Gå til innhold

Er dette bra nok ferie for barna?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En lang helg i Sverige med dyrepark. En langhelg til Lillehammer på lilleputt og Hunderfossen. Tur til Hallingdal i 5 døgn med bading og lekeland. Treffe slekt. 

Åpen gård i nærheten hjemme. Tur til svømmehallen. Og kanskje Bjørneparken i august. 

Eller er dette dårlig? Og ja, jeg er helt seriøs. 

Anonymkode: e7e7b...be4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mer enn nok! For mye reising etter min smak😉

Anonymkode: 124b4...259

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja absolutt. Hvorfor skulle det ikke være det?

Anonymkode: 06cdb...cc1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Værsågod.

image.jpeg.cd4415d97e5fa61ef3695d76ea4ba354.jpeg

Anonymkode: 54504...e5f

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva som er bra nok for barna deres er kanskje ikke bra nok for andre,  eller atter igjen for bra for noen. Viktigste er at dere har hatt det kjekt tenker jeg.

Vi har alltid reist til Danmark 1 uke på feriesenter da ungene var små. Når de har blitt større er turer lenger ned i Europa vært kjekt.  I tillegg har vi hatt hytteferie (på egeneid hytte). Så for oss så er det ikke ordentlig ferie uten utenlandsferie. Andre folk har kanskje aldri vært utenlands fordi de ikke har interessen for det. Det ene trenger ikke være bedre enn det andre.

Problemet er at man sammenligner seg for mye med hva andre folk gjør. Gå deres egen vei, det viktigste er at man er fornøyd med eget liv.

Anonymkode: 05562...ac8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mitt barn har fått en kveld på kino, så har hun fått jobbet og tjent penger stort sett ellers. 

Anonymkode: 8ba73...761

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig ønsker alltid 2 uker i utlandet. Takler ikke den Norske dritt sommeren.

Så helst en park eller 2 + noen uker i varmere strøk. 

Anonymkode: 70a76...f6c

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvor gamle er barna dine? Det har noe å si med så mye reising. Da min datter var 6-8 år, så hadde det vært nok med Hallingdal, gårdsbesøk og svømmehall. Synes det blir mye fram og tilbake i løpet av en sommerferie med alt du foreslår. 

Endret av Belima
rettet skrivefeil
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

3 parker - kanskje 4.

Det er jo alt for mye.

Alt vil bare sauses sammen for ungene. Og du vil raskt gå tom for parker å reise til om du skal holde oppe det tempoet hvert år.

Ro ned.

Finn på andre ting å gjøre, som passer både liten og stor. Alt må ikke være hyperkommersielt barnefokus for at det skal være hyggelig for barna også.

Anonymkode: 35dec...717

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel det samme hva vi syns, hva syns dine egne barn og du. For min del, er det for mye. Men vi er alle forskjellige. 

Anonymkode: 54a5c...6c5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

3 parker - kanskje 4.

Det er jo alt for mye.

Alt vil bare sauses sammen for ungene. Og du vil raskt gå tom for parker å reise til om du skal holde oppe det tempoet hvert år.

Ro ned.

Finn på andre ting å gjøre, som passer både liten og stor. Alt må ikke være hyperkommersielt barnefokus for at det skal være hyggelig for barna også.

For mye for deg kanskje !

Anonymkode: 6d91c...121

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

En lang helg i Sverige med dyrepark. En langhelg til Lillehammer på lilleputt og Hunderfossen. Tur til Hallingdal i 5 døgn med bading og lekeland. Treffe slekt. 

Åpen gård i nærheten hjemme. Tur til svømmehallen. Og kanskje Bjørneparken i august. 

Eller er dette dårlig? Og ja, jeg er helt seriøs. 

Anonymkode: e7e7b...be4

Fin ferie! 

Anonymkode: c011d...9fd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

3 parker - kanskje 4.

Det er jo alt for mye.

Ro ned.

Noen syns det er kjekt med parker... Både store og små. Så lenge du tar deg gogd tid og ikke stresser igjennom er det helt ok! 

Anonymkode: c011d...9fd

AnonymBruker
Skrevet

Det bør holde i massevis. Egentlig litt i overkant for vår smak. Har barn som hater å kjøre bil (og det er ikke det kjekkeste jeg vet jeg heller) og vi trives veldig godt hjemme i ferien så vi pleier "kun" å være bortreist en uke til sammen. I år ble det Mikkelparken, og et helgebesøk hos famile. 

Anonymkode: 3b95c...44f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...