Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2006 #1 Skrevet 16. januar 2006 herregud jeg er et fryktelig menneske, forstår ikke hvordan det går ann å oppføre seg sånn mot den man elsker... for en tid siden var jeg og et gjeng med veninner ute på byen. bel desverre veldig full, ente med at jeg kysset en vilt fremmend på munnen. husker nesten ingenting, var som om jeg var i en trance veninna mi kom og spurte hva jeg holdt på med og da gikk det opp for meg hva jeg hadde gjort.. er sammen med verdens beste mann som jeg elsker mer enn alt annet så jeg forstår ikke hvorfor jeg gjorde dette. vet ikke hvem denne personen var eller så ut.. uff, dette høres jo forferdelig ut.! og en ting jeg er ikke no fyllebøtte hvis dere tror det. menjeg må vell fortelle samboeren min om dette. vi har vært sammen i 7 år. undskyld.
Gjest gjest1 Skrevet 16. januar 2006 #2 Skrevet 16. januar 2006 Helt ærlig så tror jeg ikke jeg ville fortalt det - det tar ikke bort episoden at du letter samvittigheten din, det bare påfører ham smerte også. Synes du skal lide aleine på den der gitt.
Gjest Miloine Skrevet 16. januar 2006 #3 Skrevet 16. januar 2006 Enig med Mysan. ------------------------------- Kysset du han bare "smask" på munnen eller var det et langt tungekyss? Var det kun en gang eller flere ganger i løpet av kvelden? Du angrer, du har ikke gjort noe sånn før og du kommer garantert ikke til å gjøre det igjen. Jeg forsvarer ikke utroskap, men det finnes værre ting mht. utroskap en et uskyldig kyss på munnen og ferdig med det. Hadde du råklina med han, blitt med han hjem og hoppet i høyet, ville saken stilt seg anderledes.
Gjest christineemily Skrevet 16. januar 2006 #4 Skrevet 16. januar 2006 Nei, syns heller ikke du skal fortelle det. Du påfører han bare vondt og smerte, og mest sannsynlig vil du fjerne mye av tilliten dere evt. har til hverandre. Du skal ikke fortelle bare for å lette din egen samvittighet, for den får du tåle å leve med! Lær av dine feil .
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2006 #5 Skrevet 16. januar 2006 bare pass på så ikke samvittigheten din tar knekken på deg og forholdet
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2006 #6 Skrevet 16. januar 2006 Dette burde du ikke fortelle nei.. Om du elsker ham lar du ham slippe å bli påført den smerten som kommer hvis han får vite det!
Tinken Skrevet 16. januar 2006 #7 Skrevet 16. januar 2006 Fortell! Har opplevet noe lignende selv, og du vil ikke bli kvitt din dårlige samvittighet. Den vil gnage til du en dag sprekker, og jo lenger du utsetter det jo verre blir det; både for deg og han. Mitt råd til deg er å fortelle ham det, å fortelle om både negative og positive ting er viktig. Det vil nok ta en stund før han har full tillit til deg igjen, men dere må bare ta tida til hjelp. Det du gjorde var jo ikke "så farlig", altså det finnes langt verre ting du kunne gjort. Fortell ham det, og lykke til
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2006 #8 Skrevet 16. januar 2006 Fortell! Har opplevet noe lignende selv, og du vil ikke bli kvitt din dårlige samvittighet. Den vil gnage til du en dag sprekker, og jo lenger du utsetter det jo verre blir det; både for deg og han. ← Dette er straffa for å være utro. Du har feilet, så du får ta smerten. Det er egoistisk av deg å lempe smerten over på ham bare fordi du har det selvforskyldt vondt. Bit det i deg og vit at du har feilet. Noe annet er det selvsagt om det vil komme tilbake til ham fra andre at du har klinte med en kis på byen. Da kan det være bedre for forholdet sannheten kommer fra din munn.
Gjest gjest1 Skrevet 16. januar 2006 #9 Skrevet 16. januar 2006 Jada, hold tett om det til han får vite det av disse venninnene dine som så det. Nei, si det til han, på en fin måte. Og ta konsekvensene som en mann.
LunaTica Skrevet 16. januar 2006 #10 Skrevet 16. januar 2006 Vi har faktisk diskutert hva vi skal gjør om vi skulle havne i en slik situasjon. Så konklusjonen har blitt at jeg hadde fortalt, og jeg hadde villet vite, og han hadde fortalt, og hadde villet vite. Grunnen til at jeg vil fortelle slikt er at jeg hadde aldri klart å oppført meg “normalt” ovenfor han igjen, jeg hadde hatt såpass dårlig samvittighet at det hadde tært på meg, og indirekte på forholdet. Etter en stund antar jeg han hadde begynt å lurt, og mest sannsynlig konkludert med noe at det var noe verre enn et kyss som hadde skjedd. Så for oss hadde det antakeligvis vært best å fått luftet det, og gått videre.
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2006 #11 Skrevet 16. januar 2006 Nei, dette ville jeg ikke fortalt. Hvis det stoppet med kliningen ville jeg lidd selv, og ikke sagt det til kjæresten for å lette min egen samvittighet. (Vel og merke hvis det ikke var noe som ble sett av en milliard mennesker og som kommer til å komme for en dag. Da er det bedre at han får vite det fra DEG og så fort som mulig!!!
Tinken Skrevet 16. januar 2006 #12 Skrevet 16. januar 2006 Vi har faktisk diskutert hva vi skal gjør om vi skulle havne i en slik situasjon. Så konklusjonen har blitt at jeg hadde fortalt, og jeg hadde villet vite, og han hadde fortalt, og hadde villet vite. Grunnen til at jeg vil fortelle slikt er at jeg hadde aldri klart å oppført meg “normalt” ovenfor han igjen, jeg hadde hatt såpass dårlig samvittighet at det hadde tært på meg, og indirekte på forholdet. Etter en stund antar jeg han hadde begynt å lurt, og mest sannsynlig konkludert med noe at det var noe verre enn et kyss som hadde skjedd. Så for oss hadde det antakeligvis vært best å fått luftet det, og gått videre. ← Nettop!
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2006 #13 Skrevet 16. januar 2006 "det 1 vet, er en hemmelighet. det 2 vet, vet alle!"- visdomsord
Tinken Skrevet 16. januar 2006 #14 Skrevet 16. januar 2006 "det 1 vet, er en hemmelighet. det 2 vet, vet alle!"- visdomsord ← Liker bedre "tre kan holde på en hemmelighet, hvis to av dem er døde"
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2006 #15 Skrevet 16. januar 2006 Jeg sitter å lurer på hvorfor du gjorde det jeg. Ikke alle ville gjort hva du gjorde. Noen er utro. En eller flere ganger. Andre er aldri utro. Hva er forskjellen på de 2 gruppene tro? Jeg vet med meg selv at jeg aldri ville tollerert utroskap. Det finnes ikke ord som forklarer godt nok hvor stygt og slemt gjort det er. Mulig du syns det er jævlig sagt men jeg mener det. "Fylla" skylder de utro på i sikkert nesten alle 100 % av tilfellene. Jeg var drita. Som om det er en unskyldning. Som om det unskylder noe som helst. Det gjør ikke det. Ikke alle ville vært utro selv om de var drita. De fleste er drita nå å da. De er ikke utro. Noen er det. Hvorfor gjorde du det? Er det ikke å juge når den som er utro i ettertid beklager det på det sterkeste og kommer med all slags unnskyldning for det som skjedde? Er den som er utro faktisk så angrende som den skal ha det til? Dersom den som er utro virkelig elsket så høyt og hadde som alle sier alltid "verdens beste elskling" og mente det - ikke bare sa det, for det er lett å bare si ting, så hadde det ikke skjedd hadde det vel? Det trenger ikke bety så mye det du gjorde. Kansje det ikke kommer til å bety noe? Men jeg forstår ikke hvorfor du gjorde det. Men jeg forstår hva den som er utro driter i der å da. Jeg forstår at ting man sier ellers i hverdagen pluttselig ikke betyr noen verdens ting. For det kan det jo ikke gjøre om man trer tunga si inn i munnen på en annen eller mye værre ting enn det også. Hvorfor? Jeg forstår det ikke. Lykke til.
Gjest Piper Skrevet 16. januar 2006 #16 Skrevet 16. januar 2006 Fortell! Har opplevet noe lignende selv, og du vil ikke bli kvitt din dårlige samvittighet. Den vil gnage til du en dag sprekker, og jo lenger du utsetter det jo verre blir det; både for deg og han. Mitt råd til deg er å fortelle ham det, å fortelle om både negative og positive ting er viktig. Det vil nok ta en stund før han har full tillit til deg igjen, men dere må bare ta tida til hjelp. Det du gjorde var jo ikke "så farlig", altså det finnes langt verre ting du kunne gjort. Fortell ham det, og lykke til ← Kjenner du han, siden du er så sikker på at han vil tilgi noe slikt som dette? Du sier jo mer eller mindre at han vil det, og hvordan kan du gjøre det uten å kjenne personen ( regner ikke med du kjenner personen)? Til trådstarter: Hva om det var han som gjorde noe slikt mot deg, ville du da ha visst om det eller ikke?
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2006 #17 Skrevet 16. januar 2006 Uansett hvor jævlig du måtte påstå å synes det du har gjort er. Og uansett hvor jævlig du syns det føles å ha vært utro så er jeg temmlig sikker på at det er 3 ganger så jævlig for han. Sympatien går vel ikke i din rettning. Det er du som har gjort noe jævlig og ingen andre.
Pauline Skrevet 16. januar 2006 #18 Skrevet 16. januar 2006 (endret) Dette er straffa for å være utro. ................← Litt vel drøyt å kalle dette for utroskap, da. Ikke vær så hard med deg selv. Det kommer ingenting godt ut av å fortelle det. Tviler på du ønsker å vite om tilsvarende ting han eventuelt hadde gjort. Legg det bak deg og gå videre! Endret 16. januar 2006 av Pauline
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2006 #19 Skrevet 17. januar 2006 Litt vel drøyt å kalle dette for utroskap, da. ← Ok. Hadde typen din blitt ferska kyssende eller klinende for den saks skyld med andre enn deg, så ville du ikke likt det sikkert men utro, det hadde han altså ikke vært?
Gjest 2324 Skrevet 17. januar 2006 #20 Skrevet 17. januar 2006 Hadde jeg gjort noe slik hadde jeg uten tvil fortalt det. Ikke for å lette min dårlige samvittighet, heller ikke for å overføre min smerte til han. Jeg hadde fortalt fordi jeg selv hadde ønsket å vite! Jeg hadde heller ikke følt meg bedre etter at jeg hadde fortalt det, jeg hadde jo hatt like dårlig samvittighet for at jeg hadde gått bak ryggen hans. Klining/kyssing er i mine øyne utroskap, og da er det et fett for meg om han kliner med ei jente, eller ligger med henne.. Jeg sier ikke at det er dette som er riktig for deg trådstarter, jeg sier bare hva jeg ville ha gjort. Og er enig med mange andre her, hvis du selv hadde ønsket å vite det om kjæresten din hadde gjort noe slik, så fortell det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå