AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #1 Skrevet 26. juli 2023 Er selv heterofil og driver stort sett med ting som heterofile flest bedriver; står opp, prater med partneren, drar på jobb, har kontakt med venner, spiser mat, ser tv, litt hobbyvirksomhet og sist men ikke minst; har sex i ny og ne, og slik går dagan. Dvs. min seksualitet er lite fremtredende i det daglige. Hvorfor i all verden er vi så opptatt av homofiles legning i alle sammenhenger; de er like mye hele mennesker som alle andre. Dvs de står opp, prater med partneren, drar på jobb, har kontakt med venner……osv. og har sex i ny og ne. Hvorfor er seksualiteten så mye viktigere i måten vi forholder oss til homofile kontra heterofile? Er det slik at homofile flagger sin seksualitet sterkere en heterofile flest? (Tenker ikke på de (fortrinnsvis menn) som jeg gar forstått at homofile selv kaller for "skruller", hvor det å vise sin legning tilsynelatende er svært viktig. De fremstår som ti ganger mer feminine enn den mest feminine kvinne. Hva er egentlig greia her?). Skulle vært interessant å høre homofiles betraktninger rundt saken. For meg er vi alle likeverdige mennesker uavhengig av hvem vi har oss med bak en lukket soveromsdør. Anonymkode: 3b07d...00d
Topper og daler Skrevet 26. juli 2023 #2 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Er selv heterofil og driver stort sett med ting som heterofile flest bedriver; står opp, prater med partneren, drar på jobb, har kontakt med venner, spiser mat, ser tv, litt hobbyvirksomhet og sist men ikke minst; har sex i ny og ne, og slik går dagan. Dvs. min seksualitet er lite fremtredende i det daglige. Hvorfor i all verden er vi så opptatt av homofiles legning i alle sammenhenger; de er like mye hele mennesker som alle andre. Dvs de står opp, prater med partneren, drar på jobb, har kontakt med venner……osv. og har sex i ny og ne. Hvorfor er seksualiteten så mye viktigere i måten vi forholder oss til homofile kontra heterofile? Er det slik at homofile flagger sin seksualitet sterkere en heterofile flest? (Tenker ikke på de (fortrinnsvis menn) som jeg gar forstått at homofile selv kaller for "skruller", hvor det å vise sin legning tilsynelatende er svært viktig. De fremstår som ti ganger mer feminine enn den mest feminine kvinne. Hva er egentlig greia her?). Skulle vært interessant å høre homofiles betraktninger rundt saken. For meg er vi alle likeverdige mennesker uavhengig av hvem vi har oss med bak en lukket soveromsdør. Anonymkode: 3b07d...00d Er vi egentlig så opptatt av homofiles seksualitet i Norge i 2023? 1
Trish Skrevet 27. juli 2023 #3 Skrevet 27. juli 2023 Når homofile snakker om partner, eller snakker om noen de er tiltrukket av, eller ser på samme kjønn, slik som heterofile gjør, så opfattes det av og til av heterofile som at de "plager andre" med det. Selv om heterofile gjør slike ting hele tiden og da reagerer ingen.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #4 Skrevet 27. juli 2023 Trish skrev (29 minutter siden): Når homofile snakker om partner, eller snakker om noen de er tiltrukket av, eller ser på samme kjønn, slik som heterofile gjør, så opfattes det av og til av heterofile som at de "plager andre" med det. Selv om heterofile gjør slike ting hele tiden og da reagerer ingen. Tror du har rett. Det kan nok ofte virke like plagsomt andre veien, uten at heterofile tenker over det. Som bifil så synes jeg at jeg opplever det like ofte hos homofile/lesbiske når jeg snakker om motsatt kjønn som hos heterofile når jeg snakker om samme kjønn. Både heterofile og homofile/lesbiske har oppfordret meg til å ikke snakke om eller nevne at jeg er bifil. Og veldig ofte er det slik at heterofile tror at jeg egentlig er lesbisk,mens andre veien tror de at jeg egentlig er hetero. Det er tydeligvis plagsomt for folk , så jeg har sluttet å nevne det. Da får folk heller spørre,og tro hva de vil når jeg svarer. Anonymkode: 8237d...372
Trish Skrevet 27. juli 2023 #5 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tror du har rett. Det kan nok ofte virke like plagsomt andre veien, uten at heterofile tenker over det. Som bifil så synes jeg at jeg opplever det like ofte hos homofile/lesbiske når jeg snakker om motsatt kjønn som hos heterofile når jeg snakker om samme kjønn. Både heterofile og homofile/lesbiske har oppfordret meg til å ikke snakke om eller nevne at jeg er bifil. Og veldig ofte er det slik at heterofile tror at jeg egentlig er lesbisk,mens andre veien tror de at jeg egentlig er hetero. Det er tydeligvis plagsomt for folk , så jeg har sluttet å nevne det. Da får folk heller spørre,og tro hva de vil når jeg svarer. Anonymkode: 8237d...372 Ja det går andre veien, jeg som homofil kvinne blir av og til mektig lei av at de hetero skal snakke om seg selv hele tiden 😂, eller når man slår på tv og det er hetero par som kliner overalt 😂 (nå overdriver jeg litt for å snu på det😉, siden jeg har hørt heterofile klage på at de må se homofile på tv) Men her høres de ut som at de ikke respekterer at du er bifil 🤨, og det blir jo feil. De må jo godta det du sier istedet for å legge til sine egne meninger
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #6 Skrevet 27. juli 2023 Trish skrev (47 minutter siden): Ja det går andre veien, jeg som homofil kvinne blir av og til mektig lei av at de hetero skal snakke om seg selv hele tiden 😂, eller når man slår på tv og det er hetero par som kliner overalt 😂 (nå overdriver jeg litt for å snu på det😉, siden jeg har hørt heterofile klage på at de må se homofile på tv) Men her høres de ut som at de ikke respekterer at du er bifil 🤨, og det blir jo feil. De må jo godta det du sier istedet for å legge til sine egne meninger Ja, nettopp. Det er akkurat det samme andre veien uten at heterofile tenker over det fordi de er majoriteten. Så skjønner hva du sier. Problemet med å være bifil er at dette veldig ofte blir samme problem begge veier. Anonymkode: 8237d...372
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #7 Skrevet 27. juli 2023 Det med skruller...for noen kan det kanskje handle om at de endelig kan være seg selv og slippe ut feminiteten, men samtidig så tror jeg folk legger mye mer merke til det fordi de er menn. At de egenllige ikke er spesielt mye mer feminine enn kvinner, men det bare virker sånn. Og hvis noen skulle bli litt skrullete på byen så er det sikkert bare for å være fin for en kjekkas Anonymkode: 6181e...58f
Yodas Skrevet 27. juli 2023 #8 Skrevet 27. juli 2023 Homofile flest "flagger" ikke seksualiteten sin noe særlig. Det er bare de du legger merke til som gjør det.
Flintis Skrevet 27. juli 2023 #9 Skrevet 27. juli 2023 Rart dette med hva en er vandt til, for meg er det fortsatt litt uvandt at homofile kliner, da blir det kanskje så jeg legger merke til det. Synes ikke de flagger det så mye da.
Trish Skrevet 27. juli 2023 #10 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Ja, nettopp. Det er akkurat det samme andre veien uten at heterofile tenker over det fordi de er majoriteten. Så skjønner hva du sier. Problemet med å være bifil er at dette veldig ofte blir samme problem begge veier. Anonymkode: 8237d...372 Ja du får jo det dobbelt opp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå