Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en enkel baby, og det er så uvant 😅

babyen min er straks 6 mnd, og jeg er oppriktig litt bekymret for henne..

Hun er verdens gladeste baby, som er stort sett fornøyd hele dagen. Hun kan ligge på gulvet leeeenge og kose seg med lekene sine, hun smiler, babler og ler. Jeg har aldri møtt en baby før som er så rolig og harmonisk som henne. Hun sover ikke så mye i løpet av dagen (3x30 min) men sover fra ca 23-07 hver natt. Av og til våkner hun får mat, men sover stort sett gjennom. 

i dag satt hun i stolen sin i 1,5 time og så på at vi spiste middag. Smiler og følger med. 
Motorisk ligger hun litt bak, hun har feks ikke begynt å rulle enda. Men sterk i nakken og liker å ligge på magen.

mitt første barn var heeeelt annerledes, og jeg blir litt bekymret for at hun er for rolig? Eller er dette normalt? 

Anonymkode: c8206...f16

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min var lik, samme var jeg og broren min. Det var ikke noe galt med noen av oss. Vi har alle tre blitt fulgt opp av fysioterapeuter for ting urelatert til dette, og de har bare kalt det å være en observerende baby eller et observerende barn.

Vi hang litt etter på grovmotorikk. Men vi var samtidig tidlig ute med ting som involverte finmotorikk og språk, og generelt ting man lærer ved å observere andre mennesker. :) 

Anonymkode: 75ba1...a41

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har en enkel baby, og det er så uvant 😅

babyen min er straks 6 mnd, og jeg er oppriktig litt bekymret for henne..

Hun er verdens gladeste baby, som er stort sett fornøyd hele dagen. Hun kan ligge på gulvet leeeenge og kose seg med lekene sine, hun smiler, babler og ler. Jeg har aldri møtt en baby før som er så rolig og harmonisk som henne. Hun sover ikke så mye i løpet av dagen (3x30 min) men sover fra ca 23-07 hver natt. Av og til våkner hun får mat, men sover stort sett gjennom. 

i dag satt hun i stolen sin i 1,5 time og så på at vi spiste middag. Smiler og følger med. 
Motorisk ligger hun litt bak, hun har feks ikke begynt å rulle enda. Men sterk i nakken og liker å ligge på magen.

mitt første barn var heeeelt annerledes, og jeg blir litt bekymret for at hun er for rolig? Eller er dette normalt? 

Tror det er normalt. 💞 Men 1,5 time er litt lenge å sitte og se på? Kunne kanskje prøvd å lagt henne på gulvet litt av den tida, slik at hun kanskje vil rulle snart 💞

Anonymkode: 9659d...115

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig. Gutten vår var akkurat slik hele sitt første leveår. Han var like rolig, men mer aktiv naturligvis, når han begynte krabbe og gå, men kunne fremdeles pusle i en halvtime med noe for seg selv. Tenker det kanskje er fint å ha henne mer på bakken? Så hun kan øve på å rulle, få sterke muskler osv. 

Anonymkode: 7e619...8a5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tror det er normalt. 💞 Men 1,5 time er litt lenge å sitte og se på? Kunne kanskje prøvd å lagt henne på gulvet litt av den tida, slik at hun kanskje vil rulle snart 💞

Anonymkode: 9659d...115

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er helt vanlig. Gutten vår var akkurat slik hele sitt første leveår. Han var like rolig, men mer aktiv naturligvis, når han begynte krabbe og gå, men kunne fremdeles pusle i en halvtime med noe for seg selv. Tenker det kanskje er fint å ha henne mer på bakken? Så hun kan øve på å rulle, få sterke muskler osv. 

Anonymkode: 7e619...8a5

Hun ligger veeeldig mye på gulvet altså, det var bare den ene kvelden hun satt så lenge i stolen sin. Hun skulle egentlig ha sovet for kvelden, men jeg gav opp fordi det tok for lang tid og middagen var klar :) 

godt å høre at det er normalt ❤️ 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en veldig rolig og glad jente på 7 mnd. 
hun er alltid smilende, fornøyd, enkel, gråter aldri og sover fra 21-0800. 

Har vært sånn fra hun var 2 mnd. Så har vært heldig med hun! 

Anonymkode: efce8...134

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...