har dere en helsesøster eller lignende du kan snakke med på skolen?

Anonymkode: 74c77...6b0

Da må jeg vente til skolestart og tenkte folk er mer ærlige i ett anonymt forum.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hei! 🤎

Jeg skrev her for flere måneder siden. Pappa har nesten aldri tilbrakt tid med meg. Han ville at mamma skulle ta abort.  De gangene jeg husker han måtte være med meg, tenkte han "o neii". Det klarte jeg å observere og han ble glad da barnevakten kom.

De dagene jeg er hos han, så er han på farten, og er mest på telefon. Han ruser seg også litt. Han er glad i penger. Så materielt sett har jeg det veldig bra.  Noen ganger ser jeg han om morgen, og han smiler, gjør small talk, kysser på panne, og stikker av. Noen ganger kjører han meg til skole.

Nå tok jeg mot til å spørre han om han elsker meg, og han reagerte med å le, og ble opptatt på telefon. 

Jeg har vært forvirret i oppvekst hvorfor han vil jeg skal bo hos han. Han viser bare "tøff" kjærlighet som at hvis noen plager meg, så skal han ordne i det.  Han har jo tvilsomme folk , så jeg ønsker ikke han skal bruke disse til å skremme noen.

Jeg er redd for at han "krever" jeg bor hos han bare for å vinne over mamma. Han har aldri sagt meg noe, men er en person med stor ego. Noen tipset meg tidlig om at han er sammenlignbart med "Exit" serie personlighet.

Min mamma har psykiske problemer så jeg har det heller ikke bra hos henne. Jeg blir tappet for energi og er redd hele tiden.

Her hos pappa er jeg her bare. Jeg har lært å ikke vise følelser. Jeg er redd for at jeg nå har lyst til å skrike. 

Jeg spurte pappa til slutt hvorfor viser han ikke fars kjærlighet, så ga han meg klem og sa han kan gjøre hva som helst for meg.  Dette igjen "tøff kjærliget" som at han kan banke opp hvem som helst for meg.

Jeg mener han ikke kan være gal da han driver med store forretninger, men ettersom jeg vokser, er 16, så virker det som han har stor ego. 

Jeg håper nesten han leser dette innlegget.  Noen som har erfaringer med sånne ?

Jeg begynner å bli som han. Noen venner har gått bort fra meg, da jeg begynte å mobbe andre jenter for deres utseende. Jeg har som pappa stor selvtillit og stolt over mitt utseende og begynner å bli arrogant som han. Jeg ble for påvirket.  Men jeg føler jeg er i giftig miljø.

Jeg må bare spørre: har du ruset deg noen gang eller driver med slikt? Hvis ikke vil jeg i hvertfall anbefale deg å aldri falle for den fristelsen. Fort gjort om man har en far som driver med slikt og i tillegg et slikt miljø som det kan virke som du vokser opp i. 

Hvis vennene dine begynner å gå bort i fra deg så er det et tegn på at du burde forandre deg, bli den beste versjonen av deg selv. Det er fort gjort å finne feil med andre, men du må tenke på at det garantert er noen som har noe å si om ditt utseende også. Uansett hvor pen man er så finner folk alltid noe å plukke på, dessverre! MEN det er ikke noe galt i å ha god selvtillit ☺️ 

Sikker på at du egentlig burde være hos faren din? Nå vet ikke jeg hvilke psykiske problemer moren din har, men har du bodd med henne fast før? Slet henne da også? Psykolog, kanskje dere kan gå dit sammen. Godt å kunne snakke med psykolog. Jeg vil ikke si at det miljøet faren din lar deg vokse opp i er riktig, mitt barn hadde aldri fått bo hos faren sin om han hadde ruset seg og ikke viste barnet kjærlighet (ikke tøff kjærlighet). Da hadde det blitt dagssamvær! Jeg vil gi barnet mitt det beste utgangspunktet for livet videre, og der er ikke rus med i bildet.

Anonymkode: 41c1f...604

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...