Gå til innhold

Må tisse hele tiden - får ikke sove

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Holder på å bli gal. Er tissetrengt hele tiden og vært på do ørten ganger siden jeg la meg for 3 timer siden. Orker ikke. Hjelp.

Anonymkode: ca81d...936

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette skjer med meg også nå, jeg har nok urinveisinfeksjon - så skal til legen i morgen. Du burde gjøre det samme!😄

Anonymkode: 6d010...7e7

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Holder på å bli gal. Er tissetrengt hele tiden og vært på do ørten ganger siden jeg la meg for 3 timer siden. Orker ikke. Hjelp.

Tror du bør sjekke ditt blodsukker, du kan ha diabetes! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får ikke sove pgr nabo over. 😤

Anonymkode: 6d4d0...cdf

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det kan også skyldes overdrevent væskeinntak, mye frukt, mye te/kaffe, alkohol.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis fysisk sykdom (uvi, diabetes etc) kan utelukkes, så er det flere andre ting som påvirker:

Stress
Kosthold 
D vitamin, B-12, magnesium
For mye væskeinntak før sengetid
Svak bekkenbunn

Du har kun hatt symptomer èn natt, så det naturlige da er å ta seg en tur til legen for å undersøke uvi/blodsukker. 

Anonymkode: 0e007...19f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis fysisk sykdom (uvi, diabetes etc) kan utelukkes, så er det flere andre ting som påvirker:

Stress
Kosthold 
D vitamin, B-12, magnesium
For mye væskeinntak før sengetid
Svak bekkenbunn

Du har kun hatt symptomer èn natt, så det naturlige da er å ta seg en tur til legen for å undersøke uvi/blodsukker. 

Beklager hvis jeg leste det til at symptomene først oppstod i natt (hvis det ikke var riktig) forresten. Lege er alltid første steg, ikke KG. 

Skrevet

Få en time hos legen for sjekk vedr diabetes og uvi.

AnonymBruker
Skrevet

Tørster du mer? Tegn på diabetes. Ellers er det nok uvi. Må ikke svi ved tissing.

Anonymkode: 3cae2...a3c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tørster du mer? Tegn på diabetes. Ellers er det nok uvi. Må ikke svi ved tissing.

Anonymkode: 3cae2...a3c

Hos meg var det verken uvi eller diabetes. Hyppig vannlating kan skje hvis man har svak bekkenbunn (vanlig hos kvinner), men også hvis man har for lite av visse vitaminer/mineraler. 

AnonymBruker
Skrevet

Samme har jeg også opplevd. 

Men når jeg leverte urin-prøve, så sa dem at jeg ikke hadde urinveisinfeksjon - og heller ikke diabetes. Dermed hadde de ikke peiling på hva som egentlig feilte meg..   

Anonymkode: 80da4...9a6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte hyppig på do om natten da jeg var 43 år. Startet på p- piller.sov hele natten. Nå 50 og sluttet på pillen. Må på do igjen...

Anonymkode: 37331...e60

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Samme har jeg også opplevd. 

Men når jeg leverte urin-prøve, så sa dem at jeg ikke hadde urinveisinfeksjon - og heller ikke diabetes. Dermed hadde de ikke peiling på hva som egentlig feilte meg..   

Anonymkode: 80da4...9a6

Jeg gikk i mange år med sterkt nedsatt livskvalitet pga inkompetente leger. Først og fremst skal man utredes videre hos urolog. Er du kvinne, bør du utredes hos gynekolog for å sjekke bekkebunn. Er den svak, så er blæremuskelen svak. Og så det jeg skrev om vitamner/mineraler, påvirker nervesystemet enormt, som igjen kan gi stressblære hvis det er i ubalanse. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...