Gå til innhold

Tvangssalg av biler øker kraftig, og verre skal det visst bli.

Gjest Adobyen

Anbefalte innlegg

Gjest Adobyen

Det begynner å bli stadig flere som ikke klarer å betale for sine forpliktelser

Tvangssalg av biler øker kraftig

Jeg kan ikke huske at det har vært så mye av alt før, men hva vet jeg. Det er jo ikke opplyst i annonser.   Antall biler på tvangssalg har økt med over 130 prosent hittil i år, sammenlignet med samme tid i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja da, men alle har det bra økonomisk i Norge ifølge KG.

Anonymkode: 18b84...210

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja da, men alle har det bra økonomisk i Norge ifølge KG.

Anonymkode: 18b84...210

Ifølge KG er Norge og verden forøvrig ganske så ekstrem og svart/hvit. Man skal ikke tro på noe 100% av det som man leser på KG,eller sosiale medier forøvrig. Det er bare enkeltmenneskers meninger. Man vet ikke hva sinnstilstand disse er i eller hvilket motiv de måtte ha for å ytre sine meninger. Selv om mange kaster seg på karusellen å sier seg enig,betyr ikke at dette er rett eller normalen.

Tror man for mye på det som skrives her inne tenker jeg at man blir psykisk syk ganske raskt. Dette forumet burde ene og alene kun brukes i underholdningsøyemed. 

Sier seg selv at mange i Norge sliter. Dette er bare starten pga folk har hatt sparepenger. Rentene har heller ikke aktivert seg i mange banker. Men Norge består av mange grupper. Noen vil ikke slite punktum,mens andre ikke hadde det så utrolig fett før disse urolige tidene heller. Mens andre lider av nedgangstidene pga manglende jobb oppdrag osv.

Man skal likevell være ganske glad for å være Norsk. Det er ikke så utrolig fett i andre deler av verden heller..

Endret av Fant80
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor får man kjøpt disse bilene?

Anonymkode: 25e78...5fa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvor får man kjøpt disse bilene?

Anonymkode: 25e78...5fa

Det framkom  av artikkelen men er snill og fant siden til deg :) 

https://www.stadssalg.no/

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er folk så idioter at de tar opp lån for å kjøpe bil så kan de ha det så godt.

Anonymkode: 8fd54...5c4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke alle har ett par hundre tusen i baklomma. 

Og mange trenger bil i dette landet. 

Synes sånne kommentarer er helt på trynet.

Anonymkode: b315a...c67

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er jo trasig at ting går på tvangssalg. Men jeg tenker at sånn kan det gå når man skal ha det dyreste, nyeste og mest moderne. Selv jeg som trygdet klarer å betjene mitt bil lån, men nå kjøpte jeg ingen ny, dyr og fancy bil. Å nå i denne dyr-tiden så har jeg igjen for det.

Maskinfører skrev (12 timer siden):

Det framkom  av artikkelen men er snill og fant siden til deg :) 

https://www.stadssalg.no/

Så på en Adria campingvogn der. En 2019 mod. Ser jo ikke ut til at enkelte ikke tar vare på tingene sine heller. Det er jo i utgangspunktet en dyr og flott vogn, men denne vognen bar preg av at den ikke ble tatt vare på. Uhell kan jo skje, men unøysomhet og uforsiktighet koster.

Vi kjøpte selv ny vogn i 2019, en Hobby - som er et billigere merke, å den er har på langt nær så mye bruksmerker og skader som denne Adria vognen. Vi bruker vognen vår mye hele året, så noe slitasje blir det jo, men vi tar vare på tingene våre. 

Nei, nå var jeg dømmende her, men det får så være ☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knitalong skrev (2 timer siden):

Uff, det er jo trasig at ting går på tvangssalg. Men jeg tenker at sånn kan det gå når man skal ha det dyreste, nyeste og mest moderne. Selv jeg som trygdet klarer å betjene mitt bil lån, men nå kjøpte jeg ingen ny, dyr og fancy bil. Å nå i denne dyr-tiden så har jeg igjen for det.

Så på en Adria campingvogn der. En 2019 mod. Ser jo ikke ut til at enkelte ikke tar vare på tingene sine heller. Det er jo i utgangspunktet en dyr og flott vogn, men denne vognen bar preg av at den ikke ble tatt vare på. Uhell kan jo skje, men unøysomhet og uforsiktighet koster.

Vi kjøpte selv ny vogn i 2019, en Hobby - som er et billigere merke, å den er har på langt nær så mye bruksmerker og skader som denne Adria vognen. Vi bruker vognen vår mye hele året, så noe slitasje blir det jo, men vi tar vare på tingene våre. 

Nei, nå var jeg dømmende her, men det får så være ☺️

Slurv/dårlig vedlikehold på gjenstander gjenspeiler ofte slurv med penger. Folk som er nøysomme/sparsomlige med penger er ofte flinke på vedlikehold og det å holde det fint rundt seg. Er min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Er da fryktelig vanlig med billån? Kjenner gjerne 1-2 stk som har betalt ut av egen konto med en gang. Disse personene har arvet eller fått mye penger på kort tid. Ja ok så har vi disse ungkarene som bodde hos mor til han var 40,som alltid har vært stinn av penger. Vi kjenner alle en sån en.

Er man så avstumpet i topplokket til å tro at Nordmenn flest kan kjøpe seg en splitter ny bil cash kontant,så er det ikke rart meninger er som de er i dette landet. Jeg mener - Man hører veldig mye rart på daglig basis. Dette er en av de tingene. Nordmenn flest kunne knapt nok kjøpt seg en moped ny,uten å velte budsjettet sitt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...