AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #1 Skrevet 26. juli 2023 Virker som folk er ekstremt late. I dag har jeg funnet flere tomflasker rett ved panteautomaten, som de tydeligvis ikke har giddet å pante. Folk tenker sikkert at 2kr ikke er så mye, men i mengder er det jo en del. Folk strør om seg med tomflasker over alt, så nå har jeg funnet for over 150kr på to dager og har tenkt til å se hvor mye jeg klarer å samle på et år. Alle pengene går inn på sparekonto, så kanskje jeg får råd til en spaniatur på andres pant?😆 Men seriøst, burde panten bli dyrere? Hvorfor gidder ikke folk å pante, men kaster tomflaska i søpla rett ved siden av panteautomaten? Helt idiotisk Anonymkode: 03fe9...66c
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #2 Skrevet 26. juli 2023 Panten har nettopp blitt justert opp. Grunnen til at jeg panter mindre er at det er alltid noe med automatene, det er ikke mulig å pante en pose med flasker før den begynner å pipe fordi den er full eller noe annet er galt. Og da blir jeg stående der siden alle de ansatte i butikken er opptatt med andre oppgaver. Har begynt å kaste pant fordi jeg ikke gidder å stå og vente ved den jævla maskinen hver gang. Anonymkode: 8abae...bac 7 2
Gjest Udontknowme Skrevet 26. juli 2023 #3 Skrevet 26. juli 2023 Fordi folk er lat og dum! Der jeg jobber kaster dem flasker hver dag og ler av meg som samler, men bare på ei uke tjener jeg 600-700 kroner på pant! (den som ler sist ler best) 😋🤭
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #4 Skrevet 26. juli 2023 Oda henter da panten på døra når de leverer dagligvarene Anonymkode: dd2aa...2cf 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #5 Skrevet 26. juli 2023 Ehm, vi har jo sinnsykt god pantestatestikk da; over 92%. De få tilfellene du snakker om er unntakene, ikke regelen. Sløvt å sette igjen panten ved siden av automaten, for all del, men det er jo noen andre som (gladelig?) tar over den panten og de kronene, så de flaskene blir jo pantet og resirkulert. Anonymkode: 0f86f...2c4 13 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #6 Skrevet 26. juli 2023 42 minutter siden, AnonymBruker said: Panten har nettopp blitt justert opp. Grunnen til at jeg panter mindre er at det er alltid noe med automatene, det er ikke mulig å pante en pose med flasker før den begynner å pipe fordi den er full eller noe annet er galt. Og da blir jeg stående der siden alle de ansatte i butikken er opptatt med andre oppgaver. Har begynt å kaste pant fordi jeg ikke gidder å stå og vente ved den jævla maskinen hver gang. Anonymkode: 8abae...bac Sett nå heller igjen panten ved panteautomaten, så kan en som har behov for pengene pante det. Vinn-vinn for miljøet og den som gidder å pante. Anonymkode: e37d1...fda 11
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #7 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ehm, vi har jo sinnsykt god pantestatestikk da; over 92%. De få tilfellene du snakker om er unntakene, ikke regelen. Sløvt å sette igjen panten ved siden av automaten, for all del, men det er jo noen andre som (gladelig?) tar over den panten og de kronene, så de flaskene blir jo pantet og resirkulert. Anonymkode: 0f86f...2c4 De flaskene jeg har sett folk har satt igjen er det ikke parnt på. Anonymkode: 98dc0...fc7 7
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #8 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De flaskene jeg har sett folk har satt igjen er det ikke parnt på. Anonymkode: 98dc0...fc7 Pant. Anonymkode: 98dc0...fc7
norw Skrevet 26. juli 2023 #9 Skrevet 26. juli 2023 Jeg setter gjerne flasker/bokser godt synlig oppå søppelkasser eller lignende, og så får de som er interesserte ta panten. 6
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #10 Skrevet 26. juli 2023 Udontknowme skrev (44 minutter siden): Fordi folk er lat og dum! Der jeg jobber kaster dem flasker hver dag og ler av meg som samler, men bare på ei uke tjener jeg 600-700 kroner på pant! (den som ler sist ler best) 😋🤭 Jepp, det er jo faktisk en del. 173kr har jeg tjent på to dager. Hvis jeg får for 200kr uka, så er det 10.400kr i året 😳 Anonymkode: 03fe9...66c 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #11 Skrevet 26. juli 2023 norw skrev (9 minutter siden): Jeg setter gjerne flasker/bokser godt synlig oppå søppelkasser eller lignende, og så får de som er interesserte ta panten. Fant flere oppå søppelkasser også ja 😅 Anonymkode: 03fe9...66c
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #12 Skrevet 26. juli 2023 Skal jammen samle jeg og. Alt hva en kan få inn. Anonymkode: 98dc0...fc7
norw Skrevet 26. juli 2023 #13 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fant flere oppå søppelkasser også ja 😅 Anonymkode: 03fe9...66c Blir gjerne førstemann til mølla når jeg gjør det i Oslo sentrum
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #14 Skrevet 26. juli 2023 norw skrev (11 minutter siden): Blir gjerne førstemann til mølla når jeg gjør det i Oslo sentrum 😅 Men hvorfor panter du ikke selv? Du taper jo masse penger Anonymkode: 03fe9...66c
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #15 Skrevet 26. juli 2023 Jeg tenker heller omvendt, at det ikke burde være pant på de. At de rett og slett kan resirkuleres med plastavfallet hjemme. Men hvorfor irritere deg over noe når du nytter godt av det? Jeg kan alltids plukke med meg en og annen flaske på tur med hunden, men i byen setter jeg flaskene på søppelbøtta så andre som trenger den mer får den. Anonymkode: 7d565...2f7
norw Skrevet 26. juli 2023 #16 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): 😅 Men hvorfor panter du ikke selv? Du taper jo masse penger Anonymkode: 03fe9...66c Har noen flasker hjemme, men dropper de som ikke drikkes opp hjemme.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #17 Skrevet 26. juli 2023 Det eneste jeg drikker regelmessig er vann og vin. De få gangene jeg kjøper vannflaske eller brus går flaska rett i søpla, for vi blir jo fortalt at ting sorteres og resirkuleres på søppeldynga nå så da burde det ende opp samme plass til slutt. Anonymkode: 43e7b...757
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #18 Skrevet 26. juli 2023 Jeg setter også flasker på toppen av søppelkasser så det blir lettere å pante dem. Dette er jo når jeg er ute og går i byen eller andre steder og ikke gidder drasse på en tom flaske. Hjemme panter jeg. Synes det er sympatisk at det i andre byer, f.eks København, er et lite stativ festet til søplekassene der man kan plassere flasker til glede for de som trenger pantepengene. For øvrig er vi veldig gode til å pante her i landet. De aller fleste panter og vi har gode ordninger. Personlig sulle jeg ønske meg flere panteautomater. Jeg har 3-4 matbutikker i nærheten her jeg bor. I min nærmeste har de fjernet den ene av to panteautomater av helt uforståelige grunner og ved den ene som er igjen er det alltid kø og/eller den er alltid full eller piper av andre grunner og det tar evigheter før ansatte kommer, ofte må man forlate automaten og lete etter dem. Ingen av butikkene har slik ny automat der man kan hive en hel pose inn om gangen. Det skulle vært flere slike. Men jeg synes det er fint at noen kan spe på med pant de finner sånn sett. Jeg kan gjerne sette ut fler flasker jeg, Anonymkode: 5a619...02b 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #19 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Oda henter da panten på døra når de leverer dagligvarene Anonymkode: dd2aa...2cf Det er faktisk ikke alle som bor på det sentrale østlandet. Jeg gir bort pant til skoleklasser/idrettsgrupper av og til for å slippe å pante. Det verste med pant er å drasse det med seg på butikk for å stå i pantekø med de automatene som ikke fungerer, som nevnt tidligere i tråden. Er jeg heldig får jeg sitte på med noen til de store kjøpesenteren med obs eller lignende som har de pantemaskinene som man kan tømme hele posene i med en gang. Anonymkode: 67b8a...637 2
Korsihalsen Skrevet 27. juli 2023 #20 Skrevet 27. juli 2023 (endret) Jeg elsker å pante, så det gjelder ikke meg 🥰🥰 Endret 27. juli 2023 av Korsihalsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå